Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hibridautó az évszázad...

A hibridautó az évszázad átverése?

Figyelt kérdés

Olvastam több tesztet is, amiben egy hagyományos autó birtokosa több hónapig hasonló kaliberű hibridet próbál ki. Az eredmény mindig ugyanaz volt, hogy durván fél literrel kevesebbet fogyaszt, mellette kap egy autót, ami műszakilag milliószor bonyolultabb az akksi, a számítógépes vezérlőrendszerek, meg a sokszor "kötelező" tartozékként jelen levő automataváltó miatt. Drágább szervizeltetni, kisebb problémákat se lehet otthon megjavítani rajta. Tehát a spórolás kiesik.



A "mentsük meg a bálnákat" érv is ingatag lábakon áll, mert egyszerűen nincs annyi Lítium a Földön (az akksijukhoz kell), hogy annyi hibridautót gyártsunk, amennyivel fel lehetne váltani az összes hagyományos autót, ráadásul a hibridek akksija is veszélyes hulladék, max. nem pöfög olyan gyakran.



Tehát aki takarékos akar lenni, az kap egy sokkal drágábban javítható, minimálisan kevesebbet fogyasztó autót, aki meg aggódik a környezetért, az meg kap egyet, ami látszólag tök kafa, mert ritkábban pöfög, de kicsit túlozva egy láda atomhulladékkal jár a motorháztető alatt.



És akkor még nem is beszéltünk a teljesítményről. Hagyományos autóból ilyen árért, azért elég komoly motorút lehet kapni, hibridből meg kb. olyan teljesítményűt kapsz ami egy 90-es évekbeli átlag családi kombinak felel meg.



2015. aug. 10. 18:59
 1/8 anonim ***** válasza:
78%
Kevesebbet fogyasz mint egy dízel és se kerregés, se rázkódás csak hangtalan suhanás, a fokozatmentes automataval, valódi komfort érzés. 9 év alatt 0 hiba! 10 év gyáei gari az akksira. Soha nem kéne már más.
2015. aug. 10. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
79%

A hibridek első sorban az amcsi piacra lettek szánva. Ahhoz mérd a fogyasztást :-)


De műszakilag egyedül egy akksival több, egy mai autóban van ugyanannyi vezérlőrendszer mint egy hibridben.


Azért a láda atomhulladék meg nagyon erős túlzás. Ennyi erővel a mobiltelefonunk meg egy kisebb tégla atomhulladék, ne használjuk ezt se.

2015. aug. 10. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
1-es és mit csinálsz, ha be akarnád indítani az autót, de valamiért nem indul? Se betolás, se bikázás, még vonatatni se lehet csak tréleren. A sufniban hogy állsz neki egy lerobbant hibrid működésre bírásához?
2015. aug. 10. 19:08
 4/8 anonim ***** válasza:
36%

Rövid válasz:

igen

...

Szinte minimálisan fogyaszt kevesebbet egy mai modern diesel vagy benzines autonál.

körülbelül 40% al drágább egy autótipus hibrid változata a nem hibrid változatnál.

És akkor picit nézzük a környezetre gyakorolt hatásokat:

van benne egy 2-300 kilogrammos akumlátor ami néhány év alatt tönkremegy(amit pótolni kell ha tovább akarjuk használni az autót, kb 10 év után kezdenek ezek az aksik meghalni) és utána veszélyes hulladékká vállik.

vagyis egy gazdaságtalan környezetre súlyosan veszélyes átverés.

Az igazi környezetbarát autó az üzemanyagcellás autó lenne ami hidrogénnel megy.

De az a technológia még nagyon drága sajnos.

2015. aug. 10. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
46%

# 3/4 Időpont ma 19:08


Betolni katalizátoros kocsit sem kéne :-)

2015. aug. 10. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Nagyjából egyetértek a 4-es válaszolóval, ezért nem írnám le még egyszer. Ugyanakkor az "évszázad" átverésének mégse nevezném, így 14,5 évvel az évszázad kezdete után.
2015. aug. 10. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
80%
Betolni, meg sufniban szerelni? Te hol élsz ember?
2015. aug. 10. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
49%

Ilyenkor csak mosolygok. Kétszáz éve a "márpedig a vas a vason nem megyen" volt a menő duma (vasút...)

A tengeren túl máűr klubja van a tíz évnél idősebb, 200 000 mérföldön túl járó első generációs Priusoknak.

Városi közlekedésben a hibridek verhetetlenek. Persze a sok ellenző mindig autópályán, teljes terhelésnél szeretni összehasonlítani egy kategóriával kisebb dízel kerregőkkel. Amik viszont 200 000 márföldnél már valószínűleg a második kettős tömegű lendkereket, és a harmadik turbót fogyasztják...


Nem baj, így szép az élet, mi lenne ha nem lehetne egy jót derülni a mindennemű haladást és fejlődést ellenző kisebbségen.

2015. aug. 10. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!