Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtőrendszer légtelenítés gond?

Hűtőrendszer légtelenítés gond?

Figyelt kérdés

Üdv. Az autómat ma feltöltöttem hűtőfolyatékkal, mondták, hogy a hűtőn levő légtelenítő csavart is csavarjam ki ha öntöm, nem lesz levegős. Hülyefejjel kicsavartam előtte, így levegős lett az egész.

kb 10 percet tudok vele menni, utána már pirosba van és kiakad a hőfokjelző.

Mikor csavarjam ki a légtelenítőt? Hidegen vagy melegen? Vagy mikor? Járjon közben az autó vagy ne?

E36 318i az autó.


2015. jún. 11. 22:20
 1/7 anonim ***** válasza:

Én úgy tudom, hogy előbb kicsavarod és elkezded önteni. Amikor már a légtelenítő nyílás(okon) folyamatos sugárban folyik ki a folyadék, akkor lehet visszazárni.


Nem tudom nálad mi a helyes eljárás, főleg most.


Én lehet azt csinálnám, hogy kicsavarnám a légtelenítő csavarokat és hagynám, hogy addig folyjon amíg nem egyenletes mint fent írtam. Utána elzárnám, feltölteném teljesen és beindítanám, nyitott beöntősapkával. Amikor fogy belőle, utánatöltök.


Ha kész, akkor elzárom, megyek vele kicsit és megint töltök ha fogyott belőle.


Nekem ilyesmit írt a szerelési kézikönyv.


Lesz még itt tuti olyan aki okosabb, de én a fenti esetet próbálnám. Azért figyeld közben, h ne melegedjen túl vagy ilyesmi.

2015. jún. 11. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

amúgy erre keresgélj, esetleg szűrve a saját kocsidra.


[link]

2015. jún. 11. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Baromság. Nem kellett volna piszkálni azt a csavart, de ha már kitekerted akkor sincs gond, mert ez a rendszer szépen kidolgozza magából a levegőt. Arra ügyelj hogy mindig legyen folyadék a kiegyenlítő tartályban, ami ugye a hűtő oldalán van kialakítva. A fűtéscsapot nyisd ki teljesen és úgy járasd üzemmelegre a motort (helyben állva) és még ezután is járasd pár percet emelt fordulaton (2-2500) Ja, egyébként valószínűleg meghalt a ventilátor viszkója és/vagy a termosztát, mert ha egy BMW vízhőfok mutatója pirosba ér akkor már igen nagy a baj. Már az is valamilyen problémára utal hogy ha középső álláson 2 mm-rel túl megy (és onnan hol van még a piros mező?...) Ha nem értesz hozzá akkor vidd szerelőhöz míg a hengerfejtömítés nem kapitulál. Az már tényleg drága lesz.
2015. jún. 12. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Levettem a ventilátor légterelőjét, most, mert tegnap elütöttem egy macskát ami valahogy felkerült a motortérbe.

Eztfigyeld. Hozzányomta a légterelőt valahogy a ventilátorhoz, 12 lapátból 10-et letört.

Azt nem tudom, hogy 20 km-t kis gázon kibírna-e hogy hazamenjek, ott tudnám megcsinálni.

2015. jún. 12. 08:42
 5/7 anonim ***** válasza:
Úúbassz.. Na hát akkor ne a légtelenítéssel bíbelődj. Egyébként ventilátor nélkül addig működik a hűtés amíg mozog az autó, mert addig van menetszél, ha megállsz akkor folyamatosan melegedni fog a víz.
2015. jún. 12. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Átnézve, találtam egy műanyag elosztó csövet, ami a blokk oldalán van, a felső kis cső el van repedve és foylamatosan csepegett a víz. Lehült, légtelenítő csavar ki, majd Tescoban vett desztilált víz (5L) majdhogynem ráment mind.

Csövet rendeltem Unixba kicserélem meg egy ventilátort utána remélhetőleg minden szép és jó lesz.

2015. jún. 13. 13:56
 7/7 A kérdező kommentje:
lassan csepeg még 1-2 napot kibír így szerintem.
2015. jún. 13. 13:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!