A dízel vagy a benzinmotor autók az erősebbek?
Nekem mindegy,hogy mit nézünk, de hogy ne "attól függ" legyen a válasz, legyen mondjuk:
Audi A6 3.0 Quattro (benzin)
Audi A6 3.0 TDI Quattro
(Bár lehet mellélőttem az ügyben,hogy létezik e a típus két ilyen motorral, de remélem érthető mit szeretnék tudni)
Nem, nem érthető.
És a válasz tényleg annyi, hogy attól függ.
Melyik megy jobban? Amelyiknek nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület, ez lehet akár az is, amelyiknek kisebb a maximális teljesítménye.
Amúgy, ha párban nézzük, nem szívó benzinmotoros autót hasonlítunk turbofeltöltéses dieselhez, hanem a szívót szívóval, turbót turbóval, akkor azonos lökettérfogat mellett a benzines erősebb.
Csak sokan a szívó benzinest szeretik a turbó diesel mellé tenni, annak igazolására, hogy a diesel mennyivel jobb.
Relatív ez a kérdés, nem találtam olyan szériát amiben egyszerre készült volna A6-os 3.0 szívó benzines, és 3.0 turbódízel motorral. Ha volt benzines egyidejűleg, akkor az turbós volt, és jóval erősebb, mint a dízel. Amúgy meg mivel turbós, a dízel ugyanannyi köbcentinél normál esetben erősebb.
Ez most egy eset az Audinál, de ettől függetlenül például egy benzines 1.8-as Alfa Romeo 156 erősebb mondjuk egy 1.9-es TDI Passatnal. Holott az Alfa motorja szívó benzines. Tehát ahogy mondták is típusfüggő, és a motor karakterisztikája is befolyásolja. Alapjába véve nem jelenthető ki, hogy melyik az erősebb.
3-mas
Ne félj, mert az USAban nem a környezet miatt nincs dizel :) Vagy a 4000-5000 ccm-es benzinmotorok olyan környezetkimélőek? :)
Amúgy hülye kérdés ez kérdező. Ritka, hogy azonos tipuson belül azonos ccm-s benzin és dizelmotor is legyen, de ha van is, szinte soha nem egyforma lóerősek, különböző okok miatt. Ha a benzines szivó, általában gyengébb, de ha turbós, akkor meg erősebb.
Ha már az A6-ról beszéltél: még a régebbi A6-ban (C5) volt szivó 3000-res benzines, 220 lóerővel. Aztán jött a C6-ban jött a 3.0 TDI 224 lóerővel, itt szinte azonos a szám, de azért a dizelnek vannak előnyei, jobban megy (nyomaték). Később jött egy 3.0-ás turbó benzin 300 lóerővel, na annak már nem vert oda a dizel, viszont néhány éve csináltak biturbó 3.0 TDI-t, 313 lóerővel.
Na csak ezt a példát kövesd nyomon, és másutt még összekuszáltabbak a dolgok. Szóval nem lehet kijelenteni, hogy ez erősebb vagy gyengébb.
"Azért itt számít a váltó is, egy manuális váltóval simán elversz egy nagyobb dízelt, ami automata."
Egy 30 éves 3 sebességes ősrégi automata lehet még kikap. Egy újabb már nem :)
Nem? Múlt héten sikerült egy x6-s dízelt automatát, elég komolyan lealázni egy 1.3 új swifttel.
X6-ban meg hang alapján 2,5 x nagyobb motor volt :D
Ok, ügyes vagy.
Szerintem azért hagytad le az X6-ost, mert nem kéziváltó volt benne?
A másik, szólhattál volna az X6-os sofőrjének hogy verseny van és ne 1300-as fordulaton versenyezzen veled :)
#8: Aquila non captat muscas
A sas nem fogdos legyeket. A BMW gazdájának te annyit nem értél meg, hogy a gázpedálon 3 millimétert mozdítson lefelé, és te egy láthatatlan ponmttá menj össze a tükörben.
AZ, hogy lehagytad, nem azt jelenti hogy erősebb az autód, hanem azt hogy okosabb volt a másik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!