BMW E36 blokk csere?
Sziasztok!
Közeleg a Zamárdis bömci tali, a találkozó idejére szeretnénk belerakni egy 325-ös blokkot.
Jelenleg M40B18-as, 1.8i-s blokk van benne.
Kérdésem, körülbelül mennyi időbe telik, váltót is cserélnem kell, illetve kardánt és difit is? Gondolom akkor már féltengelyeket is.
Olyan válaszoljon legyen szíves aki már csinált ilyet.
Ladába cseréltünk már blokkot de ott fele ennyi elektronika sincs, így megvolt 2-3 óra alatt :D
Ha megvan minden hozzá és van egy rendes műhely akkor pikk-pakk megvan. Ha nincs, akkor az csöcs.
A féltengelyek nem tudom mennyire bírják, ha csak két napra kell akkor maradhat a difi is - jobban fog forogni xDD. A kardán az annak függvényében cserés, hogy milyen a váltó.
Az E30-nál az M40-en lévő Getrag 240 rövidebb, mint pl az M42-n lévő váltó, így eltérő hosszúságú kardán is kell alá. Gyanítom, hogy ugyanez meglesz az M40 <> M50/M52 cserénél is.
A neten azt találtam, hogy az E36-ban ugyanaz a Getrag 250 volt 325-ig, szal lehet neked nem kell a váltóval szenvedni. Erre kérdezz rá valami BMW-stől.
Asszem az elektronika az E36-nál sem vészes. Az a kisebb gond. A nagyobb, hogy ki tudd húzni a motort, le kell bontani a kocsi elejét és ilyenkor minden csavar be van rohadva.
Egyszerűbb úgy cserélni, hogy ha a sallangokkal megvagy, lekötöd a váltóról a kardánt, majd megbillentve ( a kasztnit is emelni kell hozzá ) kihúzod felfelé. A 6 hengeres már kicsit szűkösebb lesz ugyanígy visszafelé :D
Ha csak egy váltó van akkor azt kint 10 perc alatt át lehet rakni a másik blokkra.
Az egész nagyon attól függ mennyire vagy felkészülve. Ha van rendes zsiráf, egy csápos emelő/akna és töménytelen mennyiségű szerszerszám akkor simán le lehet zavarni az egészet egy nap alatt.
Apa autószerelő, van mindenféle szerszám :)
Papírozással nem szarakodok, azzal vagyok "hátha nem igazolnak az oda-vissza úton.." :D
Na John köszi a választ, ha kész küldök egy videóthogy forgatja a 18-as difit a 25-ös blokk :D
ha 325 kell vegyél azt.
ez az egész faragás kókányolás, mert minden más.
fékek,difi,váltó,vezérlés,műszerfal,rugók,lengéscsillapítók,stb.
Faragásnak ott van értelme, ha már a legerősebb széria(pl. e36-m3) felé akarsz menni de ott is úgy ha nem csak motort cserélsz, hanem mindent alaposan átgondoltan AtólZig és a papírozás nem egyszerű, mert mindenről tervrajz kell és beépítést szakműhely végezheti, papírmunka se 2Ft...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!