Kamionnal (és amúgy) hogy kell előzni?
Ne nézzetek hülyének, az előzés menetét-szabályát vágom, de láttam olyat, hogy egy 25 év tapasztalattal rendelkező sofőr úgy előz, hogy kicsit lassít, amikor látja hogy szabad és egyenes út jön rágyorsít, hogy lendülete legyen (+szélárnyék?) és úgy előzi meg, azt mondta kamionnal is így csinálja.
Szerintem ez egy oltári nagy hülyeség, mert úgy rátapad a seggére hogy jóformán belemegy, meg mi van ha az előtte lévő fékezne? Úgy belecsattana mint a pcsa... de ő azt mondta hülye vagyok, majd meglátom, hogy ezt így kell, de én akkor sem vagyok hajlandó elfogadni, hogy így kellene. Oké, hogy lendület fontos, de ennyire nem kellene azért rátapadni (szerintem...).
Ki hogy van vele? Ne ferrárikra gondoljatok ahol lepadlózod és már megy 200 al, hanem hétköznapi autókról, és 40 tonnás kamionokról ahol nem csak a 500 lóerős traktorral mész.
Le kell maradni, hogy ki tudj nézni biztonságosan. Aztán - ha tiszta - akkor rágyorsítasz és a féktávolságnál kisebb helyet is hagyhatsz, aztán áttérsz a másik sávba, innentől meg már nincs gond. Ha jól tudom, ez megtalálható a KRESZ-ben is, hogy előzéskor el szabad tekinteni a követési távolságtól.
Persze azt nem tudom, hogy mennyire tapad rá, de azért annyira nem érdemes, mert túlságosan ki kell vágni, de szerintem sokat csinálják úgy, hogy közelebb mennek a követéshez képest. Szerintem ez a szokás.
"e láttam olyat, hogy egy 25 év tapasztalattal rendelkező sofőr úgy előz, hogy kicsit lassít, amikor látja hogy szabad és egyenes út jön rágyorsít, hogy lendülete legyen (+szélárnyék?) és úgy előzi meg, azt mondta kamionnal is így csinálja. "
Ismerős, sokszor csinálják ezt távolsági busszal is, de amúgy ennek tényleg ez a rendje.
Arról van szó, hogy a kamionok max 90-el, a buszok 100-110-el birnak menni. És ha megy valaki országúton 85-el, akkor a kamionos azt meg szeretné előzni, és azért tapad rá, mert a legutolsó lóerőre is szüksége van.
én értem, de ha egy kicsit is fékez az előtte lévő, mert épp be akar fordulni egy földútra országútról, akkor te kamionnal megrakva nem fogsz tudni befékezni, vagy ha igen, akkor a mögötted lévő elég szépen alád fog futni...
Meg amúgy kamion nem mehet 90 el sehol, országúton-autóúton max 70, autópályán max 80
"Hol és mit akarsz te kamionnal megelőzni?"
Ezer és egy okból lehet szükség arra, hogy kamionnal előzni kelljen. Pl. a Magyar Posta 75 - tel repesztő gépkocsijait, én úgy megelőzőm mint a huzat.
"Autópályán többnyire tilos"
Nappal. Éjjel lehet, meg kamionok nem csak Magyarországon járnak ám. Sok helyen meg lehet. Itthon is lehet, csak legfeljebb nem szabad.
"máshol meg nincs lehetőség, nincs olyan hosszú belátható egyenes szakasz, ahol egy 90-el haladó kamion meg tud előzni a lovas kocsin kívül bármi mást."
Szerinted. Vigyázz, nem csak itthon járnak a kamionok, egyebekben itthon is lehet millió helyen előzni - és még csak nem is tilos alapvetően az előzés főúton kamionnal.
te jómadár (utolsó előtti) mégis ki az az idióta aki nem tanulja meg a szabályokat mielőtt beül 1 kamionba?! Igen képzeld nagyokos még csak tanuló szinten ültem bele, de nyilván majd élesben fogom csinálni utána, elnézést hogy tisztázni akarok előtte dolgokat.
Végülis pic*ába az egésszel, ahogy esik úgy puffan nem? Idióta...
Személyautóval is és kamionnalnis lendületből előzök.
Kamion húzósabb, beszéljünk arról. Nappal 2x2 sávos pályán tilos, de lehet. Nem fogok a másik mögött bohóckodni, főleg nem a személyautós bénák mögött.
Főúton szintúgy. Régi romokat vezetek, ha féktávot tartanék akkor sosem lenne esélyem. Kinézem a helyet és lendületből elmegyek.
Persze volt akinek zavarta a büszkeségét hogy egy kamion megelőzi és megpróbált leszorítani...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!