Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül fenntartani...

Mennyibe kerül fenntartani évente egy Suzuki Swiftet és egy Audi A8-at?

Figyelt kérdés

Legyen ez a Swift:

[link]


Az Audi meg legyen ez:

[link]


A köbcentit mindenki döntse el maga, én szeretném az aranyközéputat, tehát az Audi se 4.2-es motorral képzeljük el, és a Swiftet se 1.0-val.

Legyen mindkettőnek a közepesen erős motorja (nem tudom melyiknek mi)


Ne legyünk szélsőségesek és ne legyünk egyik-másik autó ellen/mellett, ne úgy kalkuláljunk,hogy az Audinak kimegy a váltója a Swiftnek

meg csak a benzin-e fogy semmi más.


Tehát évente mennyit kell költeni egy-egy ilyen autó tulajdonosának,kopóalkatrészekre,üzemanyagra,adókra, folyadékokra,stb...?


(Tényleg szeretném ha nem írna senki olyat,hogy DE HA...egyikben sem megy tönkre egy komoly alkatrész sem ez a legfontosabb most)


Kíváncsi lennék,hogy mennyire nem éri meg luxusbálnát venni az "átlag magyar autó" helyett, hogy mégis mekkora a különbség.(egyiket sem akarom megvenni ,de még csak autót se akarok vásárolni)


2015. jún. 10. 15:39
 1/5 SándorÚr ***** válasza:
100ezer és 300ezer között lehet válogatni
2015. jún. 10. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Arany középút... haha :D


Jó, a biztosítás nekem lenne a Swiftre mondjuk évi 20 000 az Audira szerintem simán a másfélszerese. A súlyadó az nem vészes, bár az is több lesz az A8-nál.

A motor a problémásabb, a Swiftben van egy szög egyszerű 1,0-1,5 közötti motor, az A8-ban a legkisebb is 2,5 literes. Ekkora bódéban a 2.5TDI is be fog kérni 8 litert minimum, a 3.3-as dízel még többet az a benzinesek meg .... :D

A leggazdaságosabb motorral számolva is azonos futás mellett 70-150%-kal több lesz az üzemanyagköltség.


Na és innen jönnek a meredek dolgok, ugyanis mi számít kopó alkatrésznek? Az ilyen 10+ éves A8aknál kopó alkatrész a Tiptronic váltó, ahol egy felújítás 300-450 000Ft. Ha kézi váltós akkor kopó a kuplung+lendkerék, az sem nagyon fog megállni 250 alatt. A 2.5TDInél a fél motor kopóalkatrész, mert az egész egy nagy hulladék, a 3.3-at nem ismerem, de az sem véletlenül nem lett hosszú életű :D


Az a baj, hogy ez két nagyon véglet. Ha bemákolja az ember a kis fospisztoly Swiftet, akkor lehet megússza egy olajcserével az első évet, ami megáll 15 000 alatt. Ha az A8-nál becsúszik valaki komolyabb para, az lehet gazdasági totálkár is, mert a javítás költsége simán meglépheti az autó értékének a felét - akár egészét is .

Egy ilyen öreg A8-ba simán bele lehet locsolni évi 1-2-300 000-ret is...

2015. jún. 10. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nekem voolt pont ilyen A8-asom, 4.2-es benzines. És valóban nem olyan vészes mint ahogy sokan mondják, a fenntartás, és a fogyasztás sem, bár tény, hogy a váltó már haldoklott benne mikor eladtam.

Mindegy hogy milyen motorral veszed az A8-at. Ebből a generációból még több benzines került ki mint dizel. Volt 2.8, 3.7, 4.2, és később 6.0 de ezt most nem számoljuk. Szóval vesszük a 3.7-est, de mindegy, ha a 4.2-est is veszed, szinte 0 a plusszköltség.

És akkor vegyük: 1.3-mas Swiftben cserélsz mondjuk 2x egy évben olajat, kifizetjük az adót, biztositást, és mondjuk kell valami apróságokat cserélni, legyen mondjuk akkumulátor, gyertyák, és két féltengely (tipikus hiba Swiftnél). Nem tudok pontos árat, de ezek a költségek 100-120 ezer forintból ki kell jöjjenek, ha nem húznak le.

Audinál: 2x olajcsere, adó, biztositás, és tegyük fel éppen kell cserélni fékbetéteket, lambdaszondát, és néhány lengőkart (Audikban tipikus betegség). Igy rámegy mondjuk 400.000 (itt a biztositás dobja meg az árat, nem az alkatrészár). Nagyjából ennyi, nekem egy év alatt nem ment több minden tönkre, pedig nem megkimélt példány volt. Szóval a fenntartásra számolhatsz 4szeres árat, és amit nem számoltam, hogy erre a gumik is nagyon drágák. Fogyasztás 2x akkora mint a Swiftnél (nagy átlag 11 liter). De tegyük fel hogy dizel, és nem eszik csak 8 litert, viszont a dizel A8-asok 2x annyiba kerülnek, és drágább a fenntartásuk.

2015. jún. 10. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nekem régebbi fajta swiftem van és nem olyan veszélyes a ráköltés. Én amit tudok magam csinálok meg rajta évente max 2 szer cserélek olajat meg szűrőket, kötelezőm úgy évi 20 ezer körül van, súlyadóm az 8 ezer körül így összességben szűk 60 ezer forint évente, persze a tankoláson meg az esetleges szervizeken kívül mondom ezt. 2 évig semmit nem kellett rajta csinálnom így az nekem nagy spórolás volt, igaz akkor kevesebbet is használtam, jobbára csak a benzinért kellett fizetnem. Volt olyan évem amikor sok mindent kellett rajta csinálnom ez igaz 200 ezrembe került de azóta 3 évig nem nagyon csináltam vele semmit. Alkatrészt bontásból jó áron megkapom. Karosszéria elemet is vagy 20 féléből válogathatok színben például. Volt olyan hogy az anyós ülést kellett cserélnem mert eltört igaz abban én voltam a hibás, legelső bontóba ugyan azzal a kárpittal megkaptam. 8 ezerért. Audival az a baj hogy drágábbak az alkatrészek fenntartása is költségesebb sajnos. egyik havernak az van 2 évig álom élete volt vele mert semmit nem költött rá, de amint először lett komolyabb baja és kénytelen volt szerelőhöz vinni plusz közeledett a műszaki mert friss műszakival vette egyre több hibát találtak benne egyből elment rá 220 ezer forintja mire lebírta vizsgáztatni, rá fél évvel később még 80 ezer valami spéci elektronikai hiba miatt plusz az önindítója is elfáradt benne.
2015. jún. 10. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Még ha nincs " ha " és a költségvetés is megengedi akkor is a fiatalabb kocsit választanám, tekntve, hogy megbízhatóbb, mint egy idős autó.
2015. jún. 11. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!