Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik azok az íratlan szabályok,...

Mik azok az íratlan szabályok, amikre B kategóriás forgalmi vezetésnél és vizsgánál oda kell figyelni?

Figyelt kérdés

Aki volt már forgalmi vizsgán és van tapasztalata esetleg tud jó tanácsod adni olyan írjon. Még korábban láttam, mintha már valahova össze lett volna gyűjtve, de most nem találom.


Ilyenekre gondolok, hogy:


90 °-os kanyarodást 20 alatt kell bevenni


ha zöld után villamos sínre keresztezi az utunkat, 2.-nak nem rohanunk rá, hanem megvárjuk, amíg az előttünk lévő továbbhajt róla és csak utána



2015. jún. 5. 16:12
 1/10 anonim ***** válasza:
Sávváltáskor oldalra pillantunk, figyelemmel kísérjük a mögöttes forgalmat, nem hátráltatjuk. Index nincs tükör nélkül. A táblákat orvosi pontossággal be kell tartani.
2015. jún. 5. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

-derékszögű kanyar, körforgalom 30 alatt 2-esben

-elsőbbségadás tábla szintén 2esben fékkészenléttel

-irányváltoztatásnál, sávváltásnál belső tükör, külső tükör, irányjelzés, oldalra pillantás (balra ablak, jobbra hátsó ablak)

-a busz csak akkor nem indul, ha nincs a buszmegállóban!

-a gyalogos csak akkor nem akar a zebrán átmenni, ha nincs a zebránál! -> gázelvétel, ujj a fénykürtön, ha kell, jelzés, bátorítás, hogy nyugodtan mehet

-le lehet mondani az elsőbbségről más javára vizsgán is. pl szakadó esőben gyalogos átengedése, vagy parkoló autó kiengedése (ez jó dolog, mert adott esetben, ha éppen ez a feladat, be lehet állni a helyére)

-parkolókban szinte mindig egyenrangúak az utak, tehát jobbkézszabály!

-15 alatt 1esben, de akár csúsztatott kuplunggal is lehet kanyarodni

-csúsztatott kuplunggal 1 perc alatt 1 centit is lehet haladni (ha olyan a helyzet, hogy megállni nem lehet)


ilyenekre gondoltál?

2015. jún. 5. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

#2 vagyok, közben jönnek még az emlékek :)

-álló kocsit nem kormányozunk

-sebváltót nem nézzük

-vasúton mielőtt rámegyünk, előtte nézünk körül. a sineken már nem! ha mégis, nagyfokú bizonytalanságra utal.

-kormány végállásra figyelni kell!

-a vizsgabiztos elsősorban autó-párti, csak utána jön a vizsgázó!

-leálláskor az összes fogyasztót lekapcsolni, mielőtt a kocsit leállítom (ha nem, akkor úgy veszi a vibi, mintha nem tudnám, hogy mi van felkapcsolva és mi nincs, 3 hibapont is lehet akár)

-index a fékpróbához is kell, az is elindulás

-körforgalomban is minimum középen, de inkább jobbra

-egyirányúban is jobbratartás a kötelező.

-leálláskor, kanyarodáskor a fékkel EGYÜTT megy ki az irányjelzés

-45 kevés, 55 sok

-városon kívül 85 kevés, 95 sok

-városon kívül ahányszor a km-órára néz az ember, minimum annyiszor nézzen a belső tükörbe is

2015. jún. 5. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Köszi ilyenekre! A fékpróbánál én ülök és megkérem az oktatót vagy a vizsgabiztost, hogy nézze meg, vagy megkérem valamelyiket, hogy ők üljenek be és én nézem?


Villamos sínekkel kapcsolatban esetleg?

2015. jún. 5. 18:05
 5/10 anonim ***** válasza:

az a féklámpa ellenőrzése.

a fékpróba az, amikor bejelented, hogy "fékpróba következik", elindulsz (biztonsági öv már bekapcsolva!) és kuplung finom fékkel megállsz.


a fékpróba elmulasztása tuti bukás!

2015. jún. 5. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
ja és mifelénk nem jár villamos :)
2015. jún. 5. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Akkor az ellenőrzés végére érdemes hagyni a fékpróbát? És a végén kuplung bent és úgy fékezek? és ennyi?
2015. jún. 5. 18:42
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

A fékpróba mindenképpen az ellenőrzés végén van, hiszen akkor már bent ülsz becsatolva, indítod a kocsit, és amint megnézted, hogy az üzemi fék működik-e, azonnal indulhatsz is az útvonaladra.


"És a végén kuplung bent és úgy fékezek? és ennyi?"

ezt nem értem... hiszen mindig így fékezel. kuplung kinyomva és fék finoman.

Engem ezért tolt le a vibi, ezért fulladtam le a vizsgán 1x, mert megijedtem a szemben jövőtől, és simán ráléptem a fékre. 1 sarokkal a vizsga vége előtt :o megvoltam róla akkor győződve, hogy ott buktam meg.

2015. jún. 5. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:

A 3.as válaszolótól kérdeznék mert nem értem ezt a választ.


-index a fékpróbához is kell, az is elindulás


Tehát akkor ahányszor elindulok mindig indexelni kell (Pl. dugó vagy lámpánál)?

2015. jún. 6. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nyilván, ha forgalmi okokból állsz meg (lámpa, dugó, zebra, busz, stb), nem kell... de neked mit tanít az oktatód???
2015. jún. 6. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!