Melyik motort vennétek az alábbiak közül: Yamaha dt 80, Hodna Mtx 80, Serbi Rabasa, Aprilia af1? Ez utóbbi különbözik, de az enduro-at is leginkább közúton használnám, és ha úgy adódik, akkor terepen.
persze hogy többet lehet kihozni egy kétüteműből azonos köbcentiben, ezt senki nem vitatja, sőt egy 125-ös 2T felül múlja akármelyik 250-es 4T-t.
A szivócsonk egy dolog, azon felül meghatározó a konfuzor, diffuzor, a has, vezérlő elektronika, power szelep ami alacsony fordulaton "nyomatékosabban" tarja a motort mert változik a keresztmetszet mivel a 2T alacsony fordulaton gyenge, de magába a szivócsonk nem sokat lök ha nincs hozzá elektronika.
Azt meg ne keverd ide, én nem mondom azt a Husaberg-re hogy rossz motor, nem rossz, rohadt jó motor ahogy a Husqvarna is az, terepmotorban az egyik legjobb, de lehet hogy a leges legjobb. Azt sem állítom hogy az Aprilia minden téren jobb, de nagyon erős gépeket csinálnak ahogy a Husqvarna is, ha a Honda-k Yamaha-k mellé állítod a Husqvarnat vagy az Aprilia-t, jóval erősebbek és ez látszik magán a motoron is mert jóval erősebb vázat építenek, kiváló futóművet tesznek alá, jobbak a fékek, erősebb blokkot kapnak stb, lehetne sorolni, persze többe kerül fenntartani őket és nem mindenki tudja kimotorozni őket.
Nem azt mondtad hogy széria motor hanem hogy gyárilag annyit tud, ez igaz, csak sajnos idehaza baszakodnak vele hogy szétszedik a motoros kategóriákat és emiatt fojtani kell a 125-ös gépeket 11kW 15Le-re mert az A1 kategória ennyit enged, ettől függetlenöl ezek a motorok messze nem ennyit tudnak hanem amit te is írtál 40 lóerő körüli teljesítményt a japán motorok kivételével. Csak egy kispénzű embernek ez megfontolandó hogy megéri e neki ilyen teljesítménnyel használni akár egy Husqvarna-t vagy akár egy Aprilia-t mert hamar eszik az alkatrészt és ezt nem újítod fel 10-15 000 ft-ból mint egy simsont hanem 150-200 000 ft-ot rá kell szánni egy felújításra. Nekem ez nem okoz gondot, gondolom neked se, de sok embernek igen, ők meg megelékszenek azzal ha a motor bevan lőve 30-35 lóerőre vagy még annyira se hogy ne kelljen meghatározott óránként generálozni hanem elmenjen 10-15 000 km-t egy generállal.
Yoshimura-tól az Akrapovic rendszer jobb, meg Ducati-k esetében nagyon dicsérik a Termignoni-t, nekem is ilyen van az RSV4-en, de konkrétan nem tudom hogy mennyire erősebb vagy hogy erősebb e egyáltalán, lehet egy szinten vannak. Ezzel a motorral nem tudom feszegetni a határokat hogy különbséget tudjak tenni hogy melyik rendszer a legjobb rajta, nem úgy van mint a 125-ösel anno hogy maxon lehetett menni és kitapasztalni hogy Arrow rendszert rakjunk rá vagy Gianelli-t, LeoVince-t vagy JollyMoto-t, ott kilehetett motorozni, egy 1000 köbcentis sportmotornál már nem. De a kipufogó is függ hogy milyen motorra teszi az ember és melyik típusát az adott márkának, Akrapovic-ból is van rengeteg típus.
Nem kell az üzemórás motoroktól félni, max ha nem olyan az anyagi helyzet hogy az ember tudja bele tolni a pénzt mert hamar kopnak az alkatrészek. 4T-ben már jobb a helyzet, de emlékszem annó mikor az RS125-öt csúcsra huzattam, hogy 3-4 000 km után komplett generál kellet mert megette a belsőséget, aztán egy gyári Rotax henger már akkor is 80-90 000 ft körül mozgott + a többi alkatrész, viszont ha odatekertem neki akkor pillanatok alatt feltornázta magát 180-190 km/h-ra meg az utazója ott volt ahol a japán gépek már a plafont verték. Egy 2T-s cross meg ugye nem bír ennyit egy generállal mert ott jóval nagyobb igénybevétel van, nem is használja ki az ember az összes fokozatot, jobban terheli a váltót, jobban forgatja az ember mert nem sík aszfalton van csapatva, másabb az áttételezése, szóval oda még több pénz kell.
Ha egymás mellé állít az ember egy Yamaha Honda Kawasaki Aprilia Husaberg KTM motort, az olasz kombó meg a Husaberg messze kitűnik a sorból, de ugyanígy a Ducati, MV Agusta, Bimota. Japán motort úton-útfélen lehet látni.
én is ezen a véleményen vagyok, tömegmotort azaz japánt soha :) Bár az is igaz hogy életem legnagyobb élményét egy japán gép adta, egy kétütemű 500 köbcentis 4 hengeres, 182 lóerőre visszafojtott Honda NSR500 gyorsasági motor. Arról a motorról remegő lábbal szálltam le, de ameddig rajta ültem addig adtam neki.
Jah, amúgy holnap ha minden igaz, kipróbálok egy Husaberg FS650E motort, haverom jön haza vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!