Ha műszer falon kivillan az aksi jele, amint gyújtást
adok rá, akkor az aksinak a töltési szintjével van baj?
#xcbdfzh
rá kell mérni az akksira járó motornál meg leállított állapotban is.ha gyújtásnál ég a lámpa az nem jelent bajt.
2015. júl. 21. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
villamossági szerelőhöz vidd el. Beméri az aksi állapotát, meg megnézi, hogy megfelelő-e a töltése a kocsinak.
2015. júl. 21. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Vinném én, de mivel el sem indul, ezért vkit helybe kell hívni. Köszi a válaszokat.
Gyújtáson égni kell a lámpának, de ha beindítod a motort, akkor el kell aludnia. Ha járó motornál is világít, akkor valószínűleg generátor problémád lesz. Ha nem világít, akkor az akksi a gyanús. Mivel most vetted, én erre tippelnék, mert a nepperek szeretnek kukás akksikat tenni a kocsiba, meg kukás gumikat ráaggatni.
2015. júl. 21. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
"kivillan az aksi jele, amint gyújtást adok rá"
Ez teljesen rendben van, az akkumulátor visszajelzője gyújtásra világítani kezd, egy rakás ellenőrző lámpa kíséretében (airbag, fék, olajnyomás, stb...) majd amikor beindul a motor, akkor szépen kialszik.
Ha viszont járó motornál világítani kezd, akkor nincs töltés.
Példa:
https://www.youtube.com/watch?v=JGEhsrcYp1s
2015. júl. 21. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 A kérdező kommentje:
Elvittem villamossági szerelőhöz, átnézte, de nem talált semmit. Ő azt mondta, hogy az immobileserrel van baj. Két opciót mondott vagy a kulcs a rossz (2 kulcsa van mindkettővel eljátszotta már ezt) vagy az indítórésznél, ahova a kulcsot tesszük, nem érintkezik valami és azért nem indul a motor. Ez mennyibe fájhat? Vicc az egészben, hogy reggel mindig beindul, de pl. késő délután meg nem. Tegnap este nem indult próbáltam többször is, reggel kimentem mondom rápróbálok és egyből indult, se jelzés a műszerfalon se semmi, mintha semmi baja nem lenne.
Az autó típusát még mindig nem tudjuk, de az immobilisernek szokott lenni visszajelzője, általában piros fény gyors villogása jelzi ha letilt. Természetesen ilyenkor az önindító forgatja a motort, de nem indul be.
Neked forgat az önindító?
"vagy az indítórésznél, ahova a kulcsot tesszük, nem érintkezik valami és azért nem indul a motor."
Aki ilyen "szakszerűen" fogalmaz az nem szerelő, hanem valami más. Az immobiliser jeladójának (transponder chip)nem kell érintkeznie semmivel, a gyújtáskapcsolónál van egy antenna egy pici elektronikával. Pontosabban lehet érintkezési hiba, de a vevőnél.
A működésről egy videó:
[link]
2015. aug. 6. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 A kérdező kommentje:
Volkswagen Polo 1.4 44 Kw 60 LE. Igen forgat az önindító.
10/10 A kérdező kommentje:
Elhoztam ma a gépet az elektroműszerész szerelőtől. Több felől is fújt, fújhatott a szél. Egyrészt a riasztó nem a legmegfelelőbben volt beépítve és egyrészt az okozhatott zavart. Másrészt a kábelek összevissza voltak elvezetve, ami megint zavarossá tette a rendszert. A műszerfalon nem működött a hűtővíz fok mérő mutatója. A kábeleket elrendezte jó minőségű szigetelővel kábelenként lerendezte, a riasztót kiszedte, a mutatót megcsinálta. Az agy azt mutatta a laptopnak, hogy -30 fokban van a motor... úgyhogy most ma-tegnap hidegben, melegben indult pöcre nem volt vele probléma. Remélem így is marad. Köszönöm a válaszokat.
Kapcsolódó kérdések: