Gáz automata váltós autót venni? Megvan egy pár éve a jogsim de én egyszerűen nem tudok kibékülni a váltóval. Viszont egy haverom gy fogalmazott hogy az egy "mocsok".
Nem, kinyiffanhat 120e-nél is meg 180e-nél is. De abban értsünk már egyet, hogy a kettőstömegű egy kopóalkatrész, tehát használattól függően előbb vagy utóbb kinyiffan. Ahogy a kuplung dettó. Ha ezeket cserélni kell akkor meg ugyan ott vagy, mint egy automata felújításnál.
Lehet tovább okoskodni, csak nincs értelme...
Az automata váltó elromolhat de nem törvényszerű hogy el is romlik. Nem olcsó a javítása, de lehet nem is kell hozzányúlni ha megfelelő minőségű benne az olaj, figyel rá a tulaj..
Rossz érv az ellenzőktől a javítás költségével riogatni, tény hogy a meghibásodás esélye nem nulla, de nem is száz százalék, s egy manuális váltóval szerelt autón is élőfordulhat költségesen javítható meghibásodás. Az automata váltó egy lehetőség, vannak akik kényelmi szempontból választják, és bizony vannak olyanok is, akik nem vezethetnek manuális váltós autót, de automatát igen... Akik pedig ragaszkodnak a manuális váltóhoz, senki nem kényszeríti őket az automatára,. Véleményezéshez mondjuk nem ártana ki.is próbálni különböző váltókat nem csupán a hallomás útján terjedő regéket passzolni tovább, mindenféle tapasztalat nélkül.
Valójában a váltó eléggé kényszer egy autóban, hiszen a belső égésű motorok működése egyszerűen olyan, hogy széles fordulatszám-tartományban nem működnek optimálisan, sőt, 0-ról el sem tudják indítani magukat.
Innentől kezdve számomra nem is teljesen világos, miért nem egyértelmű az automata váltó egy autóba, hiszen ennyi erővel bármilyen automatika berakása hülyeség, felesleges kényelmi funkció. Pl. minek önindító, majd beindítom kézzel. Szervokormányról, ABS-ről, meg megannyi luxusról ne is beszéljünk.
Az tény, hogy az automata váltó elég lassan terjed felénk, meg úgy egész Európában. Sokan a bénasággal azonosítják az automata váltót, aminek van némi alapja, hiszen maga a váltás igényel némi érzéket, és sokszor láttam már olyan embertől bénázást a váltóval, aki előtte majdnem kizárólag automatát vezetett. Ennek ellenére automata váltóval is van vezetési élmény, és ugyanúgy szükséges hozzá vezetési tudás.
Szóval szerintem minden autóba nagyon jó lenne berakni, és egyáltalán nem jelent semmi rosszat, ha van igényed az automatára. Főleg városban, ahol igazi áldás tud lenni az automata.
Lekváros palacsinta:
Amiket írtál (azon kívül, hogy neked élvezet napi 3000x kuplungolni) mind egytől egyik ostobaság, viszont:
A motoroknál 2 ok miatt nem terjedt el az automata:
1., Az automata váltó túl nagy és túl nehéz egy átlag motorra
2., A motorok az esetek 90%-ban SPORTTeszközök, nem közlekedési eszközök.
Amúgy én azonnal lecserélném a kawasakimat egy ugyan olyanra, ha lenne automata váltós változat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!