Létezik hogy egy turbó 5,5 baros nyomást produkáljon?
Úgy hallottam, hogy a régi forma1-es autóknak ilyen turbói voltak pl Lotus 79. De ezt... ezt hogy bírja ki a motor? Nem akarok hülyeséget mondani, de van egy versenyszimulátor, ahol pl ennél az autónál 100%-os turbónyomás esetén károsodik a motor már a legelejétől fogva hiába rendesen váltasz. Akkor igazából hogy is volt ez?
És egyáltalán hogy lehetett ilyen erős autókat rendesen vezetni? Akkoriban nem volt még kipörgésgátló, abs meg ilyenek, sőt, kézi sebváltó volt dupla kuplunggal.
ez nem egészen válasz a kérdésemre.
De látom nem sikerült megfelelően értelmezni a kérdésem, ezért leegyszerűsítem: a címben szereplő kérdés a valóságra vonatkozik, a leírásban lévő dolgok pedig mellékesek
Létezik, hogy ennyit tudjon a turbó. Az FIA 1987-ben 4 barban, 1988-ban 2,5 barban maximalizálta az akkori turbók töltőnyomását. A turbónyomás pontos értékét talán senki sem tudja, ráadásul változott is (időmérőn nagyobb nyomással küldték meg a motort), de ha 4 bar volt a korlátozás, akkor e fölött lehetett az üzemi nyomás.
Hogy hogyan bírta ezt a motor? Nehezen. Akkoriban még nem volt korlátozás a felhasználható motorok számára, így lehetett építeni "egykörös" erőforrásokat, amik egyetlen időmérőt bírtak ki, utána cserélni kellett őket. De azon a pár mért körön óriásit futottak, ha elbírt velük a pilóta. Valószínűleg erre utal a szimulátorban az, hogy "károsodik a motor". Akkoriban a versenyre szánt, alacsonyabb teljesítményű motorok se nagyon bírtak egy futamnál többet, a végére gyakran meg is adták magukat.
Egyébként a Lotus 79 rossz példa, az még a szívó Cosworth DFV-vel futott. De a 97T-ben már turbós Renault-motor dolgozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!