VW Golf 5 2. 0 PD TDI GT -ről mi a véleményetek?
Nagy dolog előtt állok, és FONTOS lenne tudnom 1-2 dolgot, mielőtt belevágok.
Egy Golf V-öt szeretnék vásárolni, mégpedig 2.0 PD TDI GT 170 lóerős változat az, ami érdekel.
Kérdésem a következő, mi a tapasztalat az autóval és ezzel a nagyobb teljesítményű motorral? Miben másabb a "sima" 140 lóerős változattól? Bírja-e a gyűrődést? Illetve maga a GOLF V-ös mennyire megbízható technika? Mennyire jó a futóműve az autónak? Ez sport futómű, így gondolom fogja az utat rendesen, de a kanyarokban hogy viselkedik? A fara indul el, az orrát tolja, vagy semleges?
Másik dilemmám a manuál váltó vagy DSG? Nagyon kipróbálnám a DSG-t, de félek, hogy egy ~200.000km-t futott autómata váltó, már nem egy életbiztosítás. A feeling, hogy kormányról is lehet váltani, viszont nagyon vonz.
Szóval mennyire megbízható a DSG és mekkora élettartamra van tervezve?
A 170 le-s Gttdi sajnos a lehető legrosszabb választás, mivel a 2.0 Pd motor egyébként is nagyon gyengére sikeredett. Ahogy már írták korábban a véleményező kollégák, a PDelem hiba gyakorlatilag a 70-80%-nál jelentkezett.
Na most tudni kell, hogy a 170-es 16szelepes változat, aminél sajnos a gyár nem fordított kellő figyelmet a motor tesztelésére. A hengerfej repedés, az olajpumpa összeszakadása (minden előzmény nélkül), a főtengelytörés és hajtókarszakadás szokta még jellemezni. Bár az utóbbi 2 ritkábban, de volt rá példa.
Ennek ellenére találkoztam olyan Gttdi tulajjal, aki megvolt elégedve, igaz 140e km volt a kocsiban és visszahívásos volt (gar.pdelem csere).
A Dsg váltó mint tudjuk...a mérnökök "fogtak 2 manuális váltót összehegesztettek" és tettek a végére egy dupla-kuplungos robotizált kapcsolót. Nagyon szuper.
Az igazság ebben az, hogy valóban szerkezetileg megegyezik a kézi váltóval, de arra azért figyelni kell, hogy 60e km-enként az olajat le kell cserélni, mert a olaj megégése után a a fokozatszelepek tönkre mennek.
Ha szeretnél egy jó autót nyugodt szívvel ajánlom, de 1.9 Pdtdi-t.
Nekem is Golf 5 1.9 PdTdi DSG van.
Jelenleg 180le BV43-al.
A lendkereket cseréltem 170 rs Octavia-éra, de az egyébként is cserés lett volna.
Az upgrade óta mentem 60-e km-t és semmi gondom nincs az autóval.
A DSG váltó sztem egy brutálisan jó technológia, ne félj tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!