Ha 130al megyek és kiteszem üresbe akkor a motor csak bevan indítva nem? Ezen kívül nem kopik ilyenkor semmilyen alkatrész?
Na ez az amit felejtsél el de nagyon gyorsan.
A te rutinoddal leállítod a motort, a kormányzár bezár, és már csak az a kérdés, hogy magadon kívül még mennyi embert fogsz kinyírni!!!
Használd nyugodtan a motorféket, teljesen üzemszerű működés, nem kell varázsolni az utakon.
Könnyen így járhatsz (vontatták, de nem értett az autókhoz):
Ha leallitod a motort, akkor:
- lehet hogy elmegy a vilagitas, tipusfuggo
- elmegy a kormanyszervo
- elmegy a fekszervo
ez a ket utobbi csunya meglepetest tud okozni. Inkabb ne jatsz ilyesmivel, es ne is tedd ki uresbe. Minek?
Aranka gondolkodik című rovatunkat látják. Hiányzott már.
Ha 130-nál üresbe teszed a motort és lelépsz a gázról, alapjárati fordulaton fog pörögni. Az üzemanyag-fogyasztása kicsi lesz, a váltó pörög magának (egyik oldalról a motor forgatja alacsony fordulaton, másikról a kerekek jó gyorsan, de nincs összekapcsolva a két oldal, nem sok minden történik. A fogyasztás kicsi, de a sebességed csökken.
Ha motorfékezel, a fogyasztásod csökken, valahol 0 közelében lesz. Ilyenkor ugyanis csak az alapjárati fordulat fölött kicsivel kap újra üzemanyagot a motor, amíg le nem esik a fordulat erre a szintre, nincs befecskendezés.
Ha leállítod a motort, akár a teljes megállásig is 0 lehet a fogyasztásod. De menet közben nem szoktuk a motort leállítani. A motor ugyanis nem csak az autót hajtja, hanem sok segédberendezést is. A hidraulikus kormányszervó nem működik álló motorral, az elektromos csak elméletben, a fékszervó vákuumdobjából pár fékezés után "elfogy a vákuum", a klíma nem hűt (már akinek ez fontos) és ha mégis úgy döntenél, hogy mehetnéked van, előbb be kell indítani a motort. Még ha könnyen is indul a motor, idegtépő az a pár másodperc. Ami könnyen megsokszorozódhat, ha kapkodsz. A kormányzárat bekattintani nehéz menet közben, általában olyan a gyújtáskapcsolók konstrukciója, hogy leállítás után amíg benn van a kulcs, a kormányzár nem akad be. Kihúzott kulcsnál a kormányt elfordítva kattan, ez menet közben eléggé vicces tud lenni, de talán nem vagy annyira gyengeelméjű, hogy ki is vedd a kulcsot.
Ja, és automata váltós autónál felejtsd el ezt a mutatványt. Az automaták olajszivattyúját a motor hajtja, a bennük keringő olaj végzi a kapcsolást és a kenést is. Ha a motor megáll, kenés nincs, a váltó meg azt nem nagyon szereti. Szóval ha nagyon zavar, hogy normálisan mész az autóval, akkor vagy üresben gurulj, vagy motorfékezz, de ne állítsd le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!