Vezérműtengely szimmetriapontja hogyan határozható meg?
A bütyökprofil nem szimmetrikus ha arra gondolsz.
Nem igazán értem a kérdést.
Nem bütyökprofilra gondolok.
Szimmetriapont ott van, ahol a szelepeken (jelen esetben hengerenként 2) a megadott benyitás mérhető. Ugyanis a vezérműtengelyekhez meg van adva, hogy a felső holtponton (azaz amikor a dugattyú legfelül van) hány mm-t vannak nyitva a szelep (például: szívószelep 3.6 mm, kipufogó meg 2.8 mm).
Így egy új vezérműtengelynél miután be lett állítva, hogy a dugattyú a felső holtponton legyen, meg kell keresni a vezérműtengelynek is ezt a pontját (ez a szimmetriapont). Ez méréssel könnyen meghatározható, de nálam ez a módszer most nem játszik.
Kérdező!
Ezt a "magyarázatot" ugye te sem gondoltad komolyan? Úgy tűnik még sosem szereltél v.tengelyt.
Tény és való, hogy vezérműtengelyt még nem szereltem, ugyanis általában venni szoktam egy újat, ha elkopik.
Ha beépítésre gondolsz, akkor eddig úgy 40 darabot raktam be, de azok mind gyáriak voltak, jelöléssel, így nem kellett még soha megkeresnem a szimmetriapontjukat.
Magyarázatért meg elnézést kérek, nem igazán tudtam jobban leírni :(
Hozzászólásod alapján azt szűröm le, hogy te nagyon is értesz a dolgokhoz. Tudnál nekem segíteni ez ügyben?
Röviden összefoglalva annyit kellene megcsinálnom, hogy kimérem a szimmetriapontot. Indikátor órás mérés most kizárva.
Komolyan nem értem, miért "kell" ennyire ragaszkodni a szimmetria-ponthoz? A tengelyeken -főleg az egyedi gyártásúakon- valóban nincs jelzés. Viszont a fogaskeréken van, és az általában csak egyféle módon rögzíthető a tengely végére. Vagyis, ez a probléma nem probléma. Még az egyedi esetekre alkalmazott eltolható
(értsd fokoló) fogaskereket sem tudod akárhogy föltenni.
Ha minden áron ragaszkodsz a "pont"-hoz, akkor vedd le a hengerfejet,(persze komplett összerakott állapotban, beállított szelephézaggal) forgasd át és amikor a kívánt szelepeknél megkapod a legnagyobb nyitást,jegyezd össze a ház ill. a tengely helyzetét. Mivel a tévesztés lehetősége mindig adott ;) többször forgasd át. Ha mindig ugyan azt a pontot adja, akkor érdemes valami maradandó módon megjegyezni.(flex)
Ennyi az egész, bár csak ismételni tudom magam, ha a következő tengely más fokolású, ennek a pontnak újra nem lesz értelme. :(
De jó lenne ha csak egyféle módon lehetne rögzíteni a fogaskereket (valamint jelzés sincs rajta). Sajnos ezek akárhogy összerakhatóak/beépíthetőek.
"forgasd át és amikor a kívánt szelepeknél megkapod a legnagyobb nyitást,jegyezd össze a ház ill. a tengely helyzetét"
Miért pont a legnagyobb nyitásnál? Persze, ezt meg tudom csinálni, de utána az összejelölt házzal és tengellyel mit kezdjek? Amikor a legnagyobb a nyitás, akkor a dugattyú valahol félúton van, így ehhez a jelöléhez nem igazán tudnék hozzáállítani semmit :(
Már ne haragudj, de ha nem látod át, hogy egy adott hengerben, a szelep "legnagyobb nyitás" állapota, ill. az ehhez tartozó dugattyúhelyzet között mi összefüggés, akkor hagyjuk.
Az volt az eredeti kérdés, hogyan lehet indikátor órák nélkül megkeresni a szimmetria pontot.
Leírtam. Ha ez kevés....... :(
Vagy arra gondtál, hogy amikor a szelepek annyit nyitnak be amennyi meg van adva akkor jelölöm össze a házat és a tengelyt? Mert így működne a dolog. Namármost ezt a benyitást un. indikátorórával szokták mérni (sajnos ez az, ami nekem nem áll rendelkezésre), de akkor próbálok egyet szerezni, vagy keresni más módszert.
Köszönöm mindenkinek, aki válaszolt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!