Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy 05 ös szíjas ladám és...

Van egy 05 ös szíjas ladám és a motorja nagyon csörög mi lehet a baja?

Figyelt kérdés
Lekötöttem a generátort a vízpumpát hátha ott a hiba de nem, ha pörgetem a motort nagy fordulaton, (4sebességes) amikor 3.ba megyek 80-90 korül akkor ez a csörgés meg szűnik, viszont amint vissza esik a fordulat azonnal elkezd megint csörögni, mi okozhatja ezt? Hol keressem a hibát?

2015. júl. 29. 11:00
 1/9 szántóvető ***** válasza:
csöröghet a kis oktánszámú benyától vagy a túl kicsi szelephézagtól is.
2015. júl. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Az egyik nagy baj, ha vízpumpa nélkül meghajtod! Súrolja a baromság határát! Ha nem fokozatfüggő akkor szelepek felől jöhet a zaj. z a rész elég összetett. Ohc himbás megoldás, mondjuk szelephézag, kopott himba. Igy nem egyszerű.
2015. júl. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Nem hajtottam meg vizpumpa nélkül csak beinditottam 2mp volt, ennyi idő alatt csak nem károsodik, viszont akkor a szelep hézagot meg nézetem sajnos azt nem tudok állítani itthon,
2015. júl. 29. 11:26
 4/9 A kérdező kommentje:
Benzinre nem tudok gondolni, mert mindig is 95, 98 as benyával hajtottam a gépet és nem csinálta ezt, ugyan annál a kútnál tankolok, ugy hogy szerintem nem a benzin a hiba
2015. júl. 29. 11:28
 5/9 anonim ***** válasza:
Túl nagy előgyújtás is okozhatja.
2015. júl. 29. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
13 kulcs és egy csavarhúzó kell a szelephézag állításához, meg egy hézagmérő. Meg kis szakértelem. Vedd le a szelepdeknit és ellenőrizd nincs e valahol nagyon nagy hézag. Nem e lóg nagyon valamelyik himba. Fontos, hogy kulccsal forgasd körbe a motort és a tehermentes himbákat vizsgáld és filccel jelöld a vizsgáltakat. Ezzel kizárhatod a szelepet.
2015. júl. 29. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Nincs hézag mérőm, és még sosem állítottam szelepet, de már lebeszéltem egy szerelővel hogy meg nézi
2015. júl. 29. 12:59
 8/9 anonim ***** válasza:

El kellene dönteni, hogy a csörgés terheléstől vagy fordulatszámtól függ-e. Ha fordulatszámfüggő, akkor lehet, hogy az előgyújtásszabályzó adta meg magát. A röpsúlyrugók kinyúlnak, nem adnak elegendő előgyújtást, alacsony fordulaton becsörög a motor, mert a szabályzás 1. fokozata késik (a 2. fokozat nehezebben mászik el). Esetleg a vákuum-membrán átszakadt vagy szorul a rudazat, extrém esetben hiányzik a vákuumcső vagy eldugult a vákuumcsonk a karbin. Ilyenkor kis fordulaton terhelésre nem húz meg a vákuum, nem lesz nagyobb az előgyújtás, csörög a motor.

Ha terhelésfüggő a csörgés, akkor szóba jöhet még az elosztót meghajtó fogaskerék kopása. Ezt nagyon könnyű megnézni stroboszkóppal: az 1. vagy a 4. hengerről veszel jelet és figyeled, hogy felpörgés közben hogy alakul az előgyújtás. Jellegzetes tünet, hogy amíg felpörög a motor, a gyújtás szépen áll a helyén, kitartott fordulaton össze-vissza táncol, a gázt elengedve pedig még jobban elmászik mindenfelé, nincs két azonos ütem. Ilyenkor a fogaskereket kell cserélni, mert megkopott, elmászik miatta a gyújtás időzítése, de terhelésre még meg tud feszülni.

2015. júl. 29. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Szelep hézag belett állítva nem mult el a csörgés, viszont a motor csendesebben jár, meghallgattam nagyon közelről és valószínű hogy a gyújtást meghajtó fogaskerék mögül jön a csörgés
2015. aug. 6. 23:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!