A vízpumpa nagyobb terhelése is okozhat MELEG alapjárat ingadozást? Egy vízcső (szerintem visszatérő) láthatóan meg van tekeredve, beszűkült a keresztmetszete, és a szűkület előtt fel van duzzadva. (aki így rakta be, az is tekeredjen és duzzadjon. )
Nem. A vízpompa a motortól kap közvetlen hajtást, így túlterhelésről nem beszélhetünk.
A vízcső vastag gumicső, az megtekeredni, beszűkülni nem tud, de egyébként a szűk keresztmetszet sem akadálya a hűtőrendszernek. Gondolj csak a hűtőre, ahol 1mm-es réseken kering át a víz.
Meleg motornál az alapjárat ingadozását a vízhőfok jeladó, a légtömegmérőnél lévő hőfok jeladó hibája is okozhatja, de a motorvezérlő egységben is lehet hiba. Ha többet fogyaszt az autó mint korábban, akkor a lambda szonda vagy a hidegindító egység is lehet hibás. De mindenképp villamos szabályozású probléma, mivel a hőmérséklet mérhető, szabályozó tényező, nem mechanikai.
Fals levegő akkor lehet lehet, ha a jelenséget hideg motornál is produkálja, amikor a hidegindító már nem megy (alapjárati fordulatszám normál), de a vízhőfok még nem mutat üzemmeleg állapotot.
Köszönöm az eddigi válaszokat!! Tényleg, a víz sok különböző csövön, keresztmetszeten, stb. megy, akkor ez a lehetőség kizárva...
Rosszul fogalmaztam, nem tekeredve van a vízcső, hanem kis ívben hajlik egy részen, és "belapul", közvetlenül ez után pedig tényleg fel van duzzadva. Gondolom az évek és a sok forró víz azért megtette hatását...
Lambda szondát vizsgáltam multiméterrel (tudom, tudom... oszcilloszkóp kellene, + szaktudás... de kíváncsi voltam) és 3-5V között generálta a feszültséget motor működés közben. Jó kormos volt amúgy. Gyertyák cserélve lettek szervízben (NGK). Semmi nem változott azon kívül, hogy 10k forinttal kevesebb van nálam. Megyek ma kompresszió végnyomást ellenőriztetni, hátha valamelyik henger a gyenge, és emiatt van az alapjárat ingadozás.
Már le is írtad a hibát.
A lambda szonda helyes értéke 0-1V között kell legyen, alapjáraton 0.3-0.5V, gázadáskor 0.8-0.9V, gézlevételkor 0-0.1V. Ez multiméterrel is jól kimérhető. Valószínű, rossz a lambda szondád, azért még egy mérést csinálj, másik multiméterrel, 2V-os méréstartománnyal, egyenfeszültségre állítva.
A kompressziómérés felesleges, ha tudod h a motor nem kopott, nem füstöl, stb. Kopott motor önmagában nem okoz alapjárat ingadozást.
Hülyeséget írtam, bocs.. 0,3-0,5 Voltot mértem alapjáraton, tehát akkor pont aminek lennie kellene. Ha jól emlékszem benzinnel járatva inkább 0.4, 0.6V, gázüzemben 0,3-0,5V között ugrált az érték. De csinálok újabb mérést, elképzelhető, hogy precízebb is lehettem volna, nincs nagy tapasztalatom ebben. Azt olvastam az injektor.hu oldalon, és máshol is azt írták, hogy érdemes mechanikusan is vizsgálni a motort ha alapjárati gond van, mert ott szökhet el energia = gyengébb motor = egy henger mondjuk fogja a többit, és alapjáraton már ettől lefulladhat. (ez is érdekes volt: [link]
Köszönöm, ez a válasz is nagyon hasznos volt, lehet tényleg szenzorokban lesz a hiba!
Köszönöm! A szívott levegő hőmérsékletét mérő szenzort és a lambda szondát fogom még ellenőrizni, ha azokkal sincsen gond, akkor még a vízhőmérő szenzort.
Olvastam hogy fals levegőt keresni féktisztítóval is lehet, de elég veszélyes mutatványnak hangzik. Érdemes ilyesmivel próbálkozni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!