Ha folyamatosan végsebességgel megyünk egy autóval az rosszat tesz a motorjának? (Gondolok itt egy dízelre 4ezres fordulaton)
Ha egy általánosságban jó műszaki állapotú autóval teszed ezt, nem tesz rosszat. Elvégre erre találták ki. Balesetveszélyes jármű nem jöhet ki a gyárból. Márpedig, ha végsebességen haladva ha valami beadja a kulcsot, csak mert nincs elegendő biztonsági tényező, az eléggé balesetveszélyes. Persze, ha nincs feltöltve rendesen olajjal, hűtőfolyadékkal, vagy elhasznált, elhanyagolt állapotú, akkor felfőzheted, csapágyasra hajthatod... De az már a szervizelés hiányából adódik.
Természetesen, mivel teljes terhelésen jár a motor, az alkatrészek igénybevétele nagyobb, ezért a kopásuk, is számottevő, élettartamuk is lecsökken. Tehát pl az olajcsere periodusa lerövidül, a gyűrűk jobban kopnak, a vezérműlánc hamarabb nyúlik...
Ha egy általánosságban jó műszaki állapotú autóval teszed ezt akkor is rosszat teszel neki.
Először is A motornak van egy üzemi fordulata.Ez az ahol a legjobban üzemel.
Sem ez alatt,sem e felett nem tesz jót az üzemeltetés.
"PL:egy 4000-es maximális fordulatú autónak mondjuk 1500-2500 fordulat/perc között van az ideális üzemeltetése.
Tehát váltás előtt ne haladjuk meg 2500-at ütána pedig ne essen a fordulat 1500 alá.Tehát ezen az intervallumon belül használjuk a motort.Ettől eltérni káros.
Ez csak egy példa volt.
A dízelautóknál jellemző,hogy mondjuk egy másodikban gyorsításkor hiába nyomok padlógázt a motor nem fogja megkapni a lehető legtöbb kaját,mert az terhelés alapján kapja.Pl vákum,vagy electronika szabájozza.
Végsebességen haladva semminek nem tesz jót!
Nem tesz jót a 2015-ben vásárolt autónak sem!
Lehet,hogy nem fő meg a motor,lehet,hogy nem ragad meg/könyököl ki,de biztos hogy az élettartamának adtunk rendesen amit egy olajcsere nem fog soha visszaadni!
A dieselnél meg fokozottan igaz,mert azok általában rendesen kiperdülik magukat végsebességen így mivel ott erőlködik legjobban a motor ott kapja a legnagyobb terhelést.
Még valami.Ha megveszel mondjuk egy 20 éves autót rámész az autópályára megküldöd rendesen jó eséllyel lesz valami baja.
Ha ezt nem tetted volna meg lehet elment volna még kb 20-30 ezer kilométert gond nélkül.
Ha annak a 20 éves autónak ettől kifingott a motorja.Nagy a valószínűség,hogy egy 5 éves autónak ha "folyamatosan" végsebességgel mész jó pár ezer kilométerrel rövidítetted meg azt az időt ahol hibamentesen futott volna.
"Tehát ezen az intervallumon belül használjuk a motort.Ettől eltérni káros. "
Hulyeseg.
# 7/8
Látom te is tanultad a szakmát :)))
"Látom te is tanultad a szakmát :)))"
Te is, az biztos....
"Először is A motornak van egy üzemi fordulata.Ez az ahol a legjobban üzemel.
Sem ez alatt,sem e felett nem tesz jót az üzemeltetés.
PL:egy 4000-es maximális fordulatú autónak mondjuk 1500-2500 fordulat/perc között van az ideális üzemeltetése. "
Ezt hol hallottad?
Bizony, van egy üzemi fordulatszáma. Ez az alapjárat, és a maximális fordulatszám között lévő fordulatszám tartomány. Sem alatta, sem pedig fölötte nem tesz jót neki a használat.
De hogy jobbat mondjak, közben sem tesz jót neki, ha jót tenne, akkor örökéletű lenne minden motor.
A gond, ahogy írta is valaki, nem a fordulatszmmal, hanem a terheléssel van. De ahogy már kifejtettem, ez csak annyit jelent, hogy a (kopó) alkatrészek csereperiodusa lecsökken. Vedd úgy, hogy 100 km alatt nem 100 km-t teszel bele, hanem 200-t.
Ezen kívül semmilyen károsodás nem fog történni, - ha nem feltételezünk anyaghibát, és ha nem egy bontószökevényt hajtasz, ami már amúgy is a végét járja - mert az alkatrészek úgy vannak méretezve, hogy a maximális terhelésnél valamivel nagyobb terhelést is kibírjanak. Ha nem így lenne, akkor az első padlógáznál kikandikálna a hajtókar a blokk oldalán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!