Miért csörög az autóm motorja?
Nemrég vettem egy Mondeo MkII. 96-os, 1,8-as, Zetec motoros autót.
Nemrégen elkezdte, hogy erősebb gázadásnál (előzésnél, lejtőn fel) borzasztóan csörgött, 2000 és 3000 környékén kicsit megtorpan és erőtlennek is érzem, mert folyamatos gázadásnál, 3000 fölött, mikor elmúlik a torpanás, meglódul az autó.
Mindenképpen ÉN akarom megcsinálni, de ebben az irányban nincs sok tapasztalatom.
Az előző autóim mechanikusak voltak. Ilyenkor fordítottam picit az osztófejen és lőn csoda.
Itt nincs osztófej. :(
A vezérműszíj huszonezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve.
Próbáltam jó minőségű benzinnel is (OMV, 95 extra) minimális javulás.
Gyertya és gyertyakábel cserét megtettem. A hiba maradt, bár minimálisan javult.
Beszéltem motordiagnosztikusokkal, de azt mondták, ha nem ég a check lámpa, akkor
nem is fog segíteni, mert a hiba nem az elektronika látókörében van.
Tudom, hogy egyszerűbb lenne szakihoz vinni, de egyrészt dafke nem, másrészt sokszor
át akartak vágni, harmadrész, ha már az én autóm, hadd javítsam én. :)
Van tanács, mit nézzek meg?
Mondták, hogy van benne egy "oktánszám stekker" meg is találtam, de nem tartom célravezetőnek, hogy áttegyem az alacsonyabb oktánszámú állásba.
Még egy dolog eszembe jutott.
Autó és üzemanyag kímélés szempontjából is óvatos vezető vagyok. (sokak szerint, mint miss Daisy sofőrje)
Plusz az utak miatt sem árt vigyázni.
Amint lehet ötösbe kapcsolok, óvatosan gyorsítok, 100-110-nél többet még pályán sem megyek.
Többen is azt mondták, hogy az 1,8-as Zetec motor - meg általában a nagy motorok, nem szeretik ezt a stílust.
Ki kell húzatni, nyomni neki, mert a nagy motor, nagy igénybevételt követel.
Olyan visszhang is volt, hogy ez hozta elő a csörgést is a motorban, mert lekokszosodott.
Sőt, azt jósolják, hogy gyorsabban elhasználódik, tönkre megy a motor.
Kíváncsi lennék a véleményekre.
Igaz ez vagy csak "Urban legends"?
Sajnos innen még kevésbé lehet bele látni, amitől inkább csörögni szokott az szelephimba, féltengely csapágy, törött motortartóbak vagy egy laza alvázlemez.
Én véleményem szerint 99%, hogy semmi köze az elektronikához. Alá kell nézni és pörgetni, hátha látszik valami, ha állóhelyben nincs baja, akkor lehet hogy a féltengely csapágy. Ha tényleg a motorból jön, akkor vezérlésnél kell körülnézni.
Amúgy nem tudom miért, de a fordok hajlamosak csörgő, kopogó hangokat kiadni, interneten sokakat láttam ilyenekről kérdezősködni, de konkrét választ még nem mondtak rá
az is lehet hogy egyszeruen abban a tartomanyban elszegenyedig a keverek es amiatt csorogbe az auto...
Erdemes lenne kipucolni a fojtoszelepet es akar egy lambda szondat is beledobni... Nekem sem villagitott a motorkontrol lampa megis megdoglott benne a lambdaszonda....
De ahogy #1-es irja azok is boven benne lehetnek a pakliban
Üdv!
Gyujtás!
Túl nagy az előgyujtás.
Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!