Hogyan kell szétszedni a motorom első teleszkópját?
Figyelt kérdés
Ki van szerelve a motorból. Régi típusú, álló teleszkóp, nem fejjel lefelé van. Az alján található egy imbusz csavarral rögzített tengelytartó, a tetején pedig az olaj kiöntő kupak. Felülről nem lehet megbontani, mert a benne lévő fém szárat nem lehet kihúzni, az egyik oldalról egy fix alátét, a másik oldalról valami a teleszkópon belül fogja, kiszedhető rész felül nincs. A tengelytartóból kiszedtem az imbuszt, de azt a teleszkóp csövéről leszedni nem lehet. Hogyan tudnám szétszedni a teleszkópot? Szimeringet szeretnék cserélni.
Ilyesmi teleszkópról van szó, csak régi gagyi és olcsóbb:
2015. ápr. 26. 00:16
11/23 A kérdező kommentje:
Olaj nem jött belőle, az csak felülről jött a nagy kupaktól. Megpróbáltam, amit mondtál, de elforog, hiába csavarom a tetejét imbusszal, amikor össze van nyomva. Azt az infot kaptam egy szerelőtől, hogy le kéne tudnom venni a két kerékrögzítő konzolt a teleszkóp végéről az imbuszok kiszedése után, hogy a másik irányba ki lehessen tolni a belét. Én ezeket nem tudom levenni, hiába satuztam meg a becsúszó szárat, hiába próbáltam teljes testtel lehúzni a konzolt a csőről, nem engedi. A tekerésre sem reagál, előbb forog el a satuban, holott baromi erősen fogtam be deszkák közé.
2015. ápr. 28. 09:44
12/23 A kérdező kommentje:
Az nem lehet egyébként, hogy esetleg beletört az imbusz csavar az aljába, azért nem tudom leszedni a konzolokat? Habár mind a kettőből ugyanakkora imbusz csavar jött ki pontosan és nem látok törés nyomot, vagy maradványt a menetben, egyszerűen csak egy fémes lyuk maradt ott. Az imbusz csavar sárga színű, gondolom valami réz hülyeség, de nem látom a maradványát egyiknek a végében sem.
2015. ápr. 28. 09:46
13/23 kata kata ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tedd vissza az alsó csavart a helyére.Majd nyomd össze a telót amennyire tudod és a felső csavart légkulccsal tekerd kifelé.Ha egyedül nem megy akkor szerezz segítséget aki összenyomva tartja a telót amíg tekered.
14/23 A kérdező kommentje:
Megpróbálom, köszi.
2015. ápr. 28. 14:24
15/23 A kérdező kommentje:
A felső csavart nem lehet összenyomás közben tekerni, mert két lehetőség van: letekert kupakkal összenyomni a telót (ekkor kint az imbusz feje, de kicsúszik a teleszkóp bele), rajta hagyott kupakkal pedig nem lehet, mert az imbusz a kupak alatt van. Hiába próbáltam meg összenyomott állapotában betekerni alulra a csavart is és úgy megnézni, hogy felül rögzült-e, mert úgy is elpörgött. Le kéne tudnom szedni keréktartó konzolját, nem? Csak úgy lehet szétszedni.
2015. ápr. 28. 15:05
16/23 kata kata ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egy párat már szereltem de ilyennel még nem találkoztam.Vigyázz el ne törjön a krómszár végén az alu öntvény.Milyen motor ez.Kerestél már hozzá a netten olyat,hogy service manual?
17/23 A kérdező kommentje:
Ez egy 2000-es Motorhispania Furia spanyol 50-es enduro motor, olasz blokkal. Az újabb évjáratoknál már fordított teleszkóp van, ezen még a régi típusú álló.
2015. ápr. 29. 18:17
18/23 A kérdező kommentje:
Manualt próbáltam keresni, de nem jártam sikerrel.
2015. ápr. 29. 18:18
19/23 kata kata ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ezen porvédőgumi van alul és mögötte a szimering vagy zárt végű?
20/23 A kérdező kommentje:
Na, ma dühömben lementem és széttéptem az egyik teleszkópot a satuba berakva. Úgy kell elképzelni, hogy először a tengely lyukának helyére beraktam egy erőkart és azt forgattam. Reagált is rá, mert megmozdult sok próbálkozás után. Ezután a mozdulása után engedett a lehúzásnak az alumínium konzol. A másikkal is meg akartam csinálni, de az nem engedi magát, holott egy kicsit sikerült elforgatnom a konzolt a henger körül, de lehúzni nem engedi magát, hiába ütöttem az erőkart kalapáccsal, akkor sem lehet lehúzni. Arra gondoltam, hogy mi lenne akkor, ha elkezdeném melegíteni az alumíniumot gáz fölött, hogy kitáguljon? Akkor le tudnám-e venni? Mert a becsúszószár acélból van, elvileg lassabban melegszik.
2015. ápr. 30. 13:31
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!