Just A. Guy kérdése:
Diesel hidegen padlózás - 1x eset mennyire árt meg a
motornak?
-ha egyszer volt,akkor attól még semmi baja nem lett,
2015. jún. 7. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Valahol ok, hogy hidegen, de nem ugyanaz mintha télen minusz 10 ben csinálod ezt. Am ennyitől még nem lesz semmi baja
2015. jún. 7. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem tesz jót neki, viszont tudok nem egy ismerősömet, aki télen is beül a dizelbe, és ahogy kijön az udvarról, padlógáz. Minden nap. És mégsincs semmi baja az autónak. Aki meg vigyáz az autóra, annak meg elromlik. Szóval szerencse kérdése is, de szinte biztos hogy ennyitől semmi baja nem lett, inkább az szokta tönkrevágni, ha sokáig leterheled, például párszáz km autópálya padlógázzal, na ez tuti tönkrevágja a TDS hengerfejét.
2015. jún. 7. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Szerencsére nem volt teljesen hideg, kint is +15 fok körül volt (tegnap este), 5órával előtte használtam a kocsit úgyhogy teljesen ki sem hűlt... csak paranoiás vagyok kicsit, már költöttem rá egy keveset, és ha a motorral is baj lesz akkor hülyétkapok :D sokat olvasgattam ezekről előtte, vagy szidták vagy dícsérték, inkább az jött le hogy nem kéne ilyen autót venni, de hát szerelem első látásra :D
ha max. ezerötnél rendszeresen felváltogatsz az sokkal rosszabb,kínzod a motort.mennyi felváltás után a fordulat?700?
2015. jún. 7. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Kereken 1000-re esik vissza. Simán el lehet így közlekedni, nem erőlködik ilyen kis fordulaton, ellenben a céges nissannal, ami ugyancsak 2.5ös, viszont 1700 alatt semmi nyomatéka nincs kb
2.5-ös motor lehet hogy már elbír ilyen alacsony fordulatot. Nekem 1.7-es kisdízelem van. Ezt nem szoktam 1500 alatt használni. Akkor már búg, erőlködik, érezni ugyan nem lehet de rázza a kettőstömegű lendkereket, ami hosszú távon nem használ neki.
2015. jún. 7. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Pedig pont hogy 1500 felett jön elő a bömös ereje :D Na meg turbós-adagolós motor, alacsony fordulaton csak lerakódik a turbinára a korom, meg az egész rendszerben, nem túl jó neki. Aztán amikor meg odanyomod neki nem látsz semmit a visszapillantóban a fekete felhőtől. Szerintem egy 2000-es kihúzatás minimum a turbósoknál. Persze nem kell mindig és túlpörgetni sem kell.
2015. jún. 7. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
1. Az 1.7még nem is olyan kicsi, a pandában lévő 1.3-as dízel, na az kicsi :D meg common rail-es, szval nem sokkal gyengébb mint az enyém. Ebben csak a hang a lényeg meg a feeling :D kifejtenéd pls bővebben ezt a lendkerekes dolgot? Eddig városban 60-nál (úgyis csal az óra) 1200as fordulaton mentem. Nem tűnik úgy, hogy erőlködne, gyosrul is könnyen. Jó így, vagy ideálisabb kisebb fokozatban jobban forgatni?
2. Jó dolog is forgatni, 2200nál ülésbesüppedés van :D csak a fogyasztáson szépen meglátszanak az ilyen akciók, úgyhogy melóbamenet nemnagyon szoktam, be sem melegszik addig a motor úgyhogy 1500ig nyomom olyankor. Hetente azért kikormolom, szigorúan melegen :) árt am valaminek az alacsony fordulat, vagy csak a kormolódás, ami könnyen orvosolható?
alacsony fordulaton nem kap megfelelő kenést. Ha tudod, hogy hosszabb távon távon 50-el fogsz menni akkor olyan fokozatba ahol forog legalább 1700-1800-t
2015. jún. 8. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: