Lada 2105 motortuning?
Futómű, fék kész. Jöhet a motor. Ezekre gondoltam:
-fogas íves karbi
-296-os hms tengely
ezek mennyit hozhatnak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Milyen lehet az a futómű ha ezt itt kell megkérdezni?
Amennyit beleraksz lazán lenne egy klasszisokkal megbízhatóbb, erősebb, jobb, komfortosabb stb stb hátsókerekes autód is
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Persze vegyél egy BMW-t vagy egy olcsóbban kijössz egy régi Accordal.
És mi van ha ő a Ladát akarja tuningolni?
Az ilyen emberek miért nem tudják tiszteletben tartani a másik döntését?
Nem ezt kérdezte és nem kell jönni "ezt a régi vackot felesleges tuningolni úgysem érsz el vele semmi" meg "nincs értelme" baromságokkal stb...
Meglepődnétek,hogy egy régi tuningolt autó több örömet tud okozni az embernek mint egy erősebb stock autó!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a gyik is,meg úgy egyáltalán az internet rogyásig van lada tuningok leírásával.....úgyhogy mi lenne/lett volna ha 10 percet rászánsz az életedből a keresésre!
Arra a fékre meg futóműre én is kíváncsi lennék amúgy,hogy milyen!?!főleg mert az ment magadtól........
A 2 felsorolt dolog,meg nem hoz semmit,maximum visz.......főleg a pénzedet!
Egyébként a fogas íves karbi semmire nem való,a vezérmű tengely meg önmagában megint semmit nem ad!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kettes, mielőtt tovább fröcsögsz vedd számításba, hogy nekem is tuning autóm van, csak nem 60 lóerőből növelek teljesítményt.
1. voltam
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért kell lehúrrogni valakit mert szépen kérdezett valamit? Mert a Lada tetszik neki? Esetleg nincs másra pénze?
Biztos ő is tudja vagy majd megtudja, hogy a 296-ost nem lehet csak úgy szimplán beletenni.
Neked is tuningautód van?! Gyárituning, chiptuning meg sportlégszűrő? Ahhoz oszt gratula...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs se sport kipufogó végem, se sport légszűrőm...:)
Egyébként meg nem lehurrogás, hanem jótanács. Megértem ha valaki rá van gyógyulva valami értelmetlen hülyeségre, mert eleve a tuning is az a többség szemében. De amikor valami extra értelmetlen azért szólok. Aztán felőlem csinálhatja úgy. De százszor több értelme lenne egy ladából valami OEM+/Cult gépet csinálni. Csak ugye az kicsi zsebbenyúlósabb és nem lehet megcsinálni a szomszéd Janival a garázsban sajnos.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na most erős a gyanúm,hogy te öcsém kamuzol.
Ha én dicsekszem az autómmal akkor én bátran felvállalom,hogy mi és milyen főbb tuningokat hajtottam végre rajta.
Többször be lettél oltva a kérdés folyamán és több lehetőséged volt védekezni,de egyetlen egyszer sem büszkélkedtél el az autóddal!!!
Miért?
Mert nincs!
Ha van is a sport légszűrős stb... BMW,Carisma,mondeó stb.. nem számít tuningnak és ez alapján ne oszd az észt,ha megkérhetlek!
