Mennyibe kerül fenntartani évente egy Suzuki Swiftet és egy Audi A8-at?
Legyen ez a Swift:
Az Audi meg legyen ez:
A köbcentit mindenki döntse el maga, én szeretném az aranyközéputat, tehát az Audi se 4.2-es motorral képzeljük el, és a Swiftet se 1.0-val.
Legyen mindkettőnek a közepesen erős motorja (nem tudom melyiknek mi)
Ne legyünk szélsőségesek és ne legyünk egyik-másik autó ellen/mellett, ne úgy kalkuláljunk,hogy az Audinak kimegy a váltója a Swiftnek
meg csak a benzin-e fogy semmi más.
Tehát évente mennyit kell költeni egy-egy ilyen autó tulajdonosának,kopóalkatrészekre,üzemanyagra,adókra, folyadékokra,stb...?
(Tényleg szeretném ha nem írna senki olyat,hogy DE HA...egyikben sem megy tönkre egy komoly alkatrész sem ez a legfontosabb most)
Kíváncsi lennék,hogy mennyire nem éri meg luxusbálnát venni az "átlag magyar autó" helyett, hogy mégis mekkora a különbség.(egyiket sem akarom megvenni ,de még csak autót se akarok vásárolni)
Arany középút... haha :D
Jó, a biztosítás nekem lenne a Swiftre mondjuk évi 20 000 az Audira szerintem simán a másfélszerese. A súlyadó az nem vészes, bár az is több lesz az A8-nál.
A motor a problémásabb, a Swiftben van egy szög egyszerű 1,0-1,5 közötti motor, az A8-ban a legkisebb is 2,5 literes. Ekkora bódéban a 2.5TDI is be fog kérni 8 litert minimum, a 3.3-as dízel még többet az a benzinesek meg .... :D
A leggazdaságosabb motorral számolva is azonos futás mellett 70-150%-kal több lesz az üzemanyagköltség.
Na és innen jönnek a meredek dolgok, ugyanis mi számít kopó alkatrésznek? Az ilyen 10+ éves A8aknál kopó alkatrész a Tiptronic váltó, ahol egy felújítás 300-450 000Ft. Ha kézi váltós akkor kopó a kuplung+lendkerék, az sem nagyon fog megállni 250 alatt. A 2.5TDInél a fél motor kopóalkatrész, mert az egész egy nagy hulladék, a 3.3-at nem ismerem, de az sem véletlenül nem lett hosszú életű :D
Az a baj, hogy ez két nagyon véglet. Ha bemákolja az ember a kis fospisztoly Swiftet, akkor lehet megússza egy olajcserével az első évet, ami megáll 15 000 alatt. Ha az A8-nál becsúszik valaki komolyabb para, az lehet gazdasági totálkár is, mert a javítás költsége simán meglépheti az autó értékének a felét - akár egészét is .
Egy ilyen öreg A8-ba simán bele lehet locsolni évi 1-2-300 000-ret is...
Nekem voolt pont ilyen A8-asom, 4.2-es benzines. És valóban nem olyan vészes mint ahogy sokan mondják, a fenntartás, és a fogyasztás sem, bár tény, hogy a váltó már haldoklott benne mikor eladtam.
Mindegy hogy milyen motorral veszed az A8-at. Ebből a generációból még több benzines került ki mint dizel. Volt 2.8, 3.7, 4.2, és később 6.0 de ezt most nem számoljuk. Szóval vesszük a 3.7-est, de mindegy, ha a 4.2-est is veszed, szinte 0 a plusszköltség.
És akkor vegyük: 1.3-mas Swiftben cserélsz mondjuk 2x egy évben olajat, kifizetjük az adót, biztositást, és mondjuk kell valami apróságokat cserélni, legyen mondjuk akkumulátor, gyertyák, és két féltengely (tipikus hiba Swiftnél). Nem tudok pontos árat, de ezek a költségek 100-120 ezer forintból ki kell jöjjenek, ha nem húznak le.
Audinál: 2x olajcsere, adó, biztositás, és tegyük fel éppen kell cserélni fékbetéteket, lambdaszondát, és néhány lengőkart (Audikban tipikus betegség). Igy rámegy mondjuk 400.000 (itt a biztositás dobja meg az árat, nem az alkatrészár). Nagyjából ennyi, nekem egy év alatt nem ment több minden tönkre, pedig nem megkimélt példány volt. Szóval a fenntartásra számolhatsz 4szeres árat, és amit nem számoltam, hogy erre a gumik is nagyon drágák. Fogyasztás 2x akkora mint a Swiftnél (nagy átlag 11 liter). De tegyük fel hogy dizel, és nem eszik csak 8 litert, viszont a dizel A8-asok 2x annyiba kerülnek, és drágább a fenntartásuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!