Ha egy 1500S-es Lada motorját kicserélem egy 1.6-os Lada Nivára, akkor kapok egy eredeti 2106-os 1600-ast?
Nem egészen. A vázszámod nem 2106-tal vagy 20160-val fog kezdődni, hanem 21061-gyel. Bár ez inkább csak szőrszálhasogatás. Arra kell figyelni, hogy a 2106 bódé - motormérettől függetlenül - sokat egyszerűsödött az évek alatt, nem mindegy, hogy egy '70-es évek végi 21061-et építesz át vagy egy tíz évvel fiatalabbat. A Magyarországra exportált 2106-osokon eleinte narancssárga prizma volt a hátsó sárvédőkön. Később a 2106 bódékról ez eltűnt, jött a prizmával megegyező méretű "Lada" embléma, majd a rövid díszléc. 21061 emlékeim szerint már csak utóbbi kettővel jött, 2106-ból nem vagyok biztos, hogy voltak ilyen kivitelek. A csomagtértetőn sem "Lada 1500s" felirat virított, hanem "Lada 1600" volt a megnevezés.
A korai 2106-okon a fényszórók körüli műanyagbetét világosszürke, nem pedig fekete, a hűtőrácsnak krómozott kerete van és a rács is fényes. A '80-as években már volt teljesen fekete kivitel is, ez utóbbi amellett, hogy ritka ronda, nem korhű egy 2106-ra (mikorra így lebutították a bódét, már nem nagyon jött hozzánk ezerhatos). Odabenn a műszerfalon vannak árulkodó jelek: a cirill feliratos kis műszerek, a régi mintájú piktogramok, a krómozott hamutartó és kilincsek a '70-es éveket idézik. A modernebb piktogramok és a rettenetes fekete beltéri alkatrészek már a '80-as évekbeli, alaposan butított 21061-ek sajátjai, azokról senki sem hiszi el, hogy tényleg 2106-ok voltak. Akkor szép, hiteles a 2106, ha a '70-es évek végét, '80-as évek elejét idézi, mert utána már nem nagyon hoztak be ilyeneket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!