Szerintem nem nem túl nagy feladat értékelni, az zöld-szabad, és a piros-tilos összekapcsolódásának fogalmát. Tegyük még hozzá, hogy 6000-nél, már "némi" hanghatás is jelzi a motor szenvedését. Ha van jogosítványod, akkor már hallanod kellett ilyesmiről, ha nincs, akkor lényegtelen, mert úgysem Te vezetsz. Mivel Feliciáról van szó (ami nem egymai csirke) elégedj meg a max. 4-4500-as fordulattal. (azt sem tartósan).
2015. máj. 1. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Az inkabb egyfajta felesleges addig porgetni jelzes. Ha karos lenne 4ezer folott akkor a gyarto addig irja a tiltast. Ennyi.
2015. máj. 1. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 szántóvető válasza:
a zöld skála az optimális működési tartomány,tartósan ebben működjön a motor.pirosig ne pörgesd mert felesleges,gondolom nem gyorsulási versenyeken indulsz.
2015. máj. 1. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Minden belsoegesu motornak megvan az a maximalis fordulatszama, amit karosodas nelkul elvisel. Ezt a tervezes soran, a motor/jarmu felhasznalasi teruletetol fuggoen rogzitik, es igy tervezeik meg a motort, erre tesztelik.
A piros mezo jelzi azt a tartomanyt, ami folott a motor fizikailag karosodhat. Ezt egyebkent nem engedik elerni, a motorvezerlok leszabalyozzak ott a fordulatszamot. Vezetoi hiba ettol fuggetlenul is okozhatja a tulporgest, (peldaul rossz visszavaltas) ekkor szinte biztos a motor fizikai karosodasa.
2015. máj. 1. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
pirosban sem káros a motornak elvileg,mivel a gyártó ad meg egy leszabályozási fordulatszámot,ami fölé te nem tudod forgatni,ha ezeket chipel kiiktatják és sokan efölé forgatják az a káros.nyílván ha pirosba forgatod a motort jobban kopik,de ez más.
2015. máj. 1. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Utolsó bejegyzéshez.
Felkapott szöveg ez a "tiltás" ill. "leszabályozás" de nagyon sok idősödő autó is van még forgalomban, ahol semmiféle korlátozás nem volt a motorfordulatnál. Jelen példa is egy Feliciáról szól, ami legalább 20 éves konstrukció. Már a 70's évek -egyes- autóiban is volt piros sáv a fordulatszám mérőn, de attól még szét lehetett pörgetni.
2015. máj. 2. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 JulesTS válasza:
Ha a jó kis alulvezérelt 1.3-as Skoda motorról van szó, akkor az 6300 körül "szabályoz le", a vezérlés tehetetlensége miatt belebegnek a szelepek. Egyébként meg felesleges 6000-ig pörgetni, mert injetor verziótól függően (központi, vagy MPI) 5000...5500-nál van a teljesítmény maximuma, a fölött meg csak szenved a motor. Az 1.6-os VW motornak meg 4500-nál van a teljesítmény maximuma, azt még hamarabb érdemes elváltani. Egyszer-kétszer pirosig pörgeted, nem teszed tönkre a motort, de jót se tesz neki és felesleges. A nyomaték maximumuk meg 2600...3300-nál van. Azért van ott a zöld sáv mert ott a legnagyobb nyomaték miatt gazdaságosabban tud üzemelni a motor és onnan tud legjobban gyorsulni.
2015. máj. 2. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
az 1.6 os VW motornak nem 4500 nál van a teljesítmény maximuma,hanem 5700-nál.4500 nál a nyomaték maximuma van.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!