Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Segédmotoros kerékpárnak...

Segédmotoros kerékpárnak megengedett sebessége 45/kmh, és egy elektromos bicigli is megy annyival és ahoz nem kell jogosítvány, szerintetek is marhaság?

Figyelt kérdés
Nem értem ezt az egészet, míg egy 50ccm robogóra kell AM segédmotoros jogosítvány átlag megengedett sebesség, 45/kmh, az elektromos biciglik nagyrésze is viszi a 45/kmh sebességet és abból nem kell levizsgázni ennek mi az értelme??
2015. júl. 8. 17:48
 1/5 petizacc ***** válasza:
65%
Én meg azt nem értem, hogy egyes emberek miért képtelenek leírni a bicikli szót helyesen!
2015. júl. 8. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nem csak a sebességtől függ a segédmotor kategória definíciója!

A segédmotor teljesítménye is meghatározó!

2015. júl. 8. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Segédmotoros kerékpár megengedett legnagyobb sebessége 40km/h, nem 45. Az a tervezési végsebesség, azzal kevered, de egyébként ma már van a kerékpárokra is sebességkorlát, ami viszont szintén abszurd módon 50km/h lakott területen kívül szóló üzemben és kerékpáros sisakot viselve. Segédmotorral viszont lakott területen kívül sem mehetsz ilyen "gyorsan".
2015. júl. 8. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Vannak súlyos tévedések a kárdésben, az első rögtön a bicikli szó helyesírása.

Jogosítvány 300wattnál kisebb teljesítményű motorral hajtott járműre nem kell. Az ilyen teljesítményű elektromos biciklik nem igazán mennek többet 25-30nál, még jófajta akkuval sem.

2015. júl. 8. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Alex Fly ***** válasza:

A kérdés jogos. És a válasz nem is olyan egyszerű.

Magyarország 1968-ban írta alá a Bécs Közúti Közlekedési Egyezményt, melynek célja (röviden és egyáltalán nem pontosan) az volt, hogy a tagállamokban egységesek legyenek a közlekedési szabályok. Persze vannak olyan pontjai, melyeket az egyes tagállamokra bíz, hogyan szabályozzák. Ilyen a smkp-k esete is: alapvetően ezekhez nem ír elő semmiféle vezetői engedélykötelezettséget, ám lehetővé teszi a tagállamok részére, hogy ezt megkövetelhessék. ez a helyzet kis hazánkban is.

A másik anomália, hogy a Magyarországon forgalmazott elektromos kerékpárok túlnyomó része Európában nem kerékpárnak, hanem smkp-nak minősül. Ott csak az számít kerékpárnak, amelyik nem képes kizárólag a motor által hajtva haladni, az csak kiegészíti a tekerést (pedelec). Németországban pl. a rásegítés 25 km/h sebességig engedélyezett, afelett a kerékpáros kizárólag a saját erejére támaszkodhat. Az ennél nagyobb teljesítményűek (pl. a Bosch 45 km/h-ig működö szettjével szereltek) már smkp-nak minősülnek, nem kerékpárnak. Ezzel szemben a magyar szabályozás kizárólag motorteljesítmény alapján szelektál: 300 Watt alatt kerékpár, afelett smkp (természetesen a gyakorlatban ezt nem mindig tartják be, mint ahogy nagyon sok robogó is meghaladja a smkp-ra előírt határértékeket). Mindenesetre az a 300 Watt is több egy átlagos közlekedő átlagteljesítményénél (egy mostanában terjedő video szerint Förstemann 700 Watt körüli csúcsteljesítményre képes).

Kerékpárra meg azért nem kell vizsgázni, mert azt a BKE kifejezetten tiltja...

2015. júl. 9. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!