#4-es: Ezt az oldalt ismerem én is, és nem kellett sokat olvasnom, h rájöjjek, ennyire csak egy Ladás értheti a szívótuningot :) De hogy válaszoljak is: Kedves kérdező! Gyakorlatilag minden fennt van a "zsiguli.hu"-n. De azért elmondok 1-2 személyes tapasztalatot és élményt. Először is: szerény véleményem szerint (habár sok autón láttam) a fogasíves karbinak semmi értelme sincs. Ugyebár ennél a tuningnál egyszerre nyit a 2 torok ("dupla gyorsítós"). Mégha extra nyomatékra (csak és kizárólag arra) hangolod/építed a motorod, akkor sem lehet kinyitni alacsony fordulaton a 2-ik torkot, mert csak kormolni fog, nem sokkal, vagy inkább semmivel sem megy majd jobban az autó, viszont zabálni fog rendesen. A hagyományos mechanikus karbi bőven jó. Nem tudom h mekkora a motorod (05-ös vagy 03-as, esetleg 06-os?), de a lényeg, h havernak állítólag 1650 cm3-re van fúrva a motorja, csak a lendkerék van könnyítve, , blokk 1.8, hengerfej (21011-es) 2mm-t síkolva van (víztér megtámasztva nincs, bővítve, polírozva nincs), állítása szerint 15 bar a kompresszió (ez a tengely 11.8-tól, 95-ös benzinnel működik Havassy szerint). Szelepek, szeleprugók gyáriak, Golf GTI Hall-jeladós gyújtás, 10 fokos előgyújtásra állítva (a kompresszió és agyújtás miatt 100-as benzinel jár), 2101-es mechanikus karbi, sportlégszűrő (ami csak egy szita, papírbetét ki van véve belőle), tüte nincs, 4.1-es diffi (sperr nélkül), 60-as saválló rendszer, elektromos ac, 15'-ös felni (peres gumival ugyanakkora, mint az én gyári 13'-asom a /70-es gumival), a kasztni nincs kikönnyítve (2107-es) + kapcsolókörmös váltó hosszú 1-essel. Ezek a paraméterek. Vezetni nem tudom milyen, csak az anyósülésen ültem. Minden fokozatban 7 ezerig forgatta. +30 fok-ban, nyáron, kikanyarodva a főútra, 1-esben a part aljáról, 6%-os emelkedőn gyorsított, 3-an ültünk benne. A part tetején (az aljától km óra szerint kb. 400 m-re) lévő 110-es táblánál már 140-et mutatott az óra (gyári). Erre határozottan emlékszem. Mégha egy 20-ast levonunk belőle (nemhiszem h ennyit csalna), akkor is szép teljesítmény. Állítása szerint 120 Le. Kicsit túlzásnak tartom, de akár még igaz is lehet. Volt egy e30 318 i-m (L jetronic, vezérműláncos, 105 Le papíron). Egyedül ültem benne ugyan, de nem tudtam 120-nál többel felérni a ugyanannak a partnak a tetejére. Noha nemhiszem, h tudta volna min a 105 pacit az a motor, de ez csak egy feltételezés. Másik tapasztalat: egy amatőr, 200 m-es gyorsulási versenyen kerek 11 sec-et ment egy tuning 2107-es, ugyanananyit, mint egy Uno turbo I.E., és mint egy e30 335 i. Ott voltam, láttam és hallottam, később pedig megnéztem neten is az időeredményeket. Bár arról a technikáról nem tudok semmit. Szóval, ha nagyon szereted a Ladát, és van rá pénzed, meg lehet csinálni. Én 1.6 motorral kezdenék, elsősorban, mert a végeredményről van tapasztalatom. Ha 05-ös mocid van, sztem csinálj belőle zsugort (lehetőleg Fiat, vagy más hajtókarral, csak nem gyárival), bár arra nem tenném rá a 296-os tengelyt, bárki bármit mond, de te tudod. De megcsinálhatod ezzel a tengellyel szimpla Weber-esre, csináltak már ilyet: [link]
Vagy nagyobb tengellyel Dupla Weber-esre, ezekről viszont nem tudok nyilatkozni, az elmúlt 5 évben 3 ilyennel találkoztam hirdetésben. Ha 1.5/1.6/1.7-es mocid van, akk vez.tengelyek, főtengelyek karburátorok, és feltöltők végeláthatatlan variációjával szinte bármilyenre, de ezeket ha lehet, nem részletezném. Nagyjából ennyi. Remélem valamennyit segíthettem, ha bármi kérdésed lenne, írj privátba :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!