Mitől nincs olajnyomás?
Egy Audi A6 2001-es, ASN motorkódú, 3.0 benzines.
Egy hónapja nagy melegben, terhelésen, alacsony fordulaton kivillant a piros olajoskanna. Megálltam, olajszint ellenőrzés, rendben. Továbbmentem haza.
Olajcsere. Legutóbb 2 hete meghajtottam, aztán megálltam majd indulásnál alacsony fordulaton szintén kivillant a piros olajoskanna. Olajszint rendben, aztán ismét haza.
Azóta nem mentem vele. Motorolaj Motul Specific 5w30 504-507. Motorolaj 15E km után is barna, csak ezt rakom bele, amióta megvettem. 3 éve van nálam az autó. Utóbbi időben fordult ez csak elő. Motorjában 80E km van, amikor megvettem, vadonat új motort kapott, ennyit mentem vele.
Az én tipem, hogy a motorolaj túlmelegszik, majd pedig a forró olaj alacsony viszkozitása miatt alacsony fordulaton nincs meg a megfelelő olajnyomás. Ha így van, mitől romolhat az olaj hűtése?
Ha meghajtom, akkor az olajhőmérséklet felmegy 110 fok körülire, de már 110-es tempónál kinti hidegben is 100-105 között van. A víz pedig 90 fokról nem mozdul, ha bemelegedett.
Van itt hozzáértő, esetleg audi specialista? Valami ábra a kenési rendszerről, annak elemeiről?
Olyankor is kivillanhat az olajos kanna lámpája ha kevés olaj van a motorban, vagy az olajszint mérő jeladója elromlott. Valószínű, hogy nálad ez a jeladó hibásodott meg, mivel olajszintet ellenőrizted és láttad, hogy van benne olaj.
Az olajszint jeladóval kezdjétek a hiba feltárást.
Érzékelő érintkezési hiba
Érzékelő
Olajszivattyú
Olaj szerintem rendben van, ha gyárilag w40-es járna bele, w30-nál nem esik annyit a nyomás hogy ki kellene gyulladjon a visszajelző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!