Ha veszek egy új motort+autómataváltó a váltót "hozzá
kell hangolni" a motorhoz (opel calibra)?
Figyelt kérdés
csak pl: egy 3000CCM-es motort veszek+egy jó autómataváltó,csak összerakom a két alkatrészt vagy be kell allítani hogy hány ezres fordulaton váltson?HA IGEN HOGY TUDOM MEGÁLLAPÍTANI ÚJ MOTOR ESETÉBEN HOGY MIKOR OPTIMÁLIS VÁLTANI?
jaj egy újabb calibra gyilkos. fogjátok már fel hogy az az autó úgy jó ahogy van..alig van már gyári calibra a hozzád hasonlók miatt
[link] ajánlom neked, minden második nap van minimum 1 elcseszett calibra a sok hülye tulaj miatt vesznek kárba ezek a szuper autók! ja és nézd meg a kommenteket..
2010. febr. 25. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Egy típus automata váltóját mindig a motorhoz állítják be (ezért nem tanácsos típusok közt cserélgetni a váltót, még akkor sem, ha megoldható lenne). Ha tehát az adott típus- és motorkivitelhez gyártott váltót építesz be, akkor nem kell vele semmit sem tenni. Persze ez nem azt jelenti, hogy a 3000-es, kéziváltós Calibrába csak úgy bele lehet szerelni az automata váltót, hiszen az automatáknál a váltón kívül még sok más részegységen is módosítottak.
(kiegészítés: automata és nem autómata, illetve a Caps Lock használata nem oldja meg gyorsabban a problémát)
2010. febr. 25. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
1. válaszoló vagyok
[link] jövő héten Opel hét, nézzétek majd a sok Calibrát
2010. febr. 25. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 A kérdező kommentje:
18:58-egyedi tuningolt motort akarok és ehez egy jó kis váltót de hogy lehet "összhangba"hozni a két nem össze illő cuccot?
2010. febr. 25. 20:45
5/11 A kérdező kommentje:
hogy tudom beállítani az adott motorhoz a váltót,és honnan tudhatom hogy mikor optimális váltani?(a motor egyedi ezért nincsenek gyári adatai.
A válszokat köszönöm!
2010. febr. 25. 20:49
6/11 anonim válasza:
Ahhoz, hogy a váltót hozzá tudd "hangolni", szükséged lesz a motor teljesítmény- és nyomatékgörbéjére. Le kell tehát méretni fékpadon, ami azért okoz problémát, mert nincs hozzá váltó, tehát egyszerű görgős fékpad nem jó, hanem olyan kell, amin közvetlenül a főtengelyen leadott teljesítményt méred. Ha ez megvan, úgy kell beállítani a kapcsolási fordulatszámokat, hogy a motor mindig a nyomatékmaximum körül üzemeljen. Hogy mekkora lehet az a fordulatszám-tartomány, amit használ, szintén a nyomatékgörbétől függ: ha hegyes, értelemszerűen kisebb, ha lapos, akkor nagyobb. Ha megvan, milyen a görbe, el lehet kezdeni hozzáhangolni a váltót a motorhoz. Viszont ekkor felmerül a probléma: mi van, ha a gyárilag kialakított fokozatlépcsők nem megfelelőek? Vagy mi van, ha a végáttételt kell módosítani a nyomatékosabb motor miatt? Épp ezért célszerűbb az ilyen motort kézi váltóval párosítani: azon nem okoz gondot a kapcsolási fordulatszám beállítása (amit egyébként a váltó hidraulikus vagy elektronikus vezérlésénél kell megtenni, nem épp egyszerű módon), illetve a váltó fokozatkiosztása is egy kicsit könnyebben variálható, mert egy motorra illeszthető kézi váltóból több van, mint automatából és ha mégis külön kell gyártani az áttételeket, egyszerűbb egy egyenes/ferde fogazású fogaskerékpárt készíttetni (a váltó típusától függ), mint egy bolygóművet.
2010. febr. 25. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a korrekt válaszokat!
Váltót lehet"építeni külön az adott motorhoz ?
2010. febr. 25. 22:25
8/11 anonim válasza:
Lehet. Lényegében annyiból áll az egész, hogy megmarad a gyári váltóház és kapcsolószerkezet, csak az áttételt biztosító fogaskerekeket cseréled ki. Drága és bonyolult eljárás, de ha nem találsz a motorhoz illő váltót, akkor ez az egyetlen járható út.
2010. febr. 25. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
Ismét köszönöm a korrekt válaszokat!
ha pl:egy opel calibrát tuningolok 400lóerőre a váltót hozzá kell "hangolni"?vagy más vagy egyedi váltó kell hozzá?
2010. febr. 25. 23:18
10/11 anonim válasza:
Egy 400 LE-s Calibra-motor nyomatéka valószínűleg jóval nagyobb, mint a gyári érték, ezt pedig a gyári (Vectra A) váltó már nem biztos, hogy elviseli. Nem árt valami más váltót keresni. Legcélszerűbb egy nagyobb, erősebb modell hasonló váltóját beépíteni, viszont az Opel-palettán akkoriban csak az Omega volt nagyobb, az pedig hátsókerekes platformra épült, teljesen más váltóval. Marad tehát a gyári váltó megerősítése. Érdemes elgondolkodni az aszinkron váltón, mert az nagyobb nyomatékot visel el - cserébe viszont éktelenül visít és dupla kuplunggal kell visszaváltani. Mivel a Vectrát igen ritkán használták versenyautó-alapnak, ezért egy lehetőség kiesik: a raliautókhoz épített váltók használata. Érdemes azonban kikérni egy versenyautók építésére szakosodott műhely véleményét, mert ők jártasak abban, hogyan lehet egy autó gyári erőátvitelét erősíteni. Viszont készülj fel arra, hogy ha tényleg ennyire erős, nyomatékos motort építesz, akkor a váltón kívül a differenciálművet sem árt kicserélni (mondjuk egyutas önzáróra, hogy ha a bolygókerekek ki is bírják a terhelést, akkor se csak a kereket füstöltesd), illetve a féltengelyeket és a féltengelycsuklókat is ki kell cserélni, mert nagyon hamar törni fognak.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!