Ha a Suzuki népautó, meg olcsó és gazdaságos, akkor miért utálják oly sokan?
A kérdés adott. A miért-re nem értem a válaszokat, hiszen egy olyan autót utálnak az emberek egy része, amely pont hogy népautó, kiteszem a lábam a városba, és 10 Suzukit összeszámolok egy forgalmas főúton 10 perc alatt, + a parkoló Suzukikról nem is mesélve. Igénytelen. Oké. De pont ez az igénytelensége adja, hogy nem kell költeni rá, nem jelentkeznek a semmiből elektronikai hibák, nem kerül a kötelező szervíz sokba, és emellett némelyikük (Alto, régi Swift) kicsi is, amivel kényelmesen belehet állni egy fa alá vagy egy szűkebb parkolóba.
Olvasgattam kérdéseket, meg más fórumokat, totalcart, stb. de azt nem értem, amikor azzal jönnek az emberek hogy valakinek számít a megjelenés és ha letesz az asztalra egy Audi kulcsot akkor már komolyan veszik. Ugyan már, azért mert egy ember Audival vagy Mercédesszel jár, mitől több? Az sokkal hülyébben fest, ha kiszáll valaki egy matt fekete Renault Fluence-ből, zsebre vágja a kezét és közbe emberileg semmi extra.
Vagy például melyik a jobb? Összeismerkedsz egy nővel, adod magad, majd megkérdezed tőle hogy hazaviheted-e a Suzukival, vagy pedig mint egy majom vigyorogsz érthetetlenül, és égető vágyat érezz hogy megkérdezd, hazajönne e, ott áll a BMW 550D. Szóval ezt a presztízs meg vagyok valaki dolgot nem tudom hová tenni. Nekem is suzuki swiftem van, dolgozok is, és a munkahelyemen soha nem hoztam szóba hogy mivel járok, pedig kormányhivatalban dolgozom, ahol többek között I meg J-s rendszámú családi autók állnak VW meg Skoda, Citroen jellemben.
Talán a 15-ös kerekek miatt, plusz egy picit lágyabb prémium gumik vannak rajta, nem nagyon akar még az abs se dolgozni néha, ha jó a tapadás, textar tárcsa+betétek vannak benne, meg fékolaj volt cserélve.
Az igaz, hogy egyszer picit megsütöttem szerpentinen, volt egy kis ferodol szag, azóta picit határozatlanabb a fogáspont, de szerintem a Suzukinak sose volt igazán jó fékhatása, meg tényleg elég hamar el tud fáradni ha többször fékezed meg tempóról. ezért kéne a 4 tárcsafék.
De ezt ne úgy képzeld el hogy szétégettem, csak Gyöngyös-Kékes-Eger 120-100-40 gyorsítgatás fékezgetés volt végig+motorfék, egy kis szag volt annyi, de megálltam visszahűteni közben. Nem erre lett kitalálva.
Amire tervezték, városi autónak tökéletes, nyilván autópályázni, meg élményautónak nem ilyet kell venni.
Országúton is tökéletes.
Egyébként meg azért szidják mert sok van belőle, és sokféle ember vezeti épp emiatt, de ugyanígy szidják a BMW-t, Audi-t, stb, mert egyre több ember ül át ezekbe, régen a hiteles Suzuki volt a divat, most 1 milliós 15 éves prémium autókat vesznek az emberek.
Vedd ki az ABS biztosítékot, lehet az ment szét, baloldalt, alul a műszar fal alatt van. Kőkeménynek kell lenni a annak a féknek.
És fognia kell.
Azért azt halkan jegyzem meg, hogy az új szuzuki messze nem olyan "igénytelen", mint a régi volt. A régit agyon sem lehetett verni, az újakkal nagyon-nagyon sok a probléma - még motorikusan is.
De a kérdésre is válaszolva:
A szuzuki azért (volt) népautó (már nem az), mert OLCSÓ volt. NAGYON olcsó. Nem azért, mert jó, mert nem jó. Hanem azért, mert OLCSÓ és ezt engedhette meg magának a nép. Aztán köré költötték a legendát, hogy mennyire strapabíró meg jó autó önigazolásként. Holott én még nem túl sok 400,000+ futott suzkát láttam, míg németorságból importált (roncsok) 90%-a 400e felett jár km-ben és mégis elhiszik róla a madarak, hogy 178e km nyugdíjas orvos 3. autója...
Szóval a szuzuki azért volt népszerű, mert olcsó volt. Ennyi.
Aki meg nem szereti, az okkal nem szereti. Az alábbi pár dolgon gondolkozz el:
- Miben élsz túl az M0-áson 110-el egy karambolt nagyobb valószínűséggel? Egy régi 1.3-as swiftel vagy egy A4-es Audival?
