SEAT 2.3 V5 és ALFA 2.5 V6 városba?
Üdv!
Jelenlegi kisköbcentis városi cirkálómat szeretném valami nagyobbra cserélni. Félreértés ne essék, nem cerkahosszabbítás a célom, csupán imádok vezetni, és minden vágyam egy olyan autó, aminek gyönyörű hangja van, és bárhol meg lehet jelenni vele, ugyanakkor egzotikus és nem BMW.
Tehát kinéztem a SEAT Toledo 2.3 V5-ös változatát, és ellene küzd az Alfa Romeo 156 2.5 V6-os. A kérdésem nem fogyasztással kapcsolatos, hanem inkább az érdekelne ilyen nagy köbcentis szívómotorok hogyan viselik ha városban kettyegek vele? Dízelt is néztem, szintén 156-os Alfa 2.4 JTD 5 hengeres motorral. Isteni hangja van, de a sok hidegüzem kinyírná, na meg a kettőstömegű lendkeréktől, és hasonló "olcsó" dízeles huncutságoktól is tartok.
Mondjuk azt hozzáteszem, hogy hetente 2-szer 25km-t mennék vele vidékre barátnőmhöz, ahol azért ki tudom "kormolni", hogy ne macskásodjon el. Szerintetek így tartósak lennének ezek a motorok?
Teljesen jól viselik az ilyen benzinesek a városi használatot, te annál kevésbé fogod , mert a fogyasztásuk sokak számára már a horror kategóriába sorolható - tudom, nem ezt kérdezted.
Szerintem tartósak lennének azok a motorok, mert városban egyáltalán nem lenne kihasználva a tejesítményük, gyakorlatilag kímélő üzemmód lenne nekik.
Természetesen csakis úgy veszek ilyen autót, hogy szigorúan meleg motornál menne mókázás, meg én már körbejártam a dolgot melyiknél milyen olajat érdemes használni, mi mennyibe kerül hozzá, ami az alkatrészeket illeti. Most egyébként egy 1.4-es SEAT Ibizám van, 7,5 litert simán megkajál, én meg úgy vagyok vele kétszer annyi benzin az autóba belefér egyszer vagyok fiatal :)
Örülök akkor, hogy Ti is úgy gondoljátok jól fogja tűrni a városi használatot, most már csak azon töröm a fejem melyiket válasszam. SEAT már volt 4 is a családban, de sajnos Használtautón csak 2 db ilyen 2.3-as V5-ös Toledo van, de ebből csak a drágábbik az, amelyik szóba jöhet.
Alfa Romeoból azért nagyobb a választék, olcsóbb is valamivel. Cserébe kényesebb a karbantartásra, szervizelésre. Minden esetre ez már a jövő zenéje, köszönöm a válaszokat!
A konszernt még összehasonlítani is szentségtörés az Alfa-val:)
Egyébként az a Seat egy VW belsővel épült autó. És elég jó motor az a 2.3, számos modellbe szerelték, én ezt venném.
Bár azért azt megnézném, hol egzotikus egy Toledo :D
Attól, hogy Volkswagen konszern nem mondanám szentségtörésnek összehasonlítani a két márkát. Tud meglepetéseket okozni a SEAT is, hiszen mint mondtam már volt szerencsém hozzá korábban, meg ugye most is tapasztalok finomságokat.
Holnap megyek megnézni két 156-ost, egyelőre nálam az a nyerő, ha meg nem jó egyik sem akkor megnézem a Toledo-t. Amúgy azért írtam, hogy egzotikus, mert láttam én már szép felnivel 40-es ültetőrugókkal Toledo-t, és bizony kívánatos jószágot lehet belőle faragni, de ha még V5-ös motor is van benne már szinte Alfás érzést nyújt :D
Igazából, ha eldöntötted, hogy Alfát akarsz akkor hiába papolunk itt megbízhatóságról és egyebekről.
Persze ültetéssel és nagy felnivel sok mindent el lehet érni. De ha az optika ennyire számít akkor Toledo helyett inkább Bora-t nézz:)
Toledo, hacsak nem szakadt rád a Nemzeti Bank. :)
Az is megy szépen, cserébe még sokkal megbízhatóbb, kevésbé szervíz igényes.
Mivel használtautokról beszélünk, ezért azt válaszd, amelyik jobb állapotban van. A SEAT-ot olcsóbb fenntartani, az Alfa-t drágább, viszont kettő közül az Alfa teljesítményben/megjelenésben jobb és szebb. Az meg hogy melyik mennyire megbízható, nos, az a gazdájától függ, az én Alfa-im megbízhatók voltak, amikor 1.6-os 156-om volt, nem tapostam agyon hogy menjen, tudtam hogy csak 1.6-os és tudtam azt hogy mi az a tempó ami egészséges neki. Jött az, hogy sokat kellet autópályáznom, hogy ott már jobban kellett menni és váltottam a 2.4-es 159-es Alfa-ra, nem öltem meg a 156-ost. A futóművel persze voltak "gondok" de hát az Alfa-t nem a magyar utakra tervezik, viszont ennek is voltak trükkjei jó pénzért hogy hogyan lehet az élettartamát növelni. Aki megvette az én 156-mat, a mai napig azzal jár.
Annyit azért megsúgok neked hogy egy normális állapotú 2.5-ös V6-os Alfa még most is bőven 1 millió felett van árban, szóval ami a hasznaltauto.hu weboldalon van párszáz ezerért az olyan amilyen, de én nem venném meg, bár én alapból nem veszek használt autót, mellesleg én is Alfa tulaj vagyok meg voltam mindig is.
Írtad fentebb a 2.4-es 5 hengerest JTDm-et, most nekem is ilyen van, de már a 159-es Alfa-ba (összkerekes). Nagyon jó motor, csodás hanggal és erővel de nem városba való, turbó és kettőstömegű lendkerék 300 000 km felett volt cserélve.
Őszintén az a kétszer 25 km nem igazán sok hogy kikormold, max ha autópályán teszed meg ahol megtudod engedni a kocsit normálisan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!