Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A vízpumpa nagyobb terhelése...

MegmonDomain kérdése:

A vízpumpa nagyobb terhelése is okozhat MELEG alapjárat ingadozást? Egy vízcső (szerintem visszatérő) láthatóan meg van tekeredve, beszűkült a keresztmetszete, és a szűkület előtt fel van duzzadva. (aki így rakta be, az is tekeredjen és duzzadjon. )

Figyelt kérdés
Renault Clio 1997, 1.2, D7F motorral, gáz + benzin (mindkét tüzelőanyagnál fennáll az alapjárat ingadozás, de CSAK meleg alapjáraton). Fojtószelep tisztítva, alapjárati léptetőmotor tisztítva, elvileg nem kap fals levegőt, bár ennek még jobban utána kell járnom...

2015. júl. 2. 07:59
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Féktisztítós mutatvány nem veszélyes, de nem biztos hogy a motor bármit is megérez belőle. Ráadásul csak akkor találod meg a fals levegő helyét, ha pontosan tudod hogy hová kell fújni.

A munkahelyemen nincs hang, de a csövek rendszertelen remegéséből látom a szabálytalan alapjáratot.

Ha a motornak jó hangja van, nem változott a korábbiakhoz képest semmit, akkor sem a motornak sem a vezérlésnek nincs baja.

Következő egyszerű ellenőrzést javaslom:

Húzd le az alapjáratot szabályzó egyes vezetékeket csöveket egyesével....mármint ne egyszerre, hanem lehúzol egyet, megfigyeled mi történik, majd visszacsatlakoztatod, aztán jön a következő, és így tovább.

Tehát húzd le a lambdaszondát, vízhőfok jeladót, hőmérséklet jeladót, légtömeg mérőt, folytószelepnél lévő érzékelőt, szívócsőnél vagy a befecskendezőknél lévő nyomáskiegyenlítőt vagy nyomásszabályzót és minden egyebet ami van ott.

A lényeg, hogy ha valamit kiiktatsz, megfiygeled az alapjáratot. Ha tovább romlik, vagy le is áll, akkor az amit lehúztál, jó, ha pedig semmi változás nincs, akkor az lehet a hibás. Így méricskélned sem kell.

Ha mindegyik jól működik, akkor marad a fals levegő, ami többnyire a szívócső gumi részeinél, csatlakozásoknál szivároghat be. . Azokat végigpróbálhatod, de inkább a hidegindító spray-t javaslom, az biztosan nem tesz kárt és biztonságosabb a használata. De végignézheted a levegő beveztő rész fém részeit, van e repedés rajtuk.

2015. júl. 3. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 A kérdező kommentje:

Ez jó ötletnek hangzik! Bár félek, ECU nem fog eltárolni és megjegyezni hibás adatokat? ECU hibatárat üríteni lehet? Akku levétele?

MAP szenzort kipróbáltam, lekötöttem a kábelt és egyből lefulladt. Gáz üzemben nem, semmi sem változott, valószínűleg nem használja a GÁZ rendszer a MAP infót, talán mert külső keverékképzéses fajta.

Nagyon köszönöm az ötleteket, tanácsokat!

2015. júl. 4. 10:53
 13/13 A kérdező kommentje:
Ugy latszik megvan a hiba: A benzin nyomas szabalyzo szelep ment tonkre, es folyamatosan kopte a benzint egy vakumcsovon keresztul a szivotorokba
2015. szept. 4. 21:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!