Mi a különbség egy E36 318i és 318is között?
Az első különbség, hogy még a két motor sem ugyanaz. Az i-ben 8 szelepes M40/M43 van, míg az is-ben 16 szelepes M42/M44.
Hogy volt e bennük gyárilag sperr azt passzolom.
a sima 318i-be se egyforma mind, először M40 motorkóddal futott, ami 1.8-as, 8 szelepes és vezérműszíjas, 113 lóerő. ez a régebbi konstrukció, meg vannak az M43 motorkódosak, amik vezérműláncosak és más a szívósor, ezenkívűl nemtudom még mi más, befecskendezés mind2-be bosch motronic. ez utóbbi változat 115 lóerő.
A 318 IS-ek meg sportváltozatok, más a hengerfej, 16 szelepes és dupla vezérműtengelyes. A 318 IS-ből is kétféle volt, a régebbiek M42-es motorkóddal 1.8-asok, a blokk talán ugyanaz mint a sima 18i-be (nem biztos), és 136 lóerősek.
A későbbi 318 IS-ek M44 kóddal már 1.9 literesek 140 lóerővel. Az 1.8-asok és 1.9-esek is vezérműláncosak.
Sperr szerintem az IS-ekbe opcionális volt, úgy tudom nem alap se 25i-nél, se 28i-nél, semelyiknél, csak az M3-asoknál. A többinél opcionális, de a 316i-kbe meg 318i-kbe (a "simákba") lehet hogy egyátalán nem volt rednelhető gyárilag... (szintén nem biztos)
a futómű egyébként az Is-be keményebb szerintem, nem olyan mint az M3-asé, hanem a sima meg a között...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!