Mi értelme van a 4x4-es prémiumszedánoknak?
MErt szerinted osszkerekhajtas csak terepre jo?`
Akkor szolj mar legyszi a Porschenak meg a Nissannak, hogy sik hulyek hogy a csucs sportkocsijaik ala osszkerekhajtast tesznek.
Az összkerékhajtás nem csak terepre jó. Sokáig úgy tartották, hogy csak oda való, de már több, mint 30 éve, hogy rájött az autóipar: aszfalton sem hülyeség az. Az Audi quattro volt az első aszfaltra tervezett összkerekes autó és be is jött az elképzelés.
Nem mindegy ugyanis, hány kerékre érkezik a motor nyomatéka. Még mindig tart a számháború, évente-kétévente dőlnek meg korábbi lélektani teljesítményhatárok, lassan ott járunk, hogy 100 lóerő alatt nem is létezik autó, autópályázáshoz meg legalább 200 kell. Prémiumautó esetén pedig csak a csillagos ég a határ, úgyis meg lehet magyarázni, miért is kell, hogy 300 lóerő és 500 Nm vigye az autót.
Ezt pedig aszfaltra kell valahogyan vinni. Két keréken elég hamar elfogy a tapadás ilyen rettenetes teljesítmény- és nyomatékértékeknél, aztán villog az ESP-ikon, fékezget a gép, esetleg elvesz a teljesítményből, a sofőr meg hőbörög, hogy neki ekkora krafttal mán csak menjen az ótó, nehogy mán lassabb legyen, mint az előző. Ráadásként ott a hajtási befolyás: elsőkerekesnél a kormányt tekergeti, hátsókerekesnél a fenekét riszálja. Mindkettővel együtt lehet élni, de az egységsugarú júzer nem akarja megtanulni, melyiket hogy kell kordában tartani. Ő csak a gázt akarja padlóig nyomni, mint a nídforszpídbe'.
Ezért jó az összkerékhajtás az értelmetlenül nagy és erős prémiumautók esetén. Négy keréken már csak át lehet vinni a nyomatékot vizes, poros, havas, rossz minőségű aszfalton is. Mert bizony az aszfalt sem tapad mindig tökéletesen. Összkerékhajtásnál a hajtási befolyás is kevésbé érezhető, nyomaték hatására sem az elejét, sem a hátulját nem kezdi tolni, semlegesebb a kanyarban. Prémiumautós Miska meg nyomhatja neki, mint a hülye, az autó elintézi a többit.
aki itt él Budán, az áldja az összkerékhajtást...
persze aranyat ér esőben, hóban, stb..
tehát nem dzsipóról beszálünk, elég az összkerekes sima személy..
egyébként van értelme a prémium szedánoknak. majd ha egyszer lesz neked is, meglátod a csodát.
nem kell nagyot álmodni, menj egy kört egy aranykerekű régi subaruval....
Valószínűleg sok ember vesz ilyet, akinek a valóságban nincs szüksége a 4WD-re, de azért akadnak, akik vontatnak, hegyekbe, síelni járnak. Tőlünk északabbra is vannak országok, ott azért keményebb telek vannak, és ott is el kell adni az autót.
Aszfaltra sok értelme nincs, kivéve az Audi RS szintű autókat. De a BMW a példa, hogy azért hátsókerékhajtással is el lehet boldogulni 4-500 LE-vel, bár nehezebb, de jobb móka, ha valaki kedveli a keresztben autózást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!