Mi a teendő ilyenkor?
Május elején vettem egy 21 éves autót. Nem arra számítottam már akkor sem,hogy még 10 évig kiszolgál,csupán első autó/gyakorlás/rutinszerzés céljából lett volna jó a történet..ha működik.
Az összespórolt pénzemmel,egy ismerősömmel és egy autószerelővel elindultunk,megnéztük,kipróbáltuk. Látszott,hogy hol rohad,ezzel még nem is lett volna probléma (szerencsére nem lett megcsináltatva!).
Megvettem. Körülbelül két hónapot jártam vele,amikor egyszer csak fura módon kezdett viselkedni,azonnal meg is álltam,hívtam egy autószerelő ismerősömet. Szétszedte,megnézte,most ott tartunk,hogy (pontosan nem tudom leírni...nő vagyok....) azt kérdezte tőlem,mikor volt utoljára hengerfejezve...volt..elvileg mielőtt megvettem. Valami darabka ki is van törve,motorblokkot nem lehet hozzá kapni,annyira speciális a motorkódja,más pedig nem jó bele...
Megnéztem az adásvételi szerződést,fel van tüntetve a cég neve és címe,ahonnan vettem,a kapcsolattartó neve is szerepel rajta,viszont NEM lett pontos összeg beírva a vételárhoz....csupán a MSZ.(megbeszélés szerint). Ilyenkor mit tehetek?
A totalcar-on olvastam,hogy 1-2 év szavatosság jár az autóra,de akkor mi van,ha nem lett leírva a pontos összeg? Buktam az egészet? Rosszindulatú megjegyzéseket ha lehet,most az egyszer ne. Csupán tájékozódni szeretnék,amíg ügyvéddel nem tudok beszélni,illetve kíváncsi vagyok,járt-e még így valaki.
Igen, buktad.
21 éves autónál a szavatosság (ami csak akkor jár ha kereskedőtől veszed) nem azt jelenti, hogy 2 évig ha bármi hiba felmerül akkor megtérítik a károdat... Azt úgy hívják, hogy jótállás.
A szavatosság definíciója:
"az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, tehát nincs olyan rejlett hibája, amely csak későbbi fog kiderülni. "
Tehát egy polgári peres eljárásban kéne szakértői véleményekkel bizonyítanod azt, hogy a szakszerűtlen motorfelújítás (hengerfejezés) következménye a hiba.
Gondolom pár százezer forintos autóról beszélünk, ez esetben a szakértő(k) és a per jóval többe kerülne, kár belefogni.
A motorba senki nem lát bele, a szerelőd sem, ez pech.
Köszönöm a válaszokat.
Én is erre gondoltam. Ebben az esetben mi a menete a forgalomból való végleges kivonásnak? Hogyan zajlik? Mennyibe kerül?
Az autó egyébként egy Seat Ibiza 1.6 CLX,a motorkódja: ABU0003684.
Pár százezer forint,igen. Viszont önállóan tettem szert a kocsira és elég nagy érvágás most ez nekem..
Az ABU motorkódos ibiza mikori, 93-95?
Ha azért 200e forintnál többet adtál akkor verd meg jól a "barát szerelőt". Ha meg ennyit adtál érte akkor nem akarlak bántani, de mégis, milyen megbízhatóságot vártál egy ilyen értékű kocsitól?
'94-es. A motorkód egyébként nem volt olvasható,ez az eredetvizsgakor bizonyosult be. "Természetes elhasználódás"..meg lett állapítva,plusz 8E.
Mindennel együtt 250E lett a kocsi a végén.
Mondtam,hogy nem szidást várok,nem 600-700 km levezetésére vettem egyhuzamban. Nyilván,gondoltam,hogy nem évtizedekig lesz meg a kocsi. De azt hiszem,250E forintért annyi elvárható,hogy beüljek és a városban/Bp.-en elvezessek.
Tényleg nem bántásképp, de 200e forintért az várható el, hogy kb. 1 hónapot működjön az autó. Neked 2-őt is működött, tehát túlteljesítette a normát...
Azért mégis külön kijár a dícséret a szerelő havernak, hogy megvetetett veled egy olvashatatlan motorkódú autót... Csak úgy mondom, 100-ból 100x nem természetes elhasználódás ám az oka annak, ha olvashatatlan a motorkód.
Vagy próbáljatok meg bele egy bontott motort tenni (szvsz simán belemegy más motorkód is) vagy ha lehet hengerfejezzétek meg. Bár egyik sem fogja megérni anyagilag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!