Mi a Véleményetek a Ford Escort Cosworth-ról?
Haveromnak ilyen autója van.
Gyári sport változat 2000-es motorral, turbóval kb 280 Le, 4wd.
Nagyon jól megy az autó, viszont rengeteget van szervizben.
Erre lennék kíváncsi, hogy esetleg ha van v.kinek ilyen gépe, vagy tud róla v.mit az kérem írja le.
Minden Cosworth ilyen szervizigényes lenne?
Képek:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az autónak az ajánlott olajcsere periódusa körülbelül 5000kilóméter, erre még tedd azt rá, hogy egy laza 50-60lovat (EZ egy 1.2es seat cordoba teljesíménye!!!) még ráhúzott vagy a haverod vagy az előző gazdája.
Feltételezem nem ész nélkül használja a haverod, megvárja míg a motor bemelegszik, hogy az olaj eljusson a turbóig is és azt is megfelelően kenje és ugyanúgy leállításnál és vár még 4percet alapjáraton hogy ugyancsak a turbó lepörögjön.
Gondolom a haverod használtan vette.
így nagyon valószínű hogy az autó gyorsulási versenyekre, vagy egyéb autókímélő rendezvényekre járt meglehetősen gyakran.
Amúgy, egyszer kéne megcsinálni. Egy szakival (aki jó drágán is fogja csinálni) és többet nem lenne vele gond.
Cserélném rajta a turbót, visszavenném a töltőnyomást a gyári értékre\ vagy visszaállítanám az ECU-t. Átnézném, és cserélném az osztóművet, motorgenerál, és az elektronikus vezetékek teljes vagy részleges cseréje.
Keressetek hozzáértőt vagy csináljátok meg ti!:)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha kint vette és szerető gazdája volt, akkor gondolom odafigyeltek rá, egy ilyen szebb darab 10-12000 font kint is. Egyébként nem egy megbízható autó, éppúgy, mint ahogyan a Lancia sem, a befecskendezésük is ua (Weber-Marelli), lesz vele elektronikus gond, meg a 3. fokozatot szereti megenni, ha durván használják.
Amúgy egy gyönyörű autó, pláne ebben a színben a WRC lámpákkal. Ha csak óvatosan közlekedik vele, melegíti, lehűti, akkor tartós, de valóban, az emelt turbónyomás a motor egyéb radikális átalakítása nélkül (hfejtömítés, hajtókarok, nagyobb átömlésű rendszer, hősokk-mentes fémkatalizátor) nem lesz hosszú életű.
Én végigjártam a szamárlétrát, 18 éves korom óta van összkerekes autóm, Rallye Golf, Lancia, Toyota Celica, Audik a teljesség igénye nélkül....
Szép, értéktartó, de csak óvában járjon vele, ne Trackday-ekre.
Már nála van az autó vagy 5 éve kb.
Vigyáz rá nagyon, tehát megvárja míg bemelegszik és leállításnál is mindig vár. Tisztába van ezekkel a dolgokkal. Azért ha kell pakolja neki, mert ugye ki ne pakolná?
Van beszerelve egy külön kis szerkentyű amivel a turbónyomást tudja feljebb csavarni az utastérből!
Sokat volt szervizelve, már mindenkinél volt az autó.
Még Palágyinál is járt aki anno Cosworth-al rallyezott ő azt mondta kb 4 éve h megette a kenyerét a motor és 600.000 ezerért kicseréli xD Azóta is megy és semmi baja csak v.mi mindig elromlik
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk én ezt a turbónyomás-tekergetést nem erőltetném, mert ilyenkor szokott elégtelen üzemanyag-mennyiség vagy pontégés (szúróláng) miatt elolvadni a dugattyú. Vannak spéci dolgok, turbo-timerek, boost-műszerek (Apexi, Stack, HKS....) amikkel ezeket persze ki lehet védeni, de utcai dugattyúval nem igazán emelgetném a nyomást, így tizenév turbós autós múlt távlatából.
Amúgy ez magyar autó? Milyen színű?
A magyar szerelőkről meg csak annyit, hogy ott ver át és húz le a legtöbb, ahol bír, főleg egy ilyen rallyautóval, előadják hogy anno még a Kankkunen-nek is szereltek, stb, muhaha. Aztán a csavarokat megtépi, mert a nyomatékkulcsot sem ismeri. Tisztelet a kivételnek, de Magyarország e tekintetben sem változott sokat, sajnos.
Bocsi a késői válaszért, de nem voltam net közelben!
Igen magyar autó és ezüst színű. (nagy turbós)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Közben én sem voltam mindig :-)))))
Megvan még? Èn most nézegettem egy Sierrát, igaz hátsókerekes és 2.9-es motor van benne de bele lehet tenni egy turbós Pintot vagy egy elrontott kasznis Cossie motorját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!