Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet kis súberes...

Hogyan lehet kis súberes karbin alapjáratot állítani?

Figyelt kérdés
Van egy simson s50/b-m..most lett összerakva meg minden..be is indul,csak nincs alapjárat..hogy lehet ezt be állítani? (nincs rajta alapjárat állító csavar sem) Esetleg a tűt kell fejjebb rakni?

2015. júl. 29. 23:22
 1/3 anonim ***** válasza:
Kell rajta lennie állítócsavarnak. Amúgy a klub oldalán fent van a javítási kézikönyv...
2015. júl. 30. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Osszerakni a szènát szoktuk, a motort szereljuk.


Addig ne hozd el a szerelotol amig nem jo, ha meg nem szerelo csinalja akkor vidd szerelohoz.

2015. júl. 30. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

"1986. januárjában jött az új fejlesztés, a 16N3-x sorozat. Ezeket "kissúberes" vagy "vékonysúberes" néven is szokták emlegetni. Bár külsőleg szinte megegyezik a régi N1-es típussal, de a működése teljesen más. Arról nem is beszélve, hogy csökkentett a CO kibocsátása az N1-hez képest, ami persze nem elhanyagolható környezetvédelmi szempontból. Emellett az üresjárati rendszer teljesen eltér a régi N1-től. Itt alapjáraton teljesen zárt a súber, nem engedi át a levegőt, ezért is tilos a bowden feszítésével, tehát a súber emelésével állítani az alapjáratot! A feszítő csavarnak ez esetben csak a holtjáték beállításában van szerepe, aminek kb. 2mm-nek kell lennie. Ahogy alapjáraton gázt adunk, emeljük a fordulatot, az üresjárati rész megszűnik működni. Így mindenki beláthatja, hogy eredménytelen a bowdennel állítani az alapjáratot. Az N3 karbi belsejében van egy furat, ennek a járatnak a keresztmetszetét lehet állítani a függőlegesen álló "nagy" csavarral a súberház mellett. Ezt alapjárati levegőcsavarnak nevezik.



Ebben a járatban jut zárt súber esetén a levegő a keverékünkbe. Található még egy csavar, a szívótoroknál, amivel szintén csak az üresjárat szabályozható. Ez az apró csavar, az alapjárati keverékcsavar. Ez a csavar gyárilag le van plombálva, ha nem muszáj, ne szedjük ki belőle, mert ezt a gyárban beállították a német mérnökök. (A képen a piros plomba nem eredeti, a boltban kaphatóval pótoltam, mivel hiányzott az eredeti)



Ha már nincs benne a plomba, és nem megfelelő a porlasztó beállítása, a következőképpen tudjuk beállítani:


A karburálást üzemmeleg motornál végezzük, a gyári értékek közelébe való állításból induljunk ki:


Eltávolítjuk a plombát az apró üresjárati keverékcsavarról, majd jobbra forgatva ütközésig becsavarjuk. Ezzel teljesen elzárjuk az üresjárati keverékcsatornát, amitől a motorunk le fog állni.

Csavarjuk vissza balra három teljes fordulatot

Ezután a levegőcsavart(fordulatszám állító) finoman állítsuk be, úgy, hogy a motor egyenletesen járjon.

Most kezdjük el finoman zárni az apró keverékcsavart, addig, amíg a motorunk felpörög, és elér egy maximális fordulatot, majd ettől a helyzettől finoman forgassuk vissza a csavart kb. negyed fordulatot. Ha ez megvan, a függőleges levegőcsavar becsavarásával csökkenthetünk, kicsavarásával emelhetjük a Simson alapjáratát a kívánt mértékre.

Visszaplombáljuk a pici keverékcsavart

Örülünk, hogy sikerült beállítani :)"


[link]

2015. júl. 30. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!