Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Teljes motortisztítás, Einhell...

Teljes motortisztítás, Einhell fűkasza. Bevállaljam, hogy megcsinálom magamnak?

Figyelt kérdés

Jó műszaki érzékem van, szeretek utánanézni ilyesminek, és mindennél jobban szeretem, ha kívül-belül "szem előtt volt" a gép, amit használok, tehát inkább én intézem a karbantartást. A mocizás kimaradt az életemből, nagyjából a laikus dolgokat tudtam a kétüteműről a fűkasza megvásárlása előtt. Történt egyszer, hogy átnéztem így késő tavasszal a gépet, és kormot láttam a dugattyú tetején. Kitisztítanám, csak ugye a hengercsavarok nyomatékkulcs nélkül rejtenek izgalmakat. Szabad azért így hozzákezdeni, vagy inkább költsek rá, ráadásul veszítsem szem elől? :D :D


A hengerfej (vagy inkább henger-forgattyúsház) tömítést kell cserélni ilyenkor, vagy visszatehető a régi? Néztem part listet, bár rendelni nem tudom, honnan kellene, nem találja a google. Gondolom érdemes főtengely szimmeringeket is berendelni... Mi kellhet még ilyenkor, "ha már szétszedjük" alapon?


Mivel fullszintetikus olajat használok a legszuperebb benzinnel, és tisztán tartom a szűrőt, ügyelve, hogy a helyén is legyen (egy elég idióta és ritkás szivacs, szoktam halványan átitatni a 2T olajjal), és küldöm a száját, nem engedem ki a gázt, ha nem muszáj, gondolom a túl dús keverék miatt kormosodhat. Egyetlen pacman csavar van a karburátoron, gondolom ő állíthatja a max fordulat üzemanyag-levegő arányát. Majdnem 3000 pénz egy ilyen fejű csavarhúzó, pótmegoldásnak a jól rászoruló benzincsődarab jöhet majd szóba. Gondolom itt is belövöm max fordulatra, és negyed vissza (óramutatóval egyezően), meg legalább valami rpm/tachometer app a telón sasolni, hogy ne menjünk a névleges 9000 fölé (vagy damillal 7500?, úgyis ott használom többet).


Szóval: Összerakható a henger-forgattyúsház (nincs külön hengerfej) nyomatékkulcs nélkül? Felhasználható a régi tömítés? Ha igen, hogyan, mire ügyelve? Milyen karbantartást érdemes még lezavarni az egyébként is szétkapott motoron? Miket kellene előre megrendelni, ha nem akarom, hogy hetekig uralja az asztalt a szétszedett motor? Esélyes, hogy kevesebb korom lesz (ez így kb 20 liter benzin után ilyen), ha utánállítom a karburátort? Esetleg őt is érdemes lenne szétkapni? Ha igen, hogyan, mire ügyelve?


Nagyon köszönöm a segítséget!



2015. máj. 16. 11:39
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
Ember, nekem van eszem, rólad eddig nem tudtunk meg ilyesmit. Történetesen nem foglalkoztam motorszereléssel. Nehezebb dolgom is volt már, mint megtanulni a szükséges minimumot a kétütemű dolgokról. Ez van folyamatban most, és ezt érzékeled valamiféle butaságnak, pedig összesen arról van szó, hogy bringával meg tömegközlekedéssel megoldottam, amit meg kell, és egyik se ilyen karbantartásigényes. Nem vagyunk teli lóvéval, kemény gyűjtögetés előzte meg ennek a hitvány, de elfogadható kaszának a megvásárlását, meg se kellett fogadnom, hogy jó kezekben lesz nálam. Nyilván nem tudok eleget, ezért kérdezek. Aztán nézek nagyot, ha valami okos kissé lesajnál, de véletlenül se osztaná meg a tudását. Sose értettem, mivel lesz jobb bárkinek is ettől.
2015. máj. 16. 19:21
 12/19 vfrtom ***** válasza:
Tehát amíg működik nem bántjuk.Érthető? A korom a dugattyún nem hiba vagy baj. Szétszedni ezért egy motort balgaság, meg lehet tenni, ki lehet "takarítani" aztán csodálkozni , hogy két fűnyírással később megint olyan. Amúgy kellene lennie hengerfejnek, hengernek külön a dugótakarításhoz letudod venni. Kb. 4 csavarnak kell fognia. De azt nem tudod letakarítani csak fizikailag, ergo drótkefe , smirgli.Felesleges. A főtengelyszimeringet ne bántsd csak ha ki kell venni a dugót, hajtókart vagy főtengelyt. Az meg nem fogja megérni ha olcsó a gép, mert olyan móka annyi majdnem , ha ne több mint maga a gép.
2015. máj. 16. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:
Azért kezdtem aggódni, mert nagy gyártók segédletei meg mindenféle újságok, amik témába vágnak, vagy témáik közé tartozik ez is, írják, hogy jaj, de a koromlerakódás a benzinnel keveredve smirgliként viselkedik, és azért ilyesmit nem őrizgetünk, ha lehet. Persze inkább csak valami optimumot szeretnék találni élettartam és "nem piszkáljuk" közt. A fene akarja szétszedni, én lennék a legboldogabb, ha kiégne a francba valahogy, vagy legalábbis nem rakódna belül jobban. A karburátort nem állítottam egyszer se, lehet, hogy azzal lenne jó kezdeni, nem vágom igazából. Ha nincs tapasztalatom, akkor akármennyi is a támpontszerű, általános okosság szerte a neten, kénytelen vagyok olyanokat kérdezni, akiknek van bőven konkrét eset a háta mögött azonos jelenségekkel. És az átok fű csak nő, jobb lenne kicsit előre gondolkodni, mit lesz érdemes rendelgetni bele, meg ilyesmi...
2015. máj. 16. 19:58
 14/19 vfrtom ***** válasza:
Milyen keveréket raksz bele?
2015. máj. 16. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
1:40 fullszintetik 2T meg a legborsosabb árú nagyon benzin.
2015. máj. 16. 20:17
 16/19 vfrtom ***** válasza:
Próbáld meg 1:45 vagy 1:50-be, mennyit ír a kiskönyve?
2015. máj. 16. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
1:40-et, még rá is matricázták nekem. :)
2015. máj. 16. 22:02
 18/19 anonim ***** válasza:
100%
Tényleg ne nyúlj hozzá, a 2T ilyen, mindig kormos lesz.Annyit viszont megtehetnél a géped érdekében, hogy a légszűrőbetétet nem 2T olajjal, hanem rendes légszűrő-sprayvel fújod be.
2015. máj. 19. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek!
2015. máj. 20. 14:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!