Mi az az EGR szelep?
Google a barátod.
Röviden a kipufogógáz egy részét visszavezetik a szívócsőbe. Környezetvédelmi okokból.
EGR, mint Exhaust Gas Recirculation, avagy kipufogógáz-visszavezetés. Lehűtött kipufogógázt vezet vissza a szívóoldalra, így csökkenti az égési hőmérsékletet, ez által a nitrogén-oxidok kibocsátását.
Csak éppen van vele baj bőven. Mivel az EGR-ben kipufogógáz halad át, egy idő után lerakódik benne a korom. És mivel vannak szűk csatornák is, itt-ott eldugul, aztán vagy folyamatosan dől mindenfelé a kipufogógáz, vagy nem megy: a végeredmény minden esetben az, hogy az ECU motorhibát érzékel. Hosszú távokon használt autóknál ez a probléma ritkábban jön elő, mert ott a szívó- és kipufogóoldal fel tud annyira melegedni, hogy a korom ne maradjon meg sehol, de a rövid távokon, városban hajtott autóknál néha meglepően el tud koszolódni az egész. Az egyik megoldás a rendszeres tisztítás, a másik a szelep kiszerelése vagy ledugózása. Onnantól kezdve a kipufogógáz be sem lép az EGR-szelepbe, nincs vele gond. Elméletileg a teljesítményt is lehet így növelni, mert a beszívott levegőből eltűnik az a kevés lehűtött kipufogógáz, annak a helyére is mehet friss levegő, több oxigénben meg több üzemanyagot lehet elégetni. Viszont ennek az eredménye eléggé csekély, nem táltosodik meg tőle az autó.
köszi részletesen és érthetőn leírtad.Egyébként ezt ki tudom én tisztítani,úgy hogy nem annyira értek ezekhez a dolgokhoz,vagy eléggé szét kell szedni hozzá mindent,hogy ki lehessen tisztítani?
Szóval akkor teljesítmény is növelhető vele(több mint egy matrica :) )úgy hogy mindenféle más beavatkozás nélkül?Tehát nem kell EGR letiltása mellé chip?
Műszaki vizsgán van valami jelentősége?
2002 óta minden új autóba kötelezően be kellett építeni az EGR-t..
aztán rájöttek, hogy nem is olyan jó, mint gondolták..ezért tavaj januártól már nem építik be, de az öntvényeken ott a luk, ezért gyárilag ledugózzák.
amiben benne van, azzal bizony meló van, nem szabad a vizsgára kiiktatni..persze,,ha a hibalámpa nem világít, és a kompjúter nem mutatja ki a hiányát, akkor nem szólnak érte.
például idén januártól minden új autó csak jeladós keréknyomásmérős szeleppel hagyhatja el a gyárat...ez is nemzetközi előírás.
..mint ahogy az EGR(volt)
Én annak idején ledugóztam egy ecotec 1.6 benzinmotor egérszelepét kíváncsiságból. Annak idején ez sláger volt és kísérleteztem.
Az eredmények:
Fogyasztás törvénytisztelő tempóval csökkent 10%-ot.
A rugalmasság kb ugyanennyit nőtt, azaz +10%-ot abban a fordulatszámtartományban, ahol normál esetben az AGR szelep nyit, hogy visszavezesse a kipufogógázt (egyszerűbben: harapós lett a motor).
Ezekkel nem túlzok.
Környezetvédelmi vizsgán nem voltak rosszabb eredményei a ledugózott állapotnak a korábbiakénál. A katalizátor élettartama csökkent, ez a gyakorlatban néhány év mínuszt jelent csak a megszokottól. Ezt azt jelenti, hogy a katalizátor kompenzálta a visszavezetés hiányát.
Valójában sokan a drága új AGR szelep miatt (ami lehet 50-60e ft is) dugózták le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!