Benzines autó után diesel vettem, tudnátok segíteni? (többi lent)
Eddig mindig benzines autóm volt, most munkahelyi okokból dieselre cseréltem. Tudnátok mondani pár jó tanácsot a használatával kapcsolatban? Mire kell oda figyelni, hogyan kell vezetni,stb.?
Választ előre is köszönöm! :-)
" 800 fokon bizony úgy megsül az olaj, hogy öröm nézni"
Igen, csakhogy a kipufogogaz MAXIMALIS homerseklete 800 fok (teljes terhelesen), a turbo ennek meg csak a kozelebe sem kerul. Nem veletlenul nem epitenek be csapagyhutest dizelekbe, nehany nagy teljesitmenyu modellt leszamitva. Mert egyszeruen nincs ra szukseg.
"an olyan autó, amelyik leállitás után még keringeti az olajat a turbóban,"
Nem, nincs ilyen auto. A benzines turboknal keringetik a HUTOVIZET leallitas utan egy kicsit.
Inditas utan helyben jaratas -> hulyeseg, kornyezetszennyezes, sok helyen tilos is, es az autonak sem tesz jot
jaratas leallitas elott: kizarolag regebbi benzines turboknal van ertelme, ott is nagyobb terheles utan kozvetlenul. Az osszes tobbi tipusnal tok felesleges, bar nem karos, legfeljebb kornyezetszennyezo.
A turbó 100 000-160 000-et forog percenként. Ha leállítod a motrot, a turbóba nincs mi nyomja az olajat. Olaj nélkul ilyen magas fordulat semmilyen alkatrésznek nem egészséges. Azért kell kicsit még járatni alapjáraton, hogy lelassuljon, aztán mikor megfosztod az élteto olajtól, nem fog károsodni, legalábbis kevésbé. Szerintem ez nem igényel egy percet, de mindenki mást mond.
A visszahulés: ha a kajád forró, lehethogy 10 percet kell várni, hogy visszahuljon annyira, hogy meg tudd enni. És az nem olyan nagyon forró. A turbó sokkal forróbb, és talán még egy óra is kevés lenne neki ahhoz, hogy lehuljon, az az egy perc az semmi. Még az 5 is nagyon kevés. Szóval kell várni kicsit, de nem a homerseklet miatt, hanem a nagy fordulatszám és az olajozás miatt.
"A turbó 100 000-160 000-et forog percenként. Ha leállítod a motrot, a turbóba nincs mi nyomja az olajat. Olaj nélkul ilyen magas fordulat semmilyen alkatrésznek nem egészséges. Azért kell kicsit még járatni alapjáraton, hogy lelassuljon"
Jaj, ez meg a masik tevhit.
A turbo MAXIMALIS fordulatszama ennyi, alapjaraton ennek a kozeleben sincs, es errol a maximalis fordulatszamrol is nehany masodperc alatt leporog. Az altalad vazold eset csak akkor fordulhat elo, ha padlogazon tolod, aztan bevagod a feket es leallitod a motort. Meg ha autopalyazol is, mire megallsz a parkoloban addigra a turbo mar regen leporgott az alapjarati fordulatszamara, ha akkor leallitod akkor semmi baja nem lesz.
Már a kérdés olvastakor biztos voltam benne, hogy erre fog kihegyeződni az egész. :-))
Hogy őszinte legyek, én nem hiszek ebben a lehűtés-mizériában. Az ilyen több tízmilliós autókat szerintem levédenék a hülyék ellen, vagy, ha nem, legalább a gépkönyvben megemlítenék.
"Az ilyen több tízmilliós autókat szerintem levédenék a hülyék ellen"
Ha valóban igy lenne, akkor az elektronika leállithatná a motort akkor például, mikor az olajszint a minimum alá csökken. De nem, hagyja hogy had menjen tönkre a motor. Egyéb hülyeségekért letilt, de ezért nem. Akkor szerinted tényleg érdekli őket az autód éppsége?
" akkor az elektronika leállithatná a motort akkor például, mikor az olajszint a minimum alá csökken. "
Nem allithatja le mert ez eletveszelyes lenne. Viszont manapsag villog, bimbammol, szirenazik az osszes auto ebben az esetben.
"Akkor szerinted tényleg érdekli őket az autód éppsége?"
Persze. Nem veletlenul vannak a BENZINES turbos autokban kivetel nelkul elektromos utankeringeto hutoszivattyuk, amik leallitas utan jaratjak egy kicsit a vizet a csapagyhazban. Ezzel vedik meg a turbot.
A dizelekben azert nincs mert oda nem kell. (Kiveve egy-ket izmosabb modell)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!