Oroszországban a Dacia nevű román autómárka miért Lada és Renault néven megy?
A Ladás dolgot nem tudom..
A Dacia valójában Renault, ezért adják helyenként azzal a felirattal.
Más a kapcsolat, de a jobbkormányos Toyota Altezza, az a balkormányos Lexus IS200.
Sajnos, a Nissanra is bármikor felakkaszthatnánk egy Renault logót...
A világ nem olyan egyszerű, hogy a Dacia önálló, román autómárka. A Renault-Nissannak van gyára Romániában is, fejlesztés is zajlik, az ott készülő autók pedig Dacia, Renault vagy Lada emblémával kerülnek forgalomba, attól függően, mi a célpiacuk.
Nem lehet ugyanis minden márkát minden piacon eladni. Ahol a Renault jól ismert, bejáratott márkanév, ott azzal árulják a típust. Ahol a Dacia névtől nem kezdenek a régi emlékek nyomán sugárban hányni az emberek, ott azzal. Oroszországban meg a Lada a menő, ott azzal a névvel lehet eladni az autót. A Lada névre ugyanis büszkék az oroszok, mégiscsak a saját gyártmányuk volt, szeretik is a mai napig.
De vannak helyek, ahol már jól ismert a Renault, mégis bevezették a Daciát: a Renault ugyanis próbál felfelé kapaszkodni, prémiummodelleket gyártani, ebbe meg nem férnek bele az olcsó, mezítlábas autók. Így azokra inkább ráakasztják a Dacia sörnyitó-emblémáját, a Renault rombuszát (alternatívan: fémp*na) a drágább, szebb modelleknek tartják fenn. Volt már olyan is, hogy Samsungot forgalmaztak Európában Renault néven.
Nem egyedi jelenség ez, minden konszern játszik ilyet. A GM-nél ennél sokkal cifrább dolgok is vannak, a Fiat-Chrysler is variál a márkákkal és típusokkal, a Ford meg néha tök más autókra akasztja rá ugyanazt a típusjelzést a különböző piacokon. Így megy ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!