Adott egy BMW E46 316i hűtővíz problémával. Mi lehet a gond?
Ha a meleg motort kihúzatom kettesbe és harmadikba is 4,5-5 ezerig máris kivillan a lámpa, hogy nézzem meg a hűtővizet. Ha bármikor hirtelen pl.110-ről felnyomom 160-170-igy szintén ez történik majd miután stabilon tartom a tempót a lámpa kikapcsol. A víz nem forr akkor sem, ha folyamatosan 4-5 ezer között forog a motor. A hűtővizet kb 2-3 hetente ellenőrzöm és egy minimális mindig hiányzik pl. felöntöm majdnem maxra és a következő ellenőrzésnél már csak a max és min között félig ami csak pár mililiter, de mindig hiányzik.
Mi lehet a gond?
A hűtő 5 éve volt cserélve a sapka pedig fél éve.
Az autóban 270 ezer van és hidegen sosem!! volt 2 ezer fölé forgatva hanem 5. sebességben 1800-1900-s fordulaton 65km/h-s tempóval volt vele járva amíg be nem melegedett a motor.
Így is lehet hengerfejes?
A régebbi motoroknál előfordult, hogy megrepedt a kiegyenlítő tartály, vagy annak a légtelenítőcsavarja feladta a harcot és ott sok el tudott párologni. A vízszint jeladó a kiegyenlítő tartályban van, gyökér egy megoldás de lehet csak ezen a részen van gondod és magában a radiátorban és a motor többi részén állandó a vízszint. Először ezt nézném át illetve szivárgást keresnék.
Az 5 éves vizet is cserélném. HA szerencséd van, akkor megtalálod a hibát itt vagy valamelyik csőnél lesz tömítetlenség. Ha nem, akkor jön a húzósabb verzió, de azt már előttem leírták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!