Közvetlen befecskendezés? Többi lent
Sziasztok!
Szóval motor választás előtt állok.Nézem a használtakat.Nálam fontos szempont a keverékképzés.Az eddig megnézetteknél mindig azt írta,hogy vagy karburátoros vagy injektoros.De mostanában láttam olyat,hogy közvetlen befecskendezés.Ez most akkor karburátoros vagy injektoros vagy egy 3. fajtájú?
Nem jó irányból közelíted meg a dolgokat.
A befecskendezés lehet közvetlen és "indirekt". Az "indirekt" befecskendezés, amikor a szívósorba/örvénykamrába küldöd az üzemanyagot. Ilyen a karburátoros megoldás, a központi injektoros megoldás és a hengerenkénti de szívócsonkba történő befecskendezés.
A közvetlen befecskendezés azt jelenti, hogy az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe fecskendezik be, nem az előkamrába, nem a szívósorba hanem magába az égéstérbe.
Itt is injektorról beszélhetünk, de teljesen már kialakítású, mint a közvetett befecskendezésnél.
A közvetlen befecskendezésnek van egy olyan hátránya, hogy a visszavezetett kipufogógáz (az egr szelepen keresztül jön még egy kört) és a kartergázból kicsapódó olajpára rárakódik és ráég a szívó szelepekre és nincs ami lemossa onnan ezeket a lerakódásokat, idővel pedig dugulást okoznak.
A nem közvetlen befecskendezéses motoroknál folyamatosan tisztulnak a szívószelepek. Ezért ebben kis visszalépés a közvetlen befecskendezés.
Van néhány olyan közvetlen befecskendezéses motor, amelyeknél a szívócsőben is van injektor és néha oda is fecskendez üzemagyagot, hogy tisztuljanak a szelepek.
A legtöbb autóban viszont nincs ilyen extra és már 100e km alatt elkezd rendesen gyengülni a motor és csak a szétszedés és a mechanikus kitakarítás segít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!