Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül egy BMW E30...

Mennyibe kerül egy BMW E30 felújítása?

Figyelt kérdés
Idővel szeretnék belevágni egy projektbe.Egy E30-as BMW-t szeretnék majd a saját kezemmel felújítani.Az elképzelésem egy teljes kasztni fényezés,egy kisebb ültetés lenne és az,hogy kívül belül szépen nézzen ki.Arra lennék kíváncsi,hogy kb. mennyi pénz kell ahhoz,belevághassak.

2015. aug. 15. 20:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem vagy nagy alaptőke vagy pedig nagy rendszeres havi jövedelem, mert valljuk be 130 nettóból csak mindig halogatva lenne, de ha csak 130 keresel ellenben van 2 milliód akkor vágj bele. :D
2015. aug. 15. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
40%
Nem igazán éri meg ilyen öreg autokal foglalkozni mivel minden ''porcikája,, sajog mindig lesz rajta mit szerelni kész álapotban szép és jó de ezeknek az autoknak lassan minden alkatrészét kikel cserélni és ez nem kis pénz sokszor megse éri gondolkoz el rajta.
2015. aug. 15. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
9%

Aztan karosszerialakatosi vegzettseged, 10-15 eves gyakorlatod van-e?


Milliokrol beszelunk, ha kulso-belso felujitast akarsz, raadasul eredeti alkatreszeket se nagyon kapsz mar a 25+ eves autohoz.


Hacsak nincs erre a celra bealdozhato 5-8 milliod, felejtsd el.

2015. aug. 15. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Hát csak maga a fényezés benne van 300 ezerben, és akkor úgy számoljuk, hogy a kasztnihoz nem is kell nyúlni. Csakhogy az ilyen idős autókon mindig megbújik valahol a rozsda, szóval lakatolásra is kell számolni bizonyos összeget. Futómű megint attól függ, hogy elég a rugókat kicserélned, vagy mindent cserélni kell, mert akkor a futómű is bőven 100, inkább 200 ezer felett lesz. Ezzel kivül már szép is, belül nem tudom milyenek az igényeid, ez az adott példánytól is függ, lehet nem is kell költeni rá. Viszont ha akarod hogy minden tuti legyen, akkor a motortérbe is be kell nyúlni, és még egy jól működő autónál is talál az ember olyan dolgokat, amiket cserélni kell, szóval erre is szánj 150 ezret legalább.

Ezeket mind egyszerre lenne jó megcsinálni, ha fényezéskor egyszer már szét van szedve az autó, akkor már úgy kell összerakni mindent, hogy úgy legyen ahogy te akarod. Ha nincs meg egyben 1 milliód, akkor kár is belevágni. Ezt is úgy számoltam, hogy nincsenek váratlan meglepetések, mert akkor mégtöbb kell.

2015. aug. 15. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Nem kell azért 5-8 millió oda, annyi még restauráláshoz sem nagyon kell, ő meg csak rendbe akarja szedni az autót.
2015. aug. 15. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Egy fullos felújítás onkoltsége kb. 2milla, ha egy szakival akarod csináltatni az megint annyi.
2015. aug. 15. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Én 100ért vettem a Ladámat, 500-at rákoltottem és még kb. 500-at kell rádobni, hogy tipp-topp legyen. A BMW legalább duplája lesz.
2015. aug. 15. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat.Szerintem megközelítőleg 1.5 millióból meg lehet csinálni jól egy E30-at.500-ért olyanokat lehet már venni,amikhet kasztni ügyileg hozzá sem kell nyúlni.
2015. aug. 15. 23:42
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ milyen E30-at szeretne és mi az alap.

Nemrég lakatoltattunk egy E30-at, padló, küszöbök, hátsó sárvédők ez haveri áron 130 volt kompletten alapozva. Ha gond van az első sárvédő mögött is, tűzfalon stb akkor...

Egy normális fényezés - erre pont a fentiek miatt tudok árat - sima alap gyári szín, nem metál, nem gyöngyház, csak külső fújás hőkamrában egy év garival 200-230 000 között. Metál vagy gyöngyház, teljes külső-belső fényezés ugyanígy kamrában egy év garival valahol 350 000 felett.


És akkor ez csak a lakatolás és fényezés. A kisebb ültetés az szerintem felejtős. Egy 6 centis ültetésnél már leér az M40-es/M42-es blokk karterja minden második sarkon, itthon kb használhatatlan lesz. 2 centit meg felesleges ültetni - szerintem.


Ha már úgy is magad csinálod... a futómű az nem bonyolult. A hátsó hidat érdemes kompletten kib..zni alóla - a fém fékcsövek össze lesznek úgy gyógyulva, hogy az összes csere, ez tapasztalat. A hidat rendbe tudod otthon is szedni, lepucolni, lefesteni, a szilentek a hátsó hídba nem vészesek. Innentől jön hogy milyen motorral gyártották, mert általában a kis motorosok még dobfékesek, a nagyok már tárcsásak. A tárcsa szebb. A dobhoz az új dugattyú az valami 3500/db, a betét is vicc áron van, a csapágy is filléres ( a fentiekhez képest ). Ahhoz, hogy a híd hátsó ülés alatti szilentjét kicserélt, ahhoz ki kell venni a hidat, a fékcsövek biztosan nem fognak szétjönni, így az összes fékcső cserés. Ez kb 15-20 000 között van, ha jól emlékszem ( univerzális, a régi cső felfogatásába húzod be, a gyárilag formára hajtott fékcső az tuti ennek minimum a triplája).


