Mennyivel kopik jobban a motor 60°C on mint 90-en?
Hidegen+padlógáz=hengerfej tömítés csere....
Persze nem azonnal és nem egy alkalom után :-)
Ha az olaj már megfelelő, de a motor még nem teljesen üzemmeleg, akkor a hőtágulás okozhatja a bajt. A langyos motort meghajtva hirtelen nagy hőhatás éri a hengerfejet és ebből következik amit az előző írt, vagy még rosszabb.
Télen meg azért a hideg olaj még nem ken jól, ezért hideg motornál a nagy fordulaton és terhelésen való kopás valós veszély.
jó de a "hidegen" alatt mit értünk mennyire hideg?
Gondolom azért nem lehet azt mondani,hogy minden ami 90°C alatt.
Ha a vízhőmérsékleted nézed akkor az az üzemmeleg állapot aminél feljebb már nem megy a mutató normál használat közben. Legkorábban itt kezdheted el nyomni neki, de még itt se fullra. Mert az olaj kb másfélszer olyan lassan melegszik fel mint a víz.
De ez csak az egyik dolog, mert más mértékben hőtágul a vas blokk mint a rajta lévő alu hengerfej (már ha ilyen konstrukciójú a motorod). Már csak azért is mert nem egyforma hőterhelést kapnak. Amíg nincsenek felmelegedve a tervezett hőfokukra, addig nagy terhelésre nagyobbat hőtágul a blokk mint a hengerfej. És mivel össze vannak csavarozva "viszi magával" a hengerfejet is, ami így deformálódik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!