Mik azok az íratlan szabályok, amikre B kategóriás forgalmi vezetésnél és vizsgánál oda kell figyelni?
Aki volt már forgalmi vizsgán és van tapasztalata esetleg tud jó tanácsod adni olyan írjon. Még korábban láttam, mintha már valahova össze lett volna gyűjtve, de most nem találom.
Ilyenekre gondolok, hogy:
90 °-os kanyarodást 20 alatt kell bevenni
ha zöld után villamos sínre keresztezi az utunkat, 2.-nak nem rohanunk rá, hanem megvárjuk, amíg az előttünk lévő továbbhajt róla és csak utána
-derékszögű kanyar, körforgalom 30 alatt 2-esben
-elsőbbségadás tábla szintén 2esben fékkészenléttel
-irányváltoztatásnál, sávváltásnál belső tükör, külső tükör, irányjelzés, oldalra pillantás (balra ablak, jobbra hátsó ablak)
-a busz csak akkor nem indul, ha nincs a buszmegállóban!
-a gyalogos csak akkor nem akar a zebrán átmenni, ha nincs a zebránál! -> gázelvétel, ujj a fénykürtön, ha kell, jelzés, bátorítás, hogy nyugodtan mehet
-le lehet mondani az elsőbbségről más javára vizsgán is. pl szakadó esőben gyalogos átengedése, vagy parkoló autó kiengedése (ez jó dolog, mert adott esetben, ha éppen ez a feladat, be lehet állni a helyére)
-parkolókban szinte mindig egyenrangúak az utak, tehát jobbkézszabály!
-15 alatt 1esben, de akár csúsztatott kuplunggal is lehet kanyarodni
-csúsztatott kuplunggal 1 perc alatt 1 centit is lehet haladni (ha olyan a helyzet, hogy megállni nem lehet)
ilyenekre gondoltál?
#2 vagyok, közben jönnek még az emlékek :)
-álló kocsit nem kormányozunk
-sebváltót nem nézzük
-vasúton mielőtt rámegyünk, előtte nézünk körül. a sineken már nem! ha mégis, nagyfokú bizonytalanságra utal.
-kormány végállásra figyelni kell!
-a vizsgabiztos elsősorban autó-párti, csak utána jön a vizsgázó!
-leálláskor az összes fogyasztót lekapcsolni, mielőtt a kocsit leállítom (ha nem, akkor úgy veszi a vibi, mintha nem tudnám, hogy mi van felkapcsolva és mi nincs, 3 hibapont is lehet akár)
-index a fékpróbához is kell, az is elindulás
-körforgalomban is minimum középen, de inkább jobbra
-egyirányúban is jobbratartás a kötelező.
-leálláskor, kanyarodáskor a fékkel EGYÜTT megy ki az irányjelzés
-45 kevés, 55 sok
-városon kívül 85 kevés, 95 sok
-városon kívül ahányszor a km-órára néz az ember, minimum annyiszor nézzen a belső tükörbe is
Köszi ilyenekre! A fékpróbánál én ülök és megkérem az oktatót vagy a vizsgabiztost, hogy nézze meg, vagy megkérem valamelyiket, hogy ők üljenek be és én nézem?
Villamos sínekkel kapcsolatban esetleg?
az a féklámpa ellenőrzése.
a fékpróba az, amikor bejelented, hogy "fékpróba következik", elindulsz (biztonsági öv már bekapcsolva!) és kuplung finom fékkel megállsz.
a fékpróba elmulasztása tuti bukás!
A fékpróba mindenképpen az ellenőrzés végén van, hiszen akkor már bent ülsz becsatolva, indítod a kocsit, és amint megnézted, hogy az üzemi fék működik-e, azonnal indulhatsz is az útvonaladra.
"És a végén kuplung bent és úgy fékezek? és ennyi?"
ezt nem értem... hiszen mindig így fékezel. kuplung kinyomva és fék finoman.
Engem ezért tolt le a vibi, ezért fulladtam le a vizsgán 1x, mert megijedtem a szemben jövőtől, és simán ráléptem a fékre. 1 sarokkal a vizsga vége előtt :o megvoltam róla akkor győződve, hogy ott buktam meg.
A 3.as válaszolótól kérdeznék mert nem értem ezt a választ.
-index a fékpróbához is kell, az is elindulás
Tehát akkor ahányszor elindulok mindig indexelni kell (Pl. dugó vagy lámpánál)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!