Mi a különbség defekt és durrdefekt között?
Többféle magyarázatot is hallottam,de szeretném mostmár tisztába rakni a dolgot.
1.első esetben csak 1, utóbbi esetben mind a 4 durran
2. a lyuk/szakadás nagysága szerint van megkülönböztetve
3. nincs is olyan hogy durrdefekt max durchdefekt, ami német eredetű és arra utal hogy átszaakd a kettős gumifal.
Köszönöm előre is
Olyan nem nagyon fordul elő, hogy 4 kerék egyszerre durran el.
Egyébként a megkülönböztetés kb ez:
Defekt minden olyan eset amikor elszáll a nyomás viszonylag gyorsan. Pl kiszúrja egy szeg a kereket és leereszt 1-2 perc(-1-2 óra, nap) alatt.
Durrdefekt pedig amikor valóban szinte eldurran a kerék. Tehát nagy hangja van, és szemlátomást károsodik a gumi extrém módon és a levegő gyakorlatilag pillanatok alatt elillan. A megkülönböztetés onnan jön, hogy menet közben durrdefektnél váratlanul irányíthatatlanná válhat az autó is akár. És ez általában elő is fordul. Balesetveszélyessége miatt különböztetik meg leginkább
ezt a 3 felsorolt magyarázatot milyen "szakértőktől" hallottad?!?!??a 3. Ponton amúgy kiégtem......
Egyébként ne aggódj,hallani fogod a különbséget a sima és a durrdefekt között!!
Köszönöm szépen a válaszadóknak :)
a három pontot 3 különböző embertől szedtem, egyik sem szakértő.
Maradjunk annyiban, hogy egyik válasz sem jó igazából.
1-válasz. Sok év vezetek, de nem hallottam még olyanról, hogy négy! defekt egyszerre.
(na jó, ha a rendőrök kiteszik a szöges útzárat, akkor esetleg, de ez is leginkább csak a filmeken....)
2-válasz. Kicsit van igazság alapja, mert ha hirtelen nagy felületen szakad szét a gumi, akkor valóban robbanás szerűen távozik a levegő és azt a köznyelv durrdefektnek hívja.
3-válasz. Lehet, hogy idegen eredetű szó, de a mi nyelvünktől idegen az " rch" mássalhangzó torlódás, hagyjuk meg a németeknek.
Mellesleg a 3.válaszban említett "kettős gumifal" kifejezése is lassan a múlté, hiszen egyre kevesebb a tömlővel szerelt kerék.
A lényeg: ahogy előttem is leírták, a durrdefekt hirtelen robbanás szerűen következik be, és szinte mindig hanghatás kíséretében távozik a levegő.
A másik esetben -talán hogy érzékeljék a különbséget- gyakran szokták használni, a "lassú defekt" kifejezést is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!