Miért nincsenek csúcskategóriás kocsik kézi váltóval?
Mert nincs rá igény. A kéziváltó a múlt poros maradványa...
- kevésbé hatékony (nem, senki sem tud úgy kuplungolni és váltani, mint a számítógép)
- sokkal kényelmetlenebb
- új prémiumokba nemrikán 7-8 fokozat van, user nem is tudná kezelni
- Végül pedig mert az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak a gyártók nem tudnának kéziváltóval megfelelni
A kuplung már a szupersport autókból el eltűnt, maximum ott hibrid (triptronik, easytronic, stb...) megoldásokat alkalmaznak.
Az első szépen összefoglalta sajnos.
Azért a többségnek még az igazán sportos autókezeléshez hozzátartozik a kézi váltó. De tény és való az újabb automaták már messze jobbak, mint a kézi
De ettől még nekem is kézi lesz az A5:)
-hagyományos mosógép /kézi váltós/
-automata mosógép /automata váltós/
ha te vennél egy drága mosógépet,melyik változatot vennéd ?
Igen,de a bqj az,hogy BMW meg ezek elkezdték feltalálni azbautonatikusan közlekedő autókat
Akkor mi élvezet van a vezetőnek?
Holnap-holnapután be se kell ülni,és már megy is az istenbe
Ezek az autók amiket említettél nem olyan embereknek készülnek, akik a vezetési élményt keresik egy autóban. Komoly üzletemberek, akik egy hosszú meló után csak szép lazán haza akarnak suhanni a villába. Vagy akár saját sofőrük is van, akkor meg végképp nem a vezetési élmény diktál.
Például az a szomorú, hogy az A5-ös Audi is csak 2.0 TFSI/TDI vagy 1.8TFSI motornál kérhetők kézi váltóval. Vagyis a belépőszint. Abszolút nem az élmény miatt adják, hanem szimplán egy fapadosabb kiadás. Az RS változat csak DSG-vel érhető el.
Ami viszont vicces, hogy állandóan fikázzuk az amerikaiakat, meg hogy ott minden automata váltós, de az új izomautókat ők még is adják akár kézi váltóval is. Itt Európában aki megteheti, hogy ilyen RS Audikat vegyen az jó eséllyel 50-60 év körüli, aki már kinőtte a kézi váltós játszadozást, hiszen eddig csak kényelmes luxusautói voltak, és most le kell küzdeniük valamivel az impotenciát, de azért a kényelmet nem akarják teljesen feladni. Na ez az oka...
Azért az automata váltó egyáltalán nem rossz!
Legalábbis én így látom.
Nekem egy BMW 320D-m van manuális váltóval.
Apámnak egy Mercedes 320 CDI automatával.
Sokkal kényelmesebb vezetni az automataváltós autót, és ahogy az első válaszoló írta, a büdös életbe sem tudnék, olyan egyenletesen váltani mint a computer.
Én is csak azért járok manuális váltós autóval, mert munkahelyen elő-elő fordul, hogy vezetnem kell céges kocsit, ami viszont mind manuális váltós.
Azaz hülyén megfogalmazva, kicsit tartok tőle, hogy el lehet szokni a kuplungolástól.
Apámnak mercedes e osztály kombija van(2006os évjárású.),automata váltós
Városban nagyon kényelmes,hogy dugókban nem kell kuplungolni.De országúton.vagy autópályán érzem,hogy jó lenne ,hogy én válasszam ki a sebeesseégeket.Az ok,hogy neki olyan váltója van,amit ki tudsz tolni és kézzel tudod váltani .Azt hiszem tiptronic?!.Na mind1
A kuplungolás sztem fejleszti a koncentrálóképességet is.
Nem tudom abban, hogy van, ez full automata, és itt viszont van két beállítás az egyik "Comfort" amikor amolyan nagypapásan, normálisan vezetsz, ilyenkor érezni is kis fáziskésést, mint ha a computer is meglepődne, jah, hogy te néha padlózol is. :D Na meg ott a "Sport" beállítás, ilyenkor ugrik mint az állat.
Tény, hogy több szabadságot ad a manuális váltó, de én ha most szavaznom kéne, biztos az automatára tenném a szavazatom.
"A kuplungolás sztem fejleszti a koncentrálóképességet is."
A kuplungolás semmit sem fejleszt, pont, hogy csökkenti a koncentráló képességet és fáraszt is.
Azt meg te magad mondod, hogy városban kényelmes. Sztrádán meg mit akarsz váltogatni 140-nél? Benn vagy a legmagasabb fokozatba oszt' csókol anyád, hozzá sem kell nyúlni a váltóhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!