Simson világítás akkumulátorról hogyan?
Először is kell egy nagyobb teljesítményű izzó. Lehet próbálkozni a 45/40-es gömbizzóval vagy H4-es halogénnel. A H4 előnye az, hogy a HS1 izzóval csereszabatos, tehát a Simson halogéntükörbe pont belemegy. A 45/40-es izzó nem, ahhoz valahonnan keresni kell P45t foglalatú fényszóróbetétet.
Ha megvan az izzó, akkor el kell gondolkodni azon, mi fogja táplálni. A gyári világítótekerccsel legfeljebb 35 W-os izzót lehet meghajtani, nagyobb teljesítményűt hiába építesz be, nem fog jobban világítani. Ez nem olyan, mint a pincében a lámpa, hogy ha nem látsz semmit a 40-es izzóval, betekered a 100-ast és egyből jó lesz minden.
Ha a világítótekercsre kötöd be a nagyobb teljesítményű izzót, nem érsz el semmit, mert az izzó nem a maximális teljesítményén dolgozik. Ha akkura kötöd, akkor viszont le fogja adni a teljes fényerejét. Egészen addig, amíg lemerül az akku, mert a töltőtekercs nem tudja visszatölteni, nincs olyan teljesítménye.
Ilyenkor jön az egyszeri Simson-tulajdonos okossága: töltse a világítótekercs is az akkut! A baj csak annyi, hogy ez nem megoldható. Marad tehát a folyamatos akkutöltögetés.
Nem kell messzire menni a következő okosságért: xenont a Simsonba! Úgyis lehet kapni 35 W-os teljesítményű, H4 foglalatba illeszkedő átalakító szetteket, az pont jó lesz a HS1-izzós 12 V-os Simsonokhoz. Csak éppen a Simsonban a fényszóróhoz teljesen szabályozatlan váltakozó áram érkezik, amit a gyújtóelektronika nem nagyon szeret. De ha bírja is: a parabolatükrös fényszóró HID-fényforrással használva általában botrányos vetítési képet produkál, a fák tetejétől az út menti árok mélyéig mindent megvilágít, csak az utat nem. Főleg, ha valami olcsó, méretpontatlan kínai vacak szettet sikerül beépíteni.
Mikor már minden veszni látszik, jön a következő okosság: a xenon egyébként sem elég menő, a jövő a LED-é! Az elgondolás nem rossz, hiszen fényerő lesz, teljesítményből meg még sok is az a 35 W, ami az első fényszóróra jut. Igaz, a LED se nagyon kultiválja a totálisan szabályozatlan váltakozó áramot. Ráadásul az ilyen LED-es csodákkal is sok a rossz tapasztalat: teljesen más vetítési képet tudnak, mint a gyári izzók, a parabolatükrös fényszóró pedig nagyon érzékeny az ilyesmire.
Hogy mi a jó megoldás? Én azért első körben megnézném, hogy tényleg minden rendben van-e a világításban. A delejezett lendkerék jó, de nem sokat ér, ha használhatatlan világítótekercs fölött forog. A vezetékelésben ne legyenek lógó, oxidos kötések, mindent szépen forrasztani kell. A fényszóró tükre is legyen tiszta és ép, az üveg is (belülről is tud ám koszolódni). Egy 12 V-os, HS1 izzós S51-nek azért elég jó fénye van, ha pörög a motor. Igaz, mindenkinek másak az igényei, más a látása.
Ha minden rendben van, mégsem elég a fény, akkor tartós megoldásként a VAPE generátora jöhet szóba. Már önmagában az is sokat jelent, hogy szabályozott 12 V-ot tud, de a teljesítménye is nagyobb, mint a gyári elektromos rendszeré.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!