- Vezettél már egy régi swiftben 5-6 órát mondjuk sztrádán? Nem egy nagy élmény..
- Van, akinek fontos a kényelem és hajlandó fizetni is érte. Szuzukiban és a kényelem nem igazán említhető egy mondatban
- Aki sokat utazik főleg sztrádán annak szüksége van a teljesítményre. A városban elég egy 1.0 vagy 1.3 swift, de a sztrádán 100-nál elfogy belőle a szusz, míg egy "rendes" autóval a 150 tempomat meg sem kottyan
Sorolhatnám estig.
Ezért nem kell utálni a szuzukit, mert nem egy kategória egy nála 2-3x drágább autóval. De én pl. úgy választottam autót, hogy se én, se az asszony se a gyerek ne haljon meg benne ha valami állat belém jön (4 légzsák, függönylégzsák, pirotechnikai övfeszítő elöl-hátul, nagy gyűrődési zónás kasztni, stb..). Igen, tudom, hogy majd jön valaki, hogy dehát a swiftnek 5*... Tudom, csak nem hiszem el, a tapasztalat nagyon nem ezt mutatja.
Amúgy Youtube megnézheted mi történik 110 km/h-val egy autóval. Teljesen mibe ülsz szinte biztos meghalsz, ha komolyan ütközöl.
Tökmindegy mibe ülsz. Annyi G-van, hogy a belős szerveid leszakadnak, ha valakibe belemész ekkora sebbeséggel, ő meg mondjuk áll.
Pályáznai én is nagy autóval szoktam egy Opellal, de azért, mert az jobban bírja az elmelkedőket, és nem zajos, mint az új swiftek.
#15-ös!
Nagyon tetszett a véleményed. Hát én Magyarország olyan részén lakom, ahol a legközelebbi komolyabb város is 50 km-re van, és az egész vidék ahol élek két főútvonal meg köré pakolt 11 település, amiből 4 még nem is érinti egyik főutat se. Az életem pedig olyan, hogy a főiskola idején úgyse volt jogsim, a mostani munkahelyem meg másfél km-re van a családi háztól. Most jön az hogy "ember, minek neked kocsi?"
Megmondom. Ha most is ezt kérdezem meg magamtól, meg utána a soron következő 2-3 munkahelyre is azt fogom mondani, hogy ott a óránként induló vonat, vagy a kerékpár, akkor a következő meló szinte ezer százalék hogy álom meló lesz...... 30 km-re tőlem, ami vonattal, helyi járatú busszal, és némi gyaloglással 1 óra utazás felett lesz, holott kocsival lehetne 35 perc..... DE!!! NEM TUDNÁM EGYIK KOCSIT SE ELVEZETNI, mert......... nincs rutin, nincs magabiztos forgalomban való részvétel....mert mindig csak kifogásokat találtam volna hogy miért ne vegyek kocsit.
Jelenleg napi szinten használom, és egyáltalán nem úgy mentem vele 1. alkalomkor, mint pl. ma mikor lemostam a benzinkúton. Első alkalomkor úgy mentem át az egyébként zöld lámpán hogy fel se tűnt hogy ott lámpa volt, vagy például 3. vagy 4. elindulás után már nem felejtettem el esetleg 1-esbe tenni a kocsit. :)
Már hogyne lehetne túlélni egy autóúton vagy pályán egy balesetet. Simán - csak egy normális autó kell hozzá.
Elég sok baleset van Magyarország sztrádáin, az M0-on meg szinte minden napra jut egy.
A "baj" az, hogy egy swift így törik még az M0-on is:
Egy jobb autó pedig így (130-al telibe egy teheruatónak)
Emlékszem rá, itt volt a környéken. Felhívnám a figyelmed rá, hogy az utastér gyakorlatilag sértetlen, hibába tűnt el az autó eleje. A sofőr a lábán távozott.
# 17
Nézd, rutint szerezni bármilyen autóval lehet, amiben van 3 pedál meg egy kormány. Ez nem márka vagy típus függő.
Viszont én a saját magam jól felfogott érdekében egy szuzukiba csak városba ülnék be. Nincs az az isten, hogy ha csak nem szül az asszony, hogy autópályára hajtsak vele. Mert balesetet nem csak én okozhatok, lehetek vétlen áldozat is. Viszont én szeretek élni. Ha ennek az az ára, hogy drágább a kocsi akkor drágább a kocsi. A titáncsavarok a gerincbe és a szög a koporsóba is nagyon-nagyon drága..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!