SEAT 2.3 V5 és ALFA 2.5 V6 városba?
Üdv!
Jelenlegi kisköbcentis városi cirkálómat szeretném valami nagyobbra cserélni. Félreértés ne essék, nem cerkahosszabbítás a célom, csupán imádok vezetni, és minden vágyam egy olyan autó, aminek gyönyörű hangja van, és bárhol meg lehet jelenni vele, ugyanakkor egzotikus és nem BMW.
Tehát kinéztem a SEAT Toledo 2.3 V5-ös változatát, és ellene küzd az Alfa Romeo 156 2.5 V6-os. A kérdésem nem fogyasztással kapcsolatos, hanem inkább az érdekelne ilyen nagy köbcentis szívómotorok hogyan viselik ha városban kettyegek vele? Dízelt is néztem, szintén 156-os Alfa 2.4 JTD 5 hengeres motorral. Isteni hangja van, de a sok hidegüzem kinyírná, na meg a kettőstömegű lendkeréktől, és hasonló "olcsó" dízeles huncutságoktól is tartok.
Mondjuk azt hozzáteszem, hogy hetente 2-szer 25km-t mennék vele vidékre barátnőmhöz, ahol azért ki tudom "kormolni", hogy ne macskásodjon el. Szerintetek így tartósak lennének ezek a motorok?
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek, főleg Neked kedves utolsó! Ahogy igértem, elmentem megnézni két V6-os Alfát, egyik az ismerősöm ismőrésének a tudod hogy van, másik meg itt tőlünk nem messze Szlovákiában. Sajnos mindkettő hagyott kívánni valót maga után, úgyhogy ha megint lesz időm a nézelődésre, meg energiám, akkor messzebbre megyek. Dunántúlon több olyan is van, ami tényleg jónak tűnik. Erről a kettőről amiket megnéztem nem is láttam képet, mert ismerősök szóltak, hogy nézzem meg ezt is, azt is, de mostantól csak kép alapján megyek kocsi után.
Még nem mondtam le a SEAT-ról sem, csak az is messze van tőlünk, és ha már elmegyek addig vadászok még pár Alfára azon a környéken, hogy ne potyára autózzunk órákig haverral. Rohadtul sajnálom, hogy városban lakok egyébként, mert amúgy már a 2.4-es JTD-vel is bőven megelégednék, csak már lenne végre egy Alfa :D
Énis 2,5 V6-os alfát akartam mindenképp venni, és nagyon fájt a szívem értük amiket néztem, de nem találtam olyat ami tényleg jó lett volna. Amelyik jó, azt nem adják el.
A V6-os alfa városba bizony kéri a 14-15 litert ami nem olyan vészes,de tudni kell hogy hiába 190 LE van benne, nyomaték csak 222 ! A 2,4-es JTD-ben (150 LE-s verzióban) gyárilag 305 NM van, és bizony márcsak a turbó miatt is sokkal jobban ugrik mint a V6.
Ez okból is döntöttem a 10 szelepes 2,4-es JTD motor mellett... A fogyasztása sportos üzemben 9L ami szerintem igazán nem sok.
Ha nagyon maximalista vagy, egy igényes chiptuninggal fel lehet tornázni 180 LE 380 NM-re ezt az autót gond nélkül... És akkor még intercoolerről meg hasonló tuningolásokba nem mentünk bele.
Jó a V6 de a V5-nek valami Isteni hangja van :) ...
156 2,4 JTD alfa tulaj :)
Azóta meg is volt az autó, meg el is adtam múlt héten... 2.4 JTD volt a nyerő, és igazából e rövid időn belüli nagy ráfordítások ellenére is fájt a búcsúzás.
Motorikusan még el is ment az autó - bár vásárlás után 1 hónappal lett egy hosszú lista - a karosszéria brutálisan rohadt nem feltűnő helyeken. A gumisnál vettük észre, hogy konkrétan kézi emelővel orosz rulett kereket cserélni, mert simán átszúrhatja a padlólemezt.
Vételár töredékéért adtam el, de azt kell mondjam, a mosoly garantált volt, ha mentem vele (HA mentem vele!). Úgyhogy kedves leendő "élményautó" tulaj: jól nézesd át a verdát, mielőtt beleszeretsz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!