Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány éves korig érdemes autót...

Hány éves korig érdemes autót venni?

Figyelt kérdés
Hol lehet az a határ ahol egy autó már túl öreg? Egy 10-15 éves autó lehet megbízható, vagy az már beteg? Egy 8-10 éves Swiftet érdemes venni, vagy egy 11-13 éves Focust (mk1)?

2015. máj. 31. 08:28
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem könnyű kérdés ez,mert pár év alatt is tönkre lehet tenni egy kocsit,de nyilván egy garázsos,alig használt öregebb kocsi is jó lehet.

Meg hát persze,hogy mennyiért adják,megéri e.

Szerintem átlagosan 8 éves korban jönnek a nagyobb gondok,ilyenkor ha egyszer fel van újítva,akkor akár még 6-8 évig jó lehet.

Sokszor hiába megbízható,jó egy kocsi,de teljesen rozsdásodik,és ez a baj.

Én amit saját tapasztalatot tudok írni,12 éves korában vettem egy Skoda felicia 1.3 MPI-t,rengeteget nem használom,de azért megyek vele ide oda.5 éve van nálam,és ehhez képest sokmindent nem kellett venni hozzá.Generátor 17 ezer,vízpumpa 8 ezer,és szinte ennyi.meg akku,és olajcsere,de ez minden kocsiba kell...

Most már 17 éves,és a rozsda okoz némi gondot,de ezeket megjavítottam.

Az én Feliciámhoz képest viszont látok még az enyémnél fiatalabb Feliciát is,ami totál rossz,úgyhogy nehéz megállapítani az ilyeneket.

10-12 éves kocsi még jó lehet,de sokat nem szabad adni érte,és fel kell készülni,hogy bármikor előjöhetnek ilyenkor gondok.

A tesóm Opel corsája 2004-es,már minden szétesett rajta évekkel ezelőtt óta,szinte már nem lehet elindulni vele egy hosszabb útra sem,de viszont nem rohad.

2015. máj. 31. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
97%

Olyan 70-80 éves korig, utána már sokszor az is kérdéses, hogy megadják-e a jogsit.


Jaa hogy az autó milyen idős legyen ?!


Egy 10-15 éves autó is lehet szinte olyan, mint az új.

Elsősorban nem a kor miatt lesznek egyre magasabb fenntartású és rosszabb állapotúak az autók, hanem az egyre több kilométer miatt.

Egy 5 éves autó is lehet "beteg öreg", ha belenyomtak 400e km-ert és egy 15 éves autó fiatal, ha nincs benne 200e km. Fontos az autó aktális állaga, de ez összefügg azzal, hogy mennyit és hogy használták. Némelyik autón 5 évesen elkezd lehámlani a lakk, mert folyamatosan a tűző napon állt, egy másik 15 éves autón meg rozsdafoltot sem találsz, csak eredeti fényezést, mert vigyáztak rá.

Egy 8-10, vagy egy 11-13 éves autó között nem sok különbség van időben. Állapotban lehet eltérés vagy a 11-13 éves javára, vagy a 8-10 éves javára.

2015. máj. 31. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A 2. hsz-nek nyomtam egy lájkot,mert humora is van, és jól beszél.


japó autó talán jobb választás, de sajnos gyakorlatból tudom, hogy bizonyos évjáratok nem igazán sikerültek..


Tíz éves még hibátla is lehet, akár picinyke rozsdafolt nélkül is..sőt..

...nekem csak automata japó kocsijaim voltak- vannak, de még egyik sem romlott el soha..és volt, amelyik tíz évesen kelt el, rozsdafolt, zománc és motorhiba nélkül.


az igaz, hogy csak fedett helen voltak-vannak tárolva, és a téli só márciusban lalul-felül lemosva.

2015. máj. 31. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nekem csak 10 év feletti autóim voltak, egyedül a civic-nél emlékszem hogy kezdett rozsdásodni, egyébként műszakilag nem volt gond velük,általában kopó alkatrészeket kellett cserélni.

Az utolsó kérdésre a válaszom, a két autó nem egy kategória, én mindenképp a focust venném, minden tesztben dicsérték anno az mk1-et.

Egyébként ha valamennyire megnyugtat én most készülök venni egy 13 éves autót 1,5m-ért és nem félek tőle hogy mi lesz vagy hogy öreg. :)

2015. máj. 31. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Használtan szerintem legmegbízhatóbbak a 90-es és korai 2000-es években gyártott autók. Nem azt mondom, hogy mindegyik, mert voltak kimagaslóan sz*rok is, de ekkora már jó konstrukciókat tudtak csinálni és még jelentett valamit a megbízhatóság. Még nem voltak agyonelektronikázva az autók, de már jelentős a korrózióvédelem, és formailag is szerintem gyönyörű autók születtek ezekben az években.


Például a Focus első generációja egy nagyon jól sikerült szerkezet, amit sokkal inkább megvennék, mint egy 10 éves Swiftet (amúgy durva kimondani, hogy már az új Swiftek a 10 évesek). Volt már vadiúj alsó-középkategóriás kocsim is, de volt használt prémiumom is. Bár több gondom volt a prémiummal, mégis jobban megérte a pénzt számomra, mert hiába régi azért a minőség az megmarad (csak vigyázni kell rá).


Szerintem egy 20 éves autót megvenni még teljesen oké, vagy idősebbet is. Én mindig az állapotát nézem: bírjon ki még 5 évet amíg veszek egy másikat, utána úgyis megválok tőle.

2015. júl. 23. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Én egyszerűen mondanám: Van egy Fix kereted legyen az 1 Milla. Akkor te vagy veszel egy szakadt, rossz állapotú de újabbat 1 Misiért, vagy nézel egy olyat ami régebbi évjárat és lehet 700-800k de te veszel olyat ami patika 1 milláért.
2018. ápr. 8. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó, vagy veszel egy sokak által lenézett “szarfranciát”.
2020. szept. 5. 04:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!