Félni kell a DSG váltótól?
Autót akarok cserélni és automatákat nézegetek,de mindenki óva int a DSG váltótól.
Ez most tényleg annyira "veszélyes" ?!
Az tény, hogy egy sima kézi váltónál több, drágább alkatrészt tartalmaz, bonyolultabb szerkezet, esetleges szervizköltsége is magasabb. De kérem, ez a jövő. Az automata váltónál sokkal gazdaságosabb és annál azért olcsóbban szervizelhető, a sima kézinél sokkal gyorsabb, dimamikusabb, kényelmesebben használható és mondjuk a kuplungelemek ugyan drágábbak, de sokkal ritkábban kell cserélni, mint sima váltónál.
Persze tele van elektronikával és hidraulikával, ami több hibalehetőséget jelent, mint egy falusi kézi váltó.
Az azért túlzás, hogy kerülni kell.
Csak meggondolandó, hogy megéri-e neked azt a váltási kényelmi pluszt az esetleges szervizköltség-emelkedés.
A huhogók csak arra emlékeznek, hogy a VW egyszer egy sorozatot elcseszett, és sorra térdeltek le a váltók..nem váltóhiba volt, de ez most nem érdekes..
én itt magyarországon húsz éve csak automatát használok, még soha nem volt probléma velük. igaz, csak új autót veszek, de akkor is.
a városi legendáknak ne higyj, azoknak sosem volt sem DSG, sem más automatájuk...
na persze van még egyszerűbb váltó is, a DAF Variomatic...ilyenre fáj a fogam..
Az vészmadárkodik csak, aki alatt lefeküdt a frissen németektől hozott (450e-ről) 173e km-re tekert kocsijában az ótómata váltó.
Természetesen váltóolajat és szűrőt sosem cseréltek benne előtte...
Nekünk 2 automata kocsink van szépen karba tartva, egyik váltójával sincs gond (és korábban sem volt).
Szögezzük le, a DSG nem egy hagyományos automata váltó. Az egy böszme bonyolult, napkerekes, viszkókupplungos szerkezet.
A DSG, az meg egy, pontosabban két darab, automatizált kuplungokkal ellátott, de gyakorlatilag szerkezetében egy manuális váltónak megfelelő váltómű. Egy váltó tolja a páratlan, egy meg a páros fokozatokat és a kettő közt dupla kupplung váltogat. Annyi, hogy a kupplungpedált meg a kulisszákat nem a sofőr mozgatja, hanem automatika.
Ennél fogva meghibásodási hajlamában nem sokkal vészesebb, mint egy manuális váltó, és klasszisokkal kisebb szervizigényű és megbízhatóbb, mint egy hagyományos automata. Gyors, pontos, kényelmes, gazdaságos üzemű.
És lényeges pont, hogy az automata váltók ellenségeinek meghagyja a valódi manuális váltás élményét. Kupplungrugdalás nélkül.
Szóval ne keverjük össze a dolgokat, a DSG és a régimódi automata váltó köszönő viszonyban sincs egymással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!