Renault Thália vezérműékszíj cserénél elég a szíj vagy kell a feszítőgörgő, vezetőgörgő. Stb is cserélni?
(Renault Thalia 1.4/8v/55kw/k7j/2004)
Elértük a 100000 km-t és elvileg ilyenkor kéne ezzel foglalkozni, foglalkozok is vele csak ugye az ár nem mindegy, és a szerviz nem feltétlenül kedvező, ha alkatrészről van szó.
Nagyon sok szett létezik elég sok oldalon változó árakkal és márkákkal, és ehhez kéne segítség pontosan az hogy mi az amit cserélni kell pontosan, mert nem mindegy hogy 17 vagy 47?
"mert nem mindegy hogy 17 vagy 47"
Ez tényleg nem mindegy. Viszont ha nem cserélsz feszítőt, vízpumpát stb és valamelyik feladja a harcot akár 20-30 000km-en belül is, akkor minimum hengerfejet fogsz cserélni és motort generálozni 6-szor ennyiért. AZ olcsóbb lesz?
Vezérműékszíj? Nahát, ilyen alkatrész nincs is a Thaliákban!
Vezérműszíjat pedig mindig feszítőgörgővel és vízszivattyúval együtt kell cserélni - mivel általában a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút is. Persze sokan okosabbak, mint a mérnökök, mer' hát nincs annak semmi baja, meg azért a zsebének se mindegy, hogy mennyibe kerül. Csak mivel ez a két görgő pörög a legnagyobb fordulatszámmal, ezeknek a csapágyai bírják a legrövidebb ideig. A szíj csereperiódusát kihúzzák, de egy második periódust már nem biztos. Ha pedig valamelyik beáll, a szíj szeret elszakadni, ami nagy meglepetéseket okozhat.
A Bárdinál az SKF készlet (Szíj, görgő, vízpumpa, tömítés) 38 ezer, ami durván 0,40 Ft/km. A Renault-knál tudtommal minden 2. vezérműszíj cserénél írják elő a vízpumpa cserét is, de nem árt, főképp ha nem ismert az előélete az autónak.
Persze lehet, hogy jobban jársz ha rábízod a szerelődre az anyagok beszerzését.
1.) Ha nem jót rendel akkor kicserélteti, míg ha te veszed, akkor mászkálhatsz cserélgetni.
2.) A szerelőknek általában nagy kedvezményük van, így olcsóbban tudja megvenni mint te aki utcáról megy be a kereskedésbe.
3.) Ha a szerelő adja az anyagot, akkor garanciát is vállal, ami nem rossz dolog!
Az utolsó válaszolóval teljes mértékben egyetértek.
Azt figyeltem meg, hogy szinte mindenki nagyobb szervizigényű, többet fogyasztó, nagyobb autót vesz, mint amit fenn tud tartani.
Csak valamilyen oknál fogva mindenki kifelé azt akarja mutatni, hogy neki mennyire jól megy.
Gyakori jelenség, hogy Kemény Kázmér a havi 100 ezres fizetésével kiszáll a Passat/e36/e46/A4 típusú autójából, amin messziről látszik hogy már minimum egyszer szarrá volt törve, közelebről pedig hogy a nagy felniken ott feszül a megkövesedett 10 éves kopott gumi, és a féktárcsáknak is nagyobb válla van mint Fekete Lacinak.
Jelen esetben is jobb lenne, ha a kérdező inkább vett volna egy 20 éves, patika állapotú Lada Samarát, Swift Sedant, F-es Astrát amikhez nagyságrendekkel olcsóbb az alkatrész és nem fájna költeni rá.
Gondolom páran magukra ismernek, ezért le leszek pontozva, de nem érdekel. ;)
Hogy más is lássa, milyen kedves a Thaliás ember.
"komolyan számolni se tudsz... ki kellet volna járni az iskolát és nem megvenni, de veregesd magad nyugodtan háton hogy (moderálva) gyerek vagyok. Azért lett ez véve mert ár/minőség alapján ez volt elfogadható, és nem mert az ami. Ami nem más mint egy thalia és nem egy passat..... Sok retardált azt nem tudja felfogni hogy az autó az már nem luxus hanem egy (moderálva) követelmény. Lehet hogy te p*cs*zni jársz vele, de én nem. Vegyél te egy 20 éves kocsit 200000 km plusszal és olyan sűrűn (moderálva) vért amennyiszer baja van. Hamar elvéreznél. Eddig is jól karban volt tartva de vezérmű eddig még nem volt gondoltam rákérdezek... de látom (moderálva) lenni menő. Legyünk mi is azok..."
-A "számolni se tudsz" részt nem tudom mire értetted. Az iskolákat kijártam, de hogy is jön ez ide?
-Nem, ez nem egy Passat. A példamondatban volt csak szó Passatról. Írhattam volna svájci frankos hitelből vett Hyundait is.
-követelmény? Hol? Előírták neked valahol is? Vagy csak társadalmilag? Mert akkor pont beletartozol abba a kasztba, akikről írtam.
-Pont ezt csináltam. :) Vettem egy 21 éves F Astrát, 200 ezer + kilométerrel. Első tulajtól, aki végig fűtött garázsban tartotta. Egy helyen van felületi rozsda, máshol nem és műszakilag is tökéletes állapotban van. Autót venni tudni kell!
-Az első válaszoló is én vagyok. Megírtam hogy mit kell még cserélni, de én vagyok a ..... Köszi
Ja és tudom milyen vidéken élni, ahol rossz a tömegközlekedés. Én "csak" 30 kilométerről járok be. Ha tömegközlekedéssel tenném, az + 2 óra naponta.
U.i.: Az alpári stílusban megírt leveledet átgondolhattad volna. Én hol írtam ilyen ocsmányul, ember...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!