Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autó után diesel...

Benzines autó után diesel vettem, tudnátok segíteni? (többi lent)

Figyelt kérdés

Eddig mindig benzines autóm volt, most munkahelyi okokból dieselre cseréltem. Tudnátok mondani pár jó tanácsot a használatával kapcsolatban? Mire kell oda figyelni, hogyan kell vezetni,stb.?


Választ előre is köszönöm! :-)



2015. júl. 2. 09:22
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

" 800 fokon bizony úgy megsül az olaj, hogy öröm nézni"


Igen, csakhogy a kipufogogaz MAXIMALIS homerseklete 800 fok (teljes terhelesen), a turbo ennek meg csak a kozelebe sem kerul. Nem veletlenul nem epitenek be csapagyhutest dizelekbe, nehany nagy teljesitmenyu modellt leszamitva. Mert egyszeruen nincs ra szukseg.


"an olyan autó, amelyik leállitás után még keringeti az olajat a turbóban,"


Nem, nincs ilyen auto. A benzines turboknal keringetik a HUTOVIZET leallitas utan egy kicsit.

2015. júl. 2. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%
írkáltok itt mindent,hogy nem kell járatni a turbót meg kell...valamelyik igaz az biztos,Nos amit én szoktam az 1.9 TDI vel,indulás előtt mindig szokott járni alapjáraton beindítás után 1 v 2 percig,nyáron is elindítom és addig elintézem a dolgokat a kocsiban,bekapcsolom a biztosnági övet és hasonlók.Eleinte elég óvatosan bánok a gázpedállal,de minimum 1400-1500 as fordulaton menetem hidegen,hogy előbb melegedjen be,no meg alapjárat körül nem túl jó neki.Ha meg volt hajtva a kocsi,akkor mindenképpen 1-2 percet hagy alapjáraton visszahülni a turbot,én még ha gyors hajtás után mondjuk beérek faluba és 55-el megyek 5.ben,ezalatt ugye azért hülik vissza is szoktam járatni 1 percet megálláskor,ezalatt kikapcsolom a biztonsági övet és elrakom azokat a dolgokat amikre szükségem van.
2015. júl. 2. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 Vizéli László ***** válasza:
77%
Valahol totalcar-on olvastam hogy a turbó meghibásodások zöme nem amiatt van mert hidegen pörgetik, hanem mert nagy terhelés után nem várnak leállítás előtt. Ezt a maszek szerelőm is mondta mikor benzinest cseréltem dieselre. Igazából minden fontos dolgot le írtak, úgyhogy én tapasztalatom szerint is levázolom. Változtak a körülmények így zömébe inkább városba használom az autót. Az autó kézi könyvébe 15-20000km az olaj csere periódusa. Én 10000km-ként cserélem a sok város miatt, vagy évente, amelyiket hamarabb elérem. Mindig a gyárilag előírt olajat tedd bele, vagy annál jobbat, semmiképpen ne Tesco gazdaságosat. Beindítom az autót, addig 1 cigi vagy motoszkálok a kocsiba indulás előtt 1-2 perc, addig megy alapjáraton. Indulás után nem terhelem a motort nagy gázadásokkal. Havonta meg szoktam kergetni a pályán hogy a lerakódások kitisztuljanak. Amit a turbó visszahűtésnél szoktam. Pályázok és megállok 1 pihenő helyen, egy cigit elszívok, és utána állítom le az autót. Ha pályázok lejövök a pályáról míg haza érek, a városba hűl annyit hogy megállás után le lehessen állítani, Ennek ellenére idehaza is szoktam várni vele min 1 percet. Városi használatnál ha nem terheltem az autót akkor csak addig várok megállás előtt míg össze szedem a cuccaimat fél perc kb. Kicsit hosszasra sikeredett de nem gond. Én 3 éve így használom az autómat és semmi baja.
2015. júl. 2. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
38%

Inditas utan helyben jaratas -> hulyeseg, kornyezetszennyezes, sok helyen tilos is, es az autonak sem tesz jot


jaratas leallitas elott: kizarolag regebbi benzines turboknal van ertelme, ott is nagyobb terheles utan kozvetlenul. Az osszes tobbi tipusnal tok felesleges, bar nem karos, legfeljebb kornyezetszennyezo.

2015. júl. 2. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

A turbó 100 000-160 000-et forog percenként. Ha leállítod a motrot, a turbóba nincs mi nyomja az olajat. Olaj nélkul ilyen magas fordulat semmilyen alkatrésznek nem egészséges. Azért kell kicsit még járatni alapjáraton, hogy lelassuljon, aztán mikor megfosztod az élteto olajtól, nem fog károsodni, legalábbis kevésbé. Szerintem ez nem igényel egy percet, de mindenki mást mond.

A visszahulés: ha a kajád forró, lehethogy 10 percet kell várni, hogy visszahuljon annyira, hogy meg tudd enni. És az nem olyan nagyon forró. A turbó sokkal forróbb, és talán még egy óra is kevés lenne neki ahhoz, hogy lehuljon, az az egy perc az semmi. Még az 5 is nagyon kevés. Szóval kell várni kicsit, de nem a homerseklet miatt, hanem a nagy fordulatszám és az olajozás miatt.

2015. júl. 2. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
58%

"A turbó 100 000-160 000-et forog percenként. Ha leállítod a motrot, a turbóba nincs mi nyomja az olajat. Olaj nélkul ilyen magas fordulat semmilyen alkatrésznek nem egészséges. Azért kell kicsit még járatni alapjáraton, hogy lelassuljon"


Jaj, ez meg a masik tevhit.


A turbo MAXIMALIS fordulatszama ennyi, alapjaraton ennek a kozeleben sincs, es errol a maximalis fordulatszamrol is nehany masodperc alatt leporog. Az altalad vazold eset csak akkor fordulhat elo, ha padlogazon tolod, aztan bevagod a feket es leallitod a motort. Meg ha autopalyazol is, mire megallsz a parkoloban addigra a turbo mar regen leporgott az alapjarati fordulatszamara, ha akkor leallitod akkor semmi baja nem lesz.

2015. júl. 2. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Már a kérdés olvastakor biztos voltam benne, hogy erre fog kihegyeződni az egész. :-))

Hogy őszinte legyek, én nem hiszek ebben a lehűtés-mizériában. Az ilyen több tízmilliós autókat szerintem levédenék a hülyék ellen, vagy, ha nem, legalább a gépkönyvben megemlítenék.

2015. júl. 3. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

"Az ilyen több tízmilliós autókat szerintem levédenék a hülyék ellen"


Ha valóban igy lenne, akkor az elektronika leállithatná a motort akkor például, mikor az olajszint a minimum alá csökken. De nem, hagyja hogy had menjen tönkre a motor. Egyéb hülyeségekért letilt, de ezért nem. Akkor szerinted tényleg érdekli őket az autód éppsége?

2015. júl. 3. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

" akkor az elektronika leállithatná a motort akkor például, mikor az olajszint a minimum alá csökken. "


Nem allithatja le mert ez eletveszelyes lenne. Viszont manapsag villog, bimbammol, szirenazik az osszes auto ebben az esetben.


"Akkor szerinted tényleg érdekli őket az autód éppsége?"


Persze. Nem veletlenul vannak a BENZINES turbos autokban kivetel nelkul elektromos utankeringeto hutoszivattyuk, amik leallitas utan jaratjak egy kicsit a vizet a csapagyhazban. Ezzel vedik meg a turbot.


A dizelekben azert nincs mert oda nem kell. (Kiveve egy-ket izmosabb modell)

2015. júl. 3. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!