Igaz hogy egy autó akár többet is fogyaszthat ha túl kicsi motor van benne a kasznihoz képest?
Konkrét példákkal nem fogok jönni, mert lusta vagyok keresni, de:
itt egy saját. Volvo S80 nettó 1700kg én +100kg, tehát kb 1800kg-os autó Budapesten.
Az egyik diag szoftver tudott pillanatnyi közelítő teljesítményt számolni, OBD+Laptop menet közben: városi dinamikus közlekedéssel azt írta, hogy 100-110Le volt szükséges a mókához.
Az én esetemben adott a tömeg, és a vezetési stílushoz ott a mért eredmény: 100-110Le szükséges. Ha ugyanilyen dinamikával akarnál közlekedni ezzel az autóval úgy, hogy 140 lovas motor van benne, akkor kb a szemét ki kellene nyomni. Nálam van majd 300 ló, ez harmad gázzal megvan.
Ugyanennél a közlekedési stílusnál egy gyengébb motor közel csúcsterhelésen nem fogyasztana kevesebbet, mint ez részterhelésen.
Vagy írj ki egy kérdést akármelyik BMWs fórumba. Az E36 316i és 318i fogyasztása közel ugyanannyi, az IS is literen belül van ( 100,113,140Le ). A 325i már ~3,5 literrel többet fogyaszt átlagban. Ha dinamikusan, sportosan közlekedsz, akkor a 316 padlólemezét ki kell taposni, míg a 325-nél csak simogatod a gázpedált. Adott esetben a 316i fogyasztása nem lesz kevesebb, mint a majd kétszer olyan erős motorosé, annak ellenére, hogy átlagban mégis jóval kevesebbet fogyaszt.
Az igazán jól látható eltérések szerintem olyan nettó 1500kg felett kezdődnek.
A link meg : spritmonitor.de
kérdező: a kiírt kérdésedre válaszolva: igaz.
linket majd találsz.
egy érdekesség...a Rába kamionok általában tízezer köbcenti alattiak, de baromi nagy póttal..hegyre alig ment, nagyon kellett pörgetni, sokat evett...egy fiatal mérnök azt mondta a főnökének, hogy építsenek húszezer köbcentis motrral kamiont..
azt a választ kapta, hogy az legalább a dupláját fogja fogyasztani...és kirúgták..
azóta a mérvadó cégek, mint a MAN, VOLVO, MACK, NATIONAL,MERCEDES, PETERBILT, stb..stb..már csak húsz liter fölötti motorokat gyártanak...kis fogyasztással..
a másik, a parasztvakítás.. nálunk is lehet kapni ismert márkák baromi nagyméretű kasznijait a hozzájuk illő száz-kétszáz-háromszáz lóerős motorokkal, és ugyanolyan méretű, de teljesen fapados kivitelben 65 lovas nyolcszelepes szívómotorost is..baromi óccón..
mit tesz a trükkös szomszéd? megveszi az óccót, kis motorral fapadosan, de kívülről a szomszédok azt látják, hogy hűha, ennek is nagy autója van..
nos az a kis motor baromi sokat eszik.
persze aki ismeri a márkát, az tudja melyikben milyen motor van.
Igazából nem ilyen vészes a helyzet.
Először is, egy 316-osnak ha kinyomod a szemét, akkor nem fog 20 litert enni, ellenben a 325 igen. Nyilván a 325-ös 2x jobban fog menni, de most normális használatról beszéljünk.
Vagy gyakori kisautókban, hogy van 1.2-es és 1.6-os benzines, és az 1.6-os benzines ugyanannyit eszik mint az 1.2-es. Itt már látszik, hogy az 1.2-es túl gyenge, mert ugyannyit eszik mint az 1.6, de még ugyannyi tud maradni a fogyasztás.
És akkor a végére egy érdekes példa: 3.0 TDI Audim 140-nél 6,7-6,8 a fogyasztása, 1.2-es Thaliának meg 8 liter feletti. Igaz, hogy egyik egy túlmotorizált dizel, a másik meg egy alulmotorizált benzines, de azért ez sok mindent elmond.
"egy érdekesség...a Rába kamionok általában tízezer köbcenti alattiak"
A D2156-tal szerelt Rábák 10350 köbcentisek voltak. A Daf motorosak asszem nagyobbak voltak.
"azóta a mérvadó cégek, mint a MAN, VOLVO, MACK, NATIONAL,MERCEDES, PETERBILT, stb..stb..már csak húsz liter fölötti motorokat gyártanak...kis fogyasztással.. "
Na jah. Az áltag 400-550 lóerő közötti vontatóknál:
Volvo D13 12900ccm
Scania DC13 123700ccm
MACK MP8 13000ccm
MAN D2676 12 400 ccm
Mercedes OM501 11 950 ccm, a DD13 12800ccm
DAF - Paccar MX13 12900ccm
A tengerentúlon más a helyzet, mert ott a V8 akról a 15 literes sor6ra váltottak inkább. A Cummins ISX15, a Caterpillar C15, Detroit Diesel DD15 mind 15 liter körüli 400-600 lóerő közötti teljesítménnyel.
Igaz néhány autóban van ennél nagyobb motor, de azok is jellemzően 16 liter körüli sor6-ok vagy V8-as ( Scania DC16, Volvo D16, stb..).
20 liter feletti motorok igaz? xDDD
"Igaz. Legegyszerűbb példa erre a BKV Volvo 7700-ás buszainak az esete, keress rá a neten. Ha ez buszra is érvényes, akkor autóra is..."
A BKV-s Volvo 7700 tényleg jó példa erre. Megvették alul motorizáltan és csodálkoznak, hogy leeszi az égről a csillagokat :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!