A difit is érdemes rendbe szedni, a jeladónál és a fedél tömítésnél/ragasztásnál hajlamos engedni az olajat. Egy kisházas sperr olyan 50-60 000-től indul, a nagyházas sperr az 130 000+.. ( ha esetleg egy kis csapatáson gondolkozol).


Az első futómű és fék hasonlóan egyszerű, az sem drága. A motor az attól függ milyenben gondolkodsz. Ha jó a motor, akkor a sokat szidott M40 is teljesen jó, bár ilyen szép autónál már minimum illik egy IS-t alapnak választani ( vagy egy ETA blokkosat, de az arany árban lesz ).


Szerencsére a BMW nem pakolt olyan szopadék megoldásokat az E30-ba, mint abban a korban a VW/Audi/MB (K-Jetronic/KE-Jetronic - bár az M20-asok között akad K-Jet-et, de azt jó messzire el kell kerülni ). Egy új noname AC pumpa 10 ropi, 318-328-ig jó mindenhez. A vezérlés készlet sem drága a szíjas M40-hez. Itt megint az a kérdés milyen méretű és állapotú motort sikerült kifogni. Én legutóbb 35 000-ért gépmunkáztattam egy 8 szelepes hengerfejet, egy 16 szelepes az drágább (IS) a 6 hengeres meg megint többe kerül. Ha bele kell nyúlni a motorba, akkor -bár egyik sem kimondottan bonyolult technika - az zsebbe nyúlós. Főleg ha igényesen csinálod. Ha tényleg pöpec gépet akarsz, akkor ilyen öreg motornál már érdemes széthúzni a blokkot, köszörültetni, csapágyakat cseréltetni... nem olcsó egy komplett motorfelújítás, de legalább nem hullik szét a következő BMW tali első burnuotjánál :D


Szóval ha alapos vagy akkor a motor is simán benne lesz két kilóban.


Eddig lakatolás, fényezés (egy szupcsi gyöngyházzal), motortér fél milla. És akkor nagyon barátilag számoltam.


A beltér az horror áron megy, mivel már youngtimer. Egy jó állapotú E30 M-Tech kormány többe kerül szerintem, mint egy E60 multikormánya légzsákkal :D

Itt meg nincs után gyártott, csak bontott és gyári - ha akad még valahol készleten. Ha nem egy jobban felszerelt az alap, akkor keresni kell ablakemelő gombos váltóboxot, kábelezni,motoros tükröket kábelezni stb.. Ha nincs board a tetőkárpiton és szeretnél, az megint... Ez megint az igényektől függ. Sajnos a beltérhez nincsenek sablon árak, sokszor már előjegyzéssel bontanak sok apróságot... Ez időben és pénzben is felbecsülhetetlen.


Felni és gumi. Asszem az E30-hoz a legnagyobb felni az 16 colos volt, neten lehet vadászni. Ha szeretnél valami nagyperemes "noname" 16-17-est, az lesz vagy 2 kiló. Ha valami BBS-t vagy hasonlóan felkapott papucsot vágsz alá, az újonnan 4 kilótól indul + gumi :D

A gyári felni amúgy nem olyan drágák, de szép 25 éves gyári alufelnit találni...


Én azt mondom, hogy normálisan, igényesen kb egy millából rendbe lehet rakni egy E30-at gyári alufelnikkel, ha nem a legolcsóbb sz0padékot veszed alapnak. És akkor meg volt minden szerszámod és minden magadnak csináltál ( kivéve a lakatolást és fényezést ). Ha szeretnél komplett M-es beltért, mindenhova króm díszlecet, drágább felniket és bólogatós kutyát a kalaptartóra akkor határ a csillagos ég.


Összegezve: 1.5 milla legalább kell egy ilyen mutatványhoz és az autó megvásárlásához abból jó esetben kijön. Ha tényleg mindent te akarsz csinálni, akkor olyat keress, amiben neked megfelelő motor van és nincs teljesen gatyára rohadva a kasztni. Az sem baj, ha a motor kuka. Motort tudsz venni másikat, az S14-től eltekintve az összeset le lehet vadászni 100 000 alatt, a kettőből egy jó műhelyben biztosan össze lehet rakni egyet, ami király. Nem olcsó móka ez.

2015. aug. 15. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm,ez egy hasznos válasz volt.Tényleg sokat segítettél.A fényezésből nem kell egy extra dolog.Igazából ezeknél az autóknál a fehér és a piros szín jön be nekem :D Van egy ismerős,aki baráti áron le tudná nekem fújni.A motorról meg annyit,hogy nagyon vadulni nem akarok vele.318 vagy 320-ban gondolkodnék.Amivel szépen el tudok menni egy találkozóra. :)
2015. aug. 16. 00